bato-adv
کد خبر: ۱۲۲۱۶۰

لطف 1.5 میلیاردی آستان قدس به یک هنرپیشه!

آستان قدس رضوی امکانات ویژه ای را در اختیار بازیگری کم تجربه که هیچ سابقه تهیه کنندگی و کارگردانی در کارنامه خود تدارد قرار داده تا وی فیلمی مستند را جلوی دوربین ببرد. این در حالی است که در کشور ما تهیه کنندگان و کارگردانان باتجربه ای در زمینه مستندهای مذهبی وجود دارند. علت هزینه میلیاردی تولیت آستان قدس برای شخصی که خود نمی داند آنچه ساخته داستانی است یا مستند، چه دلیلی می تواند داشته باشد؟!
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۱

            

آستان قدس رضوی امکانات ویژه ای را در اختیار بازیگری کم تجربه که هیچ سابقه تهیه کنندگی و کارگردانی در کارنامه خود ندارد، قرار داده تا وی فیلمی مستند را جلوی دوربین ببرد. این بازیگر خود اذعان می کند که هیچ تجربه‌ای در زمینه تهیه کنندگی نداشته است.

سحر ریحانی بازیگر جوان سینما و تلویزیون است. او در فیلم سینمایی «بیرون آوردن مردگان» و «پاتو زمین نذار» شناخته شد و حدود هفت نقش اول را بازی کرده است. این بازیگر که در عرض مدت زمان کوتاهی توانست نقش‌های زیادی را در فیلم‌های سینمایی برعهده بگیرد حدود یک سال است که جلوی دوربین حاضر نشده است. شنیده‌ها حاکی از درگیری او در پروژه‌ عظیمی به تهیه‌کنندگی تولیت آستان قدس رضوی است. پروژه‌ای که به گفته خود ریحانی بیش از یک میلیارد و 500 میلیون خرج برداشته است.

خانم ریحانی شنیدیم که به تازگی به سفارش تولیت آستان قدس رضوی مشغول ساخت فیلمی در خصوص امام رضا (ع) بودید. کمی درباره آن بگویید؟
بله، شش‌ ماه گذشته را مشغول ساخت فیلم 700 دقیقه‌ای به نام «زلال بی‌انتها» بودم. این فیلم راجع به کلیه وجوهات امام رضا بود؛ فیلمبرداری حدود یک ماه است که به پایان رسیده است و اکنون در مرحله تدوین هستیم.

ماهیت این فیلم چیست؟ منظورم این است در چه دسته‌ای قرار می‌گیرد: سریال است مستند است فیلم داستانی است یا...؟
باورتان می‌شود که خود من آخرش نفهمیدم این فیلم داستانی بود یا مستند. نفهمیدم چه از آب درآمد؛ اما هرچه بود به مستندنگاری نزدیک‌تر است تا داستانی.

قبلا هم در حوزه فیلم‌های معنوی و دینی کارکرده بودید؟
نه همیشه داستانی کار می‌کردم؛ آن هم بازیگری. تولید این فیلم هم اتفاقی شد. قرار بود که اول روی موقوفات «حاج حسین ملک» کار کنیم، اما وقتی وارد کار شدیم دیدیم که خود امام رضا دارایی‌های بسیار گسترده‌ای دارد. من مطمئنم که هیچ مسافری تا حالا موفق نشده است که تمامش را کامل ببیند.

مثلا قانون نقاره‌زنی را هر زائری حداکثر بتواند در زمان اذان آن هم فقط صدای آن را بشنود. یا آیین غبارروبی را کسی از نزدیک ندیده است؛ چون هر چهار ماه یکبار ضریح قرق شده و این اتفاق می‌افتاد. آییین شست‌وشوی ضریح هم که هر 48 ساعت یکبار انجام می‌گیرد از همین قاعده تبعیت می‌کند. همچنین مراسمی که ماهیانه توسط مهم‌ترین طلافروشان خاورمیانه انجام می‌گیرد و به آن پرداخت ضریح می‌گویند. همه این‌ها و دارایی‌های امام رضا به قدری برای ما جذابیت ایجاد کرد که پروژه حاج ملک را رها کردیم و «زلال بی‌انتها» را ساختیم.


میانه‌تان با مسائل مذهبی حتما خیلی خوب است؟ به هر حال کسی که برای تهیه‌کنندگی آثار سفارشی مذهبی و اعتقادی انتخاب می‌شود آن هم در همکاری با آستان قدس، حتما باید سبقه‌ای در این زمینه داشته باشد...

اتفاقا من اصلا آدمی مذهبی نیستم. یکی هستم مثل خود شما. مثل همه دخترهای بیست و هفت هشت‌ ساله تهرانی؛ زیاد از بعد مذهبی سر در نمی‌آورم، اما کل پروژه برای من جالب بود و خیلی لذت بردم. الان یک ماه است که کار تمام شده است و من هنوز آن حس را دارم.

شما گفتید نه علقه‌های مذهبی دارید و نه فعالیت خاصی در زمینه فیلم‌های مذهبی داشته‌اید. چی شد که شما را برای این کار انتخاب کردند؟
سوال خوبی است. باورتان می‌شود که من اصلا نمی‌دانم که چه شد؟ ما فقط یک قرارداد بستیم و من تهیه‌کننده آستان شدم؛ دفتر آن را هم قرار شد من در تهران متمرکز کنم. بعد هم قرار شد برای اولین کار یک پروژه کوتاه و سبک را شروع کنیم؛ اما بعد که وارد داستان شدیم گفتیم که می‌شود در مورد کارهایی که تولیت آستان در همین 33 سال بعد از انقلاب کرده است، فیلمی بسازیم. موقوفه‌ها و کاری که تولیت با نذرهای مردمی که در ضریح ریخته می‌شد می‌کردند، بی‌نظیر بود. پروژه‌ای که هم در آن مذهب بود، هم پول و هم اتفاقات حسی ویژه.

اول چی؟ شما از وسط همکاری توضیح می‌دهید. ایده شما بود که با آستان همکاری کنید یا آن‌ها گشتند و از میان همه شما را برگزیدنند؟ به هرحال آدم حرفه‌ای که قبلا هم پروژه مذهبی کار کرده باشد کم نداریم...

خب... برای جواب شما باید به گذشته برگردم. من دانشجوی صنعتی شریف هستم و چهار سال متوالی در المپیاد ریاضی برنده شدم. سال گذشه که برای مسابقه به کره رفته بودیم حاج آقای طبسی هم در مراسم تجلیل حضور داشتند. یک روز حرف رسید به این که خواسته‌های من چیست. من گفتم حاج آقا من خیلی دوست دارم در ایران دفتر تولید داشته باشم که از نظر بودجه و حمایت‌ها در سطح عالی باشد و حرف اول را بزند. گفتم، حاج آقا دوست دارم آدم پولداری باشم. البته این فقط برای من آرزو بود چون می‌دانستم به قد و قواره من این حرف‌ها نمی‌خورد.

ایشان ولی گفتند ایده خوبی داری ولی باید پله پله شروع کنی، اما من گفتم که نمی‌توانم یواش یواش کار کنم و کمال‌گرا هستم و اگر ساپورت مالی و قانونی پشت دفتر تولید نباشد زمین می‌خورم. بعد از این حرف بود که حاج آقا پیشنهاد داد که به رغم اینکه حرفه‌ای نیستم، به خاطر جایزه‌ای که در ریاضی دریافت کردم و البته اینکه آن را به آقا امام رضا اهدا کرده‌ام در آستان شروع به کار کنم.

این شد که کم‌کم فعالیت‌های ما شروع شد. ایشان خوششان آمد و یک‌دفعه وارد مرکزیت آستان شدم و اینقدر این کارهایی که انجام دادیم خوب شده که خودم باورم نمی‌شود. خدا را شکر ایشان هم جواب اعتمادشان را گرفتند.

چه کسانی با شما در این پروژه همکاری داشتند؟
90 درصد زحمات این پروژه برعهده رئیس دفتر تولیت بود؛ یعنی حاج مصطفی واعظ طبسی. 10 درصد بقیه هم کار ما، یعنی قسمت فنی بود. خلاصه حداقل 40 نفر دست‌ اندر کاران تولید این فیلم بودند. تولید فرزاد نشاط، سیستم تریدی مکس‌مان هم کمپانی الکومین فرانسوی بود. صدابرداری کار را هم هادی افشار انجام داد.

بازیگر هم داشتید؟
نه، چون فیلم بازنمایی اتفاقات واقعی بود، بازیگر نداشتیم.

پس شما در چه کسوتی با این 40 نفر کار می‌کردید؟
من تهیه‌کننده کار بودم.

من رزومه کاری شما را تورق می‌کردم غیر از چند مورد بازیگری به مورد دیگری برنخوردم. آیا در زمینه تهیه‌کنندگی یا کارگردانی تجربه‌ای داشته‌اید؟

آغاز کار من در این زمینه از همکاری با آستان قدس رضوی آغاز شد و خوشبختانه من با بودجه‌ای عظیم وارد این کار شدم و همچنان هم به این همکاری ادامه خواهم داد.

طبعا ساخت آثار مذهبی و اعتقادی برای اینکه کار فاخر و در خور توجه تولید شود مستلزم تخصیص هزینه‌های شایسته است. آستان قدس برای ساخت این فیلم چقدر تقبل کرد؟
صد در صد هزینه‌ها، یعنی چیزی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان.

پروژه دیگری را با همکاری آستان تعریف کرده‌اید؟
امسال حداقل سه تا پروژه «الف ویژه» در دست ساخت داریم. بعد از پروژه زلال بی‌انتها که همین فیلم امام رضاست در حال انجام مراحل پیش‌ساخت سریال «پرستاران ایرانی» هستیم.

در چه شبکه‌ای پخش خواهد شد؟
زمانش مشخص نیست، ولی در سوپرمارکت‌ها پخش خواهد شد؛ یعنی پخش خانگی.

قصد نداری با جای دیگری همکاری کنی نه؟ به نظر می‌رسد که به همین‌جا سفت و سخت چسبیدی؟
بله درست است. من اینقدر از کار با آستان لذت بردم که به هیچ وجه حاضر نیستم از دستشان بدهم.

آره خب کی از پول بدش می‌آید؟
هم پولش مهم است و هم اینکه پشتت را می‌گیرند. مهم‌تر از همه اینکه کاری نمی‌کنند که هنرمند برای قسطش بدود. من افتخار می‌کنم با آستان کار می‌کنم. اگر اهمیت وجود امام رضا را هم از آن کم کنیم اهمیتش به این است که واقعا از من هنرمند می‌سازند نه یک گدا.

خب ببین نظر بسیاری از هنرمندانی که آزاد کار می‌کنند این است که این ساپورت مالی به بهای از دست رفتن خلاقیت است و کلا زیر بار سفارشی کارکردن نمی‌روند. نظر تو این نیست؟
آستان ما را محدود نکرده است. فقط همان ابتدای کار، چند تا المان اخلاقی مشخص کرد تا توهینی به کسی یا اعتقادی نشود.

من با این حرفی که می‌زنید موافق نیستم. همین آستان در من انگیزه‌ای ایجاد کرده است که احساس قدرت و امنیت می‌کنم. کدام ارگان – ارگان هایی که هنرمندان با آن ارتباط دارند منظورم است- این قدرت را به هنرمند می‌دهد؟ مثلا الان برای پروژه پرستاران ایرانی 1500 تا 2000 دقیقه را سفارش داده‌اند. هنوز هیچی نشده سه هفته پیش آمدند دفتر من را تجهیز کردند والله – قسم کبیره است ها- سه بار ناظر فرستاده‌اند، نه باب فضولی، برای اینکه بپرسند آیا کم و کسری دارید؟ باور کنید از هر چیزی که نیاز دیدند بهترینش را خریدند. در حدی تجهیز کردند که حتی برای صدابرداری مجبور نباشم به جای دیگری برویم.

طبقه پایین دفتر را برایم صداگذاری دالبی گذاشتند. چیزی که در ایران فقط یک نفر دارد؛ یعنی بعد از عروج فیلم دفتر من است که حدود 400 متر سیستم دالبی است. همه جوره همکاری کردند با سلیقه من کنار آمدند. مثلا آرزو داشتم کنار ضریح گل رز پرپر کنم! حاج آقا و دیگر عوامل در کمال ناباوری اجازه دادند. همین پلان اینقدر خوب درآمده که هر کس که دیده به گریه افتاده است.

این را هم بگویم که اگر من ساکن مشهد بودم و بزرگ‌تری مانند تولیت آستان بالای سرم بود مطمئن باشید که من الان در «ونکوور» درس می خواندم و حداقل جزو اعضای ناسا بودم.

بازیگری را کلا کنار گذاشتی؟
ببینید، من خیلی ناپخته وارد این حرفه شدم. هیچگونه اطلاعاتی راجع به این حرفه نداشتم. در بدو ورودم هم هفت تا نقش یک بازی کردم که سه تای آن‌ها در نوبت اکران است. ترجیح دادم به خودم یک سال فرجه بدهم تا حداقل به قولی کمی خاک صحنه بخورم... الان یک سال سپری شده است و قصد دارم که با فیلم پرستاران به جلوی دوربین برگردم.

یعنی هم بازیگری هم تهیه‌کنندگی؟
بله!

گفتی که تهیه‌کننده هستی. تهیه‌کننده در پروژه‌هایی که شما با آستان انجام می‌دهید چه تعریفی دارد؟
ما به صورت شراکتی با آستان کار می‌کنیم.

یعنی خودت هم پول می‌ذاری؟
می‌خواستم 50 درصد شراکت مالی داشته باشم. که اگر منافع ریالی داشت به همین شکل تقسیم شود.

یعنی در پروژه امام رضا هم که گفتی یک میلیارد و 500 میلیون تومان تمام شد هم پول گذاشتی؟

نه این نه. برای من خیلی سنگین بود.

خب پس چه‌جوری تهیه‌کننده بودی؟
وقتی که از پس هزینه‌هایش برنیامدم قرار شد بودجه آن را بدهند و بعد از ساخت دوباره به خودشان بفروشم.

خانم ریحانی این زلال بی‌انتها را مردم ما کی و چگونه خواهند دید؟
کار مورد تایید آستان قدس رضوی، ارشاد و صدا و سیما قرار گرفته است، اما مسقیما تا امروز تصمیمی در خصوص چگونگی پخش فیلم صورت نگرفته است؛ اما ایده‌ال خود من شرکت‌دادن فیلم در جشنواره‌های خارجی است و مطمئن هستم که توجه داوران را برخواهد انگیخت.

ممنون از وقتی که گذاشتید.
من هم از شما بابت توجه به پروژه زلال بی‌انتها ممنونم.

مرجع: قانون

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
چه کسی به آستان قدس مجوز داده تا نذورات و موقوفات را این جوری مصرف کنه؟؟...من به عنوان یک تهیه کننده تلویزیون حتی اسم این خانم را نشنیده بودم...اگر بحث علاقه به امام رضا(ع) است که بسیاری از هنرمندان این ارادت را بدون دریافت پول و کمکی از آستان نشان داده اند.انشاله که بحث دیگری نیست....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
دوباره ناطق نوری، طبسی، ... انتخابات نزدیک است
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
دورد به خانم ريحانى كه بدون دروغ گفتن هرچه ازاو پرسيده شد را جواب داد.
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
خیلی باحاله یه وام میخای بگیری که 10 برابرشو سودشو میگیرن 40 تا کارشناس باید نظر بدن سند گرو میگیرن ضامن کارمندو کاسب میخان تا بدن بعد این خانوم میگه دوست دارم پولدار بشم حاج اقا به تنهائی میگه چشم بیا پولهای امام رضا برای تو
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
دوستان خوبه كه توي اين ماه خدا به همين راحتي حرف يك سايت رو باور نكنيم واول تحقيق كنيم ببينيم حرفشون درسته و بعد نظر بديم.توگوگل بزنيدسحرريحاني وتكذيبيه ش رو بخونيد
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۷۰
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
پناهی،کیارستمی،قبادی،مخملباف،مهر جویی،فرهادی،تقوایی،بیضایی و......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
مملکت فقط داره با زدو بند مچرخه، از بالا بگیر با تا همین پارکبان سر کوچمون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
مجيدي حاتمي كيا تبريزي و................
ناشناس
United States
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
مخلباف فراریه عزیز
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
حرف شما قبول اما باید فیلم را هم دیدو قضاوت کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
این پناهی و قبادی و مخملباف رو افتض آمدی. اینها ربطی به مهرجویی بزرگ و تقوایی و کیمیایی و عیاری و بیضایی بزرگ ندارند.
Mehbod
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
کارگر ، کشاورز و خانه دار میرند حرم و نذرشون رو میرزن به خیال اینکه میرسه دست امام رضا !! نمی دونند که آستان قدس با این پول های مردم ساده دل شده امپراتور مالی خراسان !!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ایشون خودشون نفهمیدن چطور شد همچین اتفاقی افتاد تکلیف ما معلومه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
به نظرم سوابق تحصلي شون براي اين کار مناسبه و نشان از زکاوت داره .. اميدوارم واقعا فيلم خوبي شده باشه که حمايتها بيهوده نبوده باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
مجيد دلبندم ذكاوت نه زكاوت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
سوابق تحصیلیشون هنر بوده مگه؟؟ زکاوت را که خاوری و شهرام جزایری هم داشتند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اتفاقا زكاوت درسته!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
از زكاوت!!!؟؟ شما هم معلومه با ذكاوت...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
ذکی درسته یا زکی؟
ل
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
عزيزم ذكاوت درست است نه زكاوت! هروقت اين جزئيات را يادگرفتي، در موارد بزرگتر اظهار نظر كن.
EFFECTIVE
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
به نظر من مهمترین عامل در پیشرفت کاری این خانم علاقه است.. علاقه ای که بین ایشان و آستان قدس وجود دارد... خب ما مستند سازان خوبی مثل پناهی،کیارستمی،قبادی،مخملباف،مهرجویی،فرهادی،تقوایی،بیضایی داریم اما خب علقه و علاقه ای وجود نداره...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
شاید...
seyyed
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
دوست عزیز ولی این خانوم خودشون گفتن که تمایلات مذهبی ندارن.
EFFECTIVE
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
شما که منفی دادین احتمال میدم منظورمو خوب متوجه نشدید من کی گفتم این خانم علاقه مذهبی داره!! با دقت بخونید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
حقيقتا تاسف ميخورم چطور اين پروژه بزرگ را به چنين آدم كم تجربه اي ميدن
آيا ما كارگردانهاي باتجربه و مذهبي نداريم كه برا آقا امام رضا (ع) فيلم بسازن
اين خانم هم كه علني ميگه من آدم مذهبي نيستم پس چي شد حاج آقا اين كارو سپرد به ايشون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
هيسسسسسس!!!عيبه!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ای داد بر ما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
حتما پارتی محکمی داشته . امام رضا هم ....
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
من هم میگم خفه . امام رضا هم ........ یعنی چی حرفتو صریح بزن تا صریح در حد لیاقتت بشنوی فرارو خودت حالیته چه نظراتی درج میکنی ؟ یک کمی خجالت هم چیزه خوبیه
سردرگم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
باخوندن این مطلب فقط یک دنیا سوال برایم پیش اومد ویک علامت سوال به بزرگی گنبد امام رضا جلوی چشمم ظاهر گردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
سیل غارتگر اومد پدر پیرمو کشت مادرو دیونه کرد حالا من موندمو و این آواره ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
سیل غارتگر اومد پدر پیرمو کشت مادرو دیونه کرد حالا من موندمو و این آواره ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
باور کنید تو همین شهر مشهد کسانی هستند که به نان شب شان هم محتاجند. نمی دونم مسئولین تولیت آستان قدس تا حالا اونا رو از نزدیک دیدند یا نه. چرا باید مجاورین آقا امام رضا (ع) در فلاکت زندگی کنند و آن وقت میلیارد، میلیارد خرجهایی شود که نه ضرورت دارد و نه اهمیت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
عزیزم به خاطر حماقت ما آدما که پولو تو حرم میریزیم و خودمون نمیتونیم بدیم دست نیازمند
ناشناس
Switzerland
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
من معلم ریاضی با 12 سال سابقه تدریسم.خدا شاهده دنباله یه وام یک میلیونی بودم از هیچ حایی نتونستم بگیرم.از اداره آموزش پرورش بگیر تا بانکهای خصوصی و دولتی و موسسه های مالی.اینو میگن عدالت!!!!! راستی 1/5 میلیارد چند تا صفر داره؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
به اندازه صفرهای قراردادبازیکنان فوتبال به اندازه به اندازه صفرهای پول دویست سکه طلای جایزه ورزشکاران به اندازه.....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
هر چند حرفتو اصلا" قبول ندارم اما بیان حرف واقعی قسم خوردن نداره راستی شما چه معلم ریاضیی هستی که نمی دونی یک و نیم میلیارد چند تا صفر داره ؟
seyyed
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
شما گفتید دنبال وام یک میلیونی بودید پس چطوره که الان پرچم سویس کنار نظرتون زده نکنه با 1 میلیون میشه رفت سویس؟
وی پی ان باز
United Arab Emirates
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
آقای seyyed بی سواد! ایشون سوئیس نیست. داره از وی پی ان سوئیسی استفاده می کنه. منم الان می تونم از 10 تا کشور کامنت بذارم. من وی پی ان هلند، پرتغال، ژاپن، روسیه و چندتای دیگه رو دارم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
بعضی وقت ها از خودم می پرسم امامان ما که زندگی شان در نهایت سادگی بود، آیا الان راضی هستند که برای مقابر آنها خرج های میلیاردی شود در حالی که مجاورین حرمین آنها به نان شب محتاج هستند. گاهی فکر می کنم وقتی ما تو کشور خودمون این همه نیازمند داریم آیا درسته از ده روز مانده به ولادت امام معصوم تا ده روز بعدش کل حرم و حتی شهر را چراغانی کنیم. آیا اینها خرج نیست. آیا درسته بزرگترین هزینه ها را صرف حرمین کنیم در حالی که خانه های معتقدین به این امامان به علت فرسودگی با زلزله ای به تلی از آوار تبدیل می شود....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
کدوم مجاورین؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
حالا بازهم برید پول بریزید توی ضریح و دفتر نذورات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
تا کور شود هر آنکه نتواند دید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
United Kingdom
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
خدا رو شکر روز به روز مردم آگاهتر میشن و سعی میکنن خودشون با دست خودشون پول رو به دست مستمندش برسونن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
آخي ! الهي ! دخترم دوست داري پولدار شي حاج آقا هم گفت چشم ! حاج آقا ديگه چي گفت ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
ما هم به حاج آقا بگیم می خواهیم پولدار بشیم، چشم می گه؟؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
کاسه ای زیر نیم کاسه است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ببخشيد اينجور پروژه ها رو به آقايون هم ميدن؟؟؟
ناشناس
Switzerland
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
البته که خیر.سئوال بعدی لطفا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
به نکته ظریفی اشاره کردید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
نه نميدن.... آخه نميشه.... بيشتر از اين نميتونم توضيح بدم چون نظرم سانسور ميشه
seyyed
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
در این قضایا همیشه پای یک زن در میان است.
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
امامان معصوم ما هیچکدام نیازی به این ولخرجی ها ندارنددر نهایت سادگی زندگی کردندتابه مابیاموزند که ساده زندگی کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
مگه تلویزیون ندیدی که میگفت درآمد یکی از امامان در سال 40 میلیون به ارزش 40 سال قبل در ماه بوده(برنامه این شبها)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
بله ناشناس عزیز.حضرت علی صاحب چاه ها و نخل هایی بودند که با دست خودشان به وجود آورده بودند. کشاورزی افتخار امامان ما بوده. ایشان فقیر نبودند و همواره فقر را عامل بی دینی می دانستند چون انسان فقیر نیازمند دیگران می شود. ایشان کار می کردند و درآمدشان را وقف مردم فقیر می کردند و ساده زندگی می کردند. با وجود آن همه درآمد نان و نمک افطارشان بوده. ساده زیستی به معنای فقر و نداری نیست.
ali
Netherlands
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
کاش فقط همین بود نبود نظارت مردمی بر آستان قدس که درآمد اقتصادی نجومی دارد نتیجه اش همین است یک بار آرزو به دل ما ماند که یک کنفرانس خبری که در آن مسئولین استان قدس و بنیاد جانبازان و ...حضور داشته باشند و خرنگاران حق سوال داشته باشند و ایشان موظف به پاسخگویی باشند.جایی که نظارت نباشد لانه فساد می شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
پسرم شما حق نظارت بر مقدسات را ندارید ما خودمون نظارت میکنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
مثل پرونده المکاسب.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
آدمی که خودش داد می زند مذهبی نیست، یک و نیم میلیارد پول امام رضا یعنی پول انسان های شریفی که از شکم بچه شان می گذرند و نذر می کنند رو می گیرد تا به هدف اش یعنی پول دار شدن آن هم از نوع سریعتش برسد. حالا شما بگردید چرا جوان ها دین گریزند. فقط کافیه همین مصاحبه رو بخونند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
مردم اعتقاد دارن به نذر کردن باشه نذر کنید ولی ازتون خواهش میکنم نذرتون نه به صندوق صدقات بریزید و نه جای دیگه بابا تو رو خدا یکذره چشمتون رو باز کنین اطرافتون رو ببینید از خواهر و برادر و حتی مادر و پدر و خودتون رو ببینین بعد در و همسایه و فامیل دور و نزدیک به خدا ثواب داره دست عزیز خودت رو بگیر میدونین چقدر تو این صندوق صدقات پول جمع میشه روزانه ... ایران نباید فقیر داشته باشه کاری به درآمد نفت و سایر درآمدهای غیر نفتی نداریم فقط همین صدقات و نذورات واقعا فکر کردین کجا میرن این همه پول ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
کل اهدایی مردم به صندوق های صدقات کمتر از یک درصد بودجه دولتی کمیته امداد است. پس لطفا خفه شوید! من خودم 2 سال در کمیته کار کردم و از نزدیک سلامت بسیاری از آنها را دیده ام. حالا دو تا فاسد هم توش پیدا میشه. مثل همه جا!
سید محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
تولیت حق پرداخت پولهای مردم رو (که به امام پیش کش شده ) به هر کسی ندارد. آیا نظارتی بر این پرداختها و کلا عملکرد مالی اینگونه بنگاههای اقتصادی می شود؟؟؟؟ بهتر نیست این پولها صرف ایجاد شغل و توسعه کشاورزی و .... شود؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Canada
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
پس بیخود بعضی ها رو سلطان خراسان نامیدند. اقا امام رضا خودش حقشون را کف دستشون بذاره انشا الله
ali
United States
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
زمستان سال قبل دریکی از سایتهای خبری خواندم که یک خانواده که زائر امام رضا (ع)بودند در یک چادر بایک گاز پیک نیک دچار گاز گرفتگی شدند زمستان های مشهد و گذراندن شب در چادر واقعا سخت است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
متاسفم برای آستان قدس!
حسین زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
تا حالا که همه میگفتن کارها را بدهید جوانان ولو با تجربه کم . مگه زمان جنگ همین جوانان کم سن وسال نبودن که جنگ را به نتیجه رساندندو خیلی کارهای دیگر .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
اونها رو با این خانم که میخواد پولدار بشه مقایسه میکنی؟ !!
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
حداقل به آنچه که برای آن می جنگیدند اعتقاد داشتند نه اینکه مثل این خانم حتی خود را آدم مذهبی نمی داند .
آقای طبسی جواب بدهید به این ملت در خصوص نحوه هزینه کرد اموال و ثروتهای آستان قدس .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
کار داریم تا کار برادر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
اون جوونا از خون خود مايه ميذاشتن نه مثل حالا از سيماي خود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
این قسمتش واقعا شاهکار بود: قرار شد بودجه آن را بدهند و بعد از ساخت دوباره به خودشان بفروشم. !!!!!!!
ARMS
France
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
بروید به دنبال رابطه شناسنامه ای ایشان با حاج اقا طبسی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
آقا منم خانمم بخواد فیلم بسازه هر چی دارم می دم که فیلمشو بسازه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
آره؟! یعنی می خوای بگی ...آره؟!!!نه؟!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
مال مفتو ودل بی رحم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
من پیمانکار آستان قدس بودم در یکی از پروژه ها وبعد از کلی اقدام غیر قانونی حدود 500 میلیون از مطالبات مارو پایمال کردن وقرارداد رو هم یکطرفه فسخ کردن وادامه کارو دادن به آشناهای خودشون با قیمت بالاتر . . .!
مشهدی
United States
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
این مطلب رو که خوندم نا خودآگاه یاد سریال میوه ممنوعه افتادم !
همین یکی رو کم داشتی آقاای طبسی !!!!
رضا
Australia
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
90 درصد زحمات این پروژه برعهده رئیس دفتر تولیت بود؛ یعنی حاج مصطفی واعظ طبسی. 10 درصد بقیه...

دوستان نگرفتند کارگردان اصلی اقازاده حاج اقا واعظ طبسی تولیت استانه هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اتفاقا ادم رو راستی بود باید فیلم را دید و قضاوت کرد ضمنا ادم های فنی قوی توی سینما گران هستند چهل نفر ادم پول ناهارشان هیچی نشود پانصد هزار تومان است
مشهدی
United States
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
این مطلب رو که خوندم نا خودآگاه یاد سریال میوه ممنوعه افتادم !
همین یکی رو کم داشتی آقاای طبسی !!!!
بینا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
شانس یعنی این ولی نمیدانم چنین هزینه کردنی ازنظر مردم مجاز است یا نه که تولیت استان قدس رضوی ان را انجام میدهد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
یکم عجیبه
البته آدم باید طرفشو ببینه و کمی فکر کنه حتما به نتیجه میرسه.
راستی چطوری تونسته به حاجی بگه چی دلش می خواد.
قرعه بنامت زده شده.
یاد شیخ صنعان میافته ادم
مشهدی
United States
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
این مطلب رو که خوندم نا خودآگاه یاد سریال میوه ممنوعه افتادم !
همین یکی رو کم داشتی آقاای طبسی !!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ایشون نه میدونن امام رضا کیه نه ظاهرا علاقه ای دارن بدونن ! بیشتر تحت تاثیر آستان قدس قرار گرقتن و تولیتش! جالبه! فقط اعصابم خورد شد! اگه مرد بود یه قرون پول بهش نمیدادن! متاسفم واقعا! خجالت آوره!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
طرز حرف زدنه ایشون تنفر آمیزه! همه چی براشون علی السویه ست! بهتره بگن برا تولیت آستان قدس فیلم ساختن! نه امام رضا!
امام رضا برا شناخته شدن احتیاجی به این خاصه خرجی ها ندارن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اتفاقا آدم روراستی بود و بااینکه درگیر یه پروژه مذهبی بود اصلاً چاپلوسی نکرد و راجع به اعتقاداتش دروغ نگفت. مردم ما اینقدر به دروغگویی و ریاکاری و تملق عادت کردن که تحمل شنیدن حرف راست رو ندارن. این خانم باید چکار می کرد که لحنش مورد پسند شما واقع می شد؟! به دروغ درباره اعتقادات نداشته اش اغراق می کرد و لاف می زد؟! اونوقت شما ازش راضی می شدی و بهش ایمان میاوردی؟!
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اسم این روراستی نیست دوست ناشناس! کلاهبر داری با پررویی تمام تو روز روشنه! خودش میگه :"باورتان می‌شود که خود من آخرش نفهمیدم این فیلم داستانی بود یا مستند. نفهمیدم چه از آب درآمد"
شما نمی خواد دفاع کنید از ایشون!
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
خیلی تند رفتی اخوی . کسی به این خانم ایراد نگرفته . توی خوندن نظرات کمی بیشتر دقت کن .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
عجب دوره و زمونه ای شده! نه می شه حرف راست زد! نه می شه از کسی که حرف راست زده دفاع کرد!
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
حاج آقا دوست دارم آدم پولداری باشم. ایشان ولی گفتند ایده خوبی داری ولی باید پله پله شروع کنی، اما من گفتم که نمی‌توانم یواش یواش کار کنم و کمال‌گرا هستم و اگر ساپورت مالی و قانونی پشت دفتر تولید نباشد زمین می‌خورم.
تنفر آمیزه! اومده خودشو آویزونه آستان قدس کرده پولدار شه!
با اعتقادات مردم بازی می کنه که پولدار شه! جالبه خودشم میگه اعتقاد چندانی نداره!
شرم آوره! خجالتم نمی کشه! وقیح!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
تقصیر ایشون نیست. تقصیر حاج آقاست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
تولیت محترم ظاهرا حق رو به این خانوم داده و با کمال گرایی ایشون کنار تومده. حرف نباشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
حاج آقا دوست دارم آدم پولداری باشم. ایشان ولی گفتند ایده خوبی داری ولی باید پله پله شروع کنی، اما من گفتم که نمی‌توانم یواش یواش کار کنم و کمال‌گرا هستم و اگر ساپورت مالی و قانونی پشت دفتر تولید نباشد زمین می‌خورم.
تنفر آمیزه! اومده خودشو آویزونه آستان قدس کرده پولدار شه!
با اعتقادات مردم بازی می کنه که پولدار شه! جالبه خودشم میگه اعتقاد چندانی نداره!
شرم آوره! خجالتم نمی کشه! وقیح!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
پول دوست داری بابا! از آستانم پپه تر پیدا نکردی دیگه! بتیغ ! خجالتم که نمیکشی. اسم امام رضا رو خواهشن نیار اما دیگه. ممنونت میشیم
ناشناس
Germany
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خوب حاج آقا پسندیدن دیگه...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
مگه پول امام رضا ارث بابا شان هست اين جوري حيفو ميل ميكنند
حاج آقا خوششان آمد يعني چه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
برو یقه حاج آقا رو بگیر. به این بنده خدا چکار داری؟! حرف راست نمی شه به شما زد؟!
ناشناس
United Kingdom
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
حرف راست! یا زدی کوچه علی چپ یا ما رو ... فرض کردی. ایشون با کمال بی شرمی میاد میگه خودمم نمدونم چی شدو چی ساختمو این حرفا. اینا اسمش پرروییه نه راست گویی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
عزیزم تولیت را واسه اینجور تشخیصها گذاشتن دیگه . که به کی پول بده به کی پول نده. دلتم بسوزه!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
منظورش اینه که حاج آقا از ایشون خوشش اومده نه از پروژه . افتاد حالا ؟ پول بی حساب و کتاب و مملکت قانون مدار و .....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اگه يك مدير دلسوز ولايقي در آستان قدس بود ميشد به جاي صدها مورد حيف و ميل يك مركز بين اللمللي فعال تبليغي و پژوهشي در باره اهل بيت و اسلام راه انداخت
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ببخشيد آقاي حسن زاده تو خودت ماشينتو ميدي دست يك آدم ناشي تا درستش كنه آخه يه حرفايي ميزني- وقتي افراد با تجره هستن چطور ميشه كارو بديم دست يك بي تجربه مگر اينكه پول بادآورده اي داشته باشي كه واست مهم نباشه چطور خرجش كني-تاموقعي كه ميشه از سرمايه بهترين استفاده را برد چرا بايد با ناشي گري خرابكاري كنيم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
افسوس درمداران عالم را تدبير و درايت وهوشمندي و صلاحيت اداره اين بارگاه ملكوتي نيست
وصد افسوس كرمداران عالم و مديران لايق را فرصت و درم نيست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
هر چه بگندد نمكش ميزنند واي به روزي كه بگندد نمك
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خدايا به داد امام رضا برس از اين مديران نالايق
كيهانه
Turkey
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خدا به داد ما برسه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خدا کند که تنها همین پروژه این گونه تعریف شده باشد!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اي كاش اين همه پول كلان مردم با هدايت ودلسوزي يك مدير دلسوز ولايق و مدبر به سوي يك سرمايه گذاري كلان علمي فرهنگي عميق و ريشه دار سوق داده مي شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
15000000000 پول خورد هم برای استان قدس حساب نمیشه اونم برای این پروژه بزارین اول فیلم رو ببینید بعد نظر بدین مگه مهرجویی و حتی هیچکاک از اسمون افتادن! درسته بی تجربست ولی این دلیل نمیشه! تا فیلم دیده نشه نباید قضاوت کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
دوست عزیز این بنده خدا خودش داره میگه آخرشم نفهمیدم چی شد...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
اين خانم ميگن : باورتان می‌شود که خود من آخرش نفهمیدم این فیلم داستانی بود یا مستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
این پول ها خرج هر کسی نمیشه.. طرف پارتی داشته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اماام رضام شده بچه بازی! واقعا که!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
فقط حرس خوردم! مسخره اس!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
همه شما اگه پای خودتون یا دوستان و اقوامتون دربین بود هم اینقدر حرص و جوش حیف و میل اموال آستان قدس رو می خوردید؟! خدای نکرده یک وقت پای "حسادت" در میون نباشه؟!
ناشناس
Malaysia
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
حرص مجید جان، حرس یعنی چیدن شاخ و برگ گیاهان
مشهدی
United States
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
می خوام بدونم این غیر قابل انتشاری که بالای نظرات گذاشتین واسه چیه
شما نظرات منو رو سایت نذاشتین
اما تو آمار غیرقابل انتشار هم نیست
متاسفم
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
بله باید به این خانم با این ادعای تو خالی اش و به لطف تولیت نسبتا دالسوز حرم پروژه میلیلردی بدن.
طفلکیا مردم محتاج مشهد
علیرضا بندری
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
باز هم سر برادر فرج الله سلحشور رو دور دیدند؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ببخشید این همون پولائی نیست که ملت به عشق آقا امام رضا برای نذرشون به امید شفای مریضاشون تو ضریح پاکش میریزن شما هم تو کف این حضرات حیف و میلش میکنید ما که راضی نیستیم یا امام رضا این مردم مظلوم رو به کجا میبرن برس به داد مردم؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
اتفاقاتی توی این مملکت می افته آدم تعجب میکنه .
امید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
وخدایی که در این نزدیکیست و میبیندودیگر هیچ.......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
- تهیه کننده بدون پول فیلمو میسازه و به سرمایه گذار کارو میفروشه!
- !!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
-درود بر فرارو با این جرات,از اول انقلاب کسی جرات نداشته به مسوولین آستان قدس بگه بالای چشمت ابرویه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
فرارو هم نونش قطع شده و گرنه اینجوری نمی نوشت/
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
آیا اگر این هزینه ها برای محرومین و جوانان ما در این شرایط بد اقتصادی , آنگونه که مرام و شیوه عملکرد امامان عزیز مان است هزینه شود خشنودی آن عزیزان و خداوند متعال را به همراه ندارد؟ و آیا امام رئوفمان با این هزینه ها موافق است؟ آیا آنانی که این هزینه کردها را مدیریت می کنند آیا خودشان و خانواده هایشان درد گرسنگی و نداشتن را لمس کرده اند؟ ممکن است بگویند این هزینه و مبالغ در قبال عملکرد های مثبت تولیت ناچیز است ولی آنجا که بیت المال است یادمان باشد اماممان شمع را خاموش می کرد. و براستی چه کسی باید پاسخگو باشد؟ :اللهم عجل لولیک الفرج:
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
با همه اين نظرات صراحت و صداقت ايشان مثال زدنيه
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
به نظر من كه 1.5 ميليارد نمي ارزه !!! مي ارزه؟!!!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
بابا ساده نشید،شایعه است.
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
استان قدس ما را هم دریاب ! ما فقط محتاج ده میلیون هستیم که بذاریم روی پولمون تا خونه بخریم ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
1/5میلیارد پولی نیست برای امام رضا.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
آستان اين همه پول داره و باز اين همه بدبخت تو خراسان وجود داره! معلومه كه اين پولها داره خرج چه چيزهايي مي شه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
این پول قیمت یک فرش حرم هم نیس...اصلا چیزی حساب نمیشه که برای بخشیدنش بخوان فکر کنن...مردم ما واقعا فقر زده هستن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
چقدر حاج اقای خوبی !! گفتی پولدار م یخوای بشی و گفت بیا این یک و نیم میلیارد برو کیفتو بکن. گفتی کار بلد نیستم گفت 90 درصد کارها رو خودم می کنم. بازیگر ه منمی خواد بیاری. پس چه هزینه ای شده در این فیلم ؟
راستش منم می خوام پولدار شم . میشه به حلج آقا بگی؟ چون منم کمال گرا!!!!!!! هستم
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
تنها مورد خوشایند در این مسئله روراستی و راستگویی خانم ریحانی است که ریاکاری نمیکنه و واقعیت رو میگه -و بقیه موارد خیلی قلب منو به درد میاره -راستی اهدا پول به ایرانیها از کشورهای دیگه بهتر نیست به نظر شما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
حاج آقای طبسی از یه دختر جوان خوشش اومده و بهش میدان داده چرا این همه حرف در میارید
اگه این پولو بی زبونو به شما میدادن بازم این همه حرف در می آوردین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
آدم مانده بهبعضیهای کوتاه فکر چیبگهشما برید دین های دیگر را ببینید برای تبلیغشان چی هزینههای هنگفتی تبلیغ می کنند مثل یهودیان با ان اندک کم جمعیت طوری تبلیغمی کنند اینگار کل دنیار را یهود گرفتهحالا بعضی از ادم های کوتاه فکر به ادعا مسلمان برای تبلیغ دین
تشیع وشناساندن اماکن مقدسه مقدار هزینه که می شود جهانیان را آشنا کند ودیگر نگویند مسلمانان ترورست هستند و یا دور از تمدن زندگی میکنند شروع به داد فریاد می کنند چرا پول خرج این جو.ر فیلم ها می شود حالا می امدند یک فیلم می ساختندیک دختر ویا یک پسر در ان فیلم با هم دوست می شدند وکارهای عاشقی در می اوردند شروع می کردید می گفتید عجب فیلمی ساختند حاتلا یک فیلم در مورد امام رضا ساختند همه صداشون در آمده بهتر بعضی ها سرشان محکم به یک دیوار بکوبند تا یک مقدار مغزشان بهتر کارکند
seyyed
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
دوست خوبم احتمالا شما متن خبر رو نخوندیم یه بار خبر رو بخون بعد نظر بده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
اصلا مگه دین ما نیازی به تبلیغ داره؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
همه چیز واضح و مبرهن است...
azar
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
به نظر بنده جوابهای ایشون به سولات مغرورانه بود و اینکه اگه حس مذهبی ندارن چرا مدالشونو به امام رضا هدیه کردن-قربونه امام رضا برم اگه این پولو در مناطق اهر و ورقان خرج می کردن چه تعداد خونه گاه گلی را نو ساز می کردن و این تعداداز هم وطناننمان تلف نمی شدند
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
هدیه مدال توسط ایشان به بارگاه ملکوتی,جهت رسیدن به اغراضش بوده,وبهترین راه را...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
باز خدا پدر و مادرش رو بیامرزه خودش به صراحت میگه من این کاره نیستم
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
نکنه اون مبلغ ناچیزی که تو حرم امام رضا دادم رفته باشه تو جیب این خانوم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
کاش یک کمی هم از مشکلات مردم فیلم می ساختند که اگر امام معصوم زنده بود به مردم فکر میکرد یا چیزهای دیگر
ملا نصر الدبن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
یه خورده صبر کنید کمکم معلوم میشه جریان چی بوده وانگیزه چیه ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
کاری که هنوز بیرون نیامده را از بین بردید به این میگن اخلاق حرفه ای خوشم میاد همتون مثل همید و هی از اخلاق دم میزنید اگر تولیت کمک نمیکرد تیتر میزدید که تولیت به یک نخبه المپیادی کشور کمک نکرد یا . . .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
اولا وظیفه تولیت مشخصه ... تولیت سازمان سینمایی یا وزارت جوانان نیست ... ثانیا تولیت با نذورات و موقوفات اداره می شه بنابراین حتی نسبت به سازمان های دولتی معمول هم وظیفه سنگین تری برای مدیریت منابع داره .... ثالثا حتی اگر می خوان از جوانان هم باید با توجه به شایستگی های اثبات شده اون ها باشه نه حدس و گمان و پسند آقایون!
seyyed
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
خدایا وقتی همه خوابیم چه اتفاقاتی میافته؟
به دوستان سفارش میکنم فیلم وقتی همه خوابیم آقای بیضایی رو ببینند تا از این اتفاقات زیاد تعجب نکنند.
از طرف دختر تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
"...مثل همه دخترهای بیست و هفت هشت‌ ساله تهرانی؛ زیاد از بعد مذهبی سر در نمی‌آورم،"

ایشان بسیار مستند کار می کند که می داند وضعیت "همه" دختر های تهرانی چگونه است ؟؟

حتما منظوزشان خودشان و دوستانش هستند

از بین دختر های تهرانی دختران هنرمندی را می شناسم که دغدغه اصلی شان مذهب و انتقال مفاهیم مذهبی است و نه پول اما حیف که گاهی پروژه ها و پول ها برای آنان است که پول ها را می خورند و به نظام و انقلاب و اسلام فحش می دهند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
اگر خرج کسانی که لیاقتشو دارن و از لحاظ بهره هوشی از بقیه مردم عامه در سطح بالاتری قرار دارند نکنیم پس خرج چه کسانی کنیم؟
چه بسا به واسطه ی همین پروژه این خانم منقلب شود و در کنار حرم پر برکت امام رضا اعتقاداتشان پررنگتر شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
قضیه دقیقا همون جمله " افرادی که لیاقت شو دارند" دوست عزیز!
مسئله اینه که حاج آقا از کجا فهمیدند که این خانوم که هیچ سابقه کاری در زمینه تهیه کنندگی و کارگردانی ندارند، رشته تحصیلی شون چیز دیگه است ، اعتقاد مذهبی و طرح خاصی هم ندارند، لایق به دست گرفتن همچین پروژه بزرگی هستند؟؟
چطوره که تعداد زیادی از فارغ التحصیلان ما از دانشگاه های خوب دولتی تو رشته تخصصی خودشون لیاقت یه شغل متوسط رو ندارند اما این خانوم با رزومه نامرتبط لایق شناخته می شن اون هم طی یه صحبت با حاج آقا!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
يعني براي پر رنگ !! شدن اعتقادات ؟؟؟ ايشان به نظر شما بايد يك و نيم ميليارد از پول مردمي كه با هزار جور قناعت و از خرج زندگي زدن نذر ميكنن خرج كنن ديگه ؟؟!!!!!!!!!!! براي پر رنگ شدن اعتقادات بقيه مردم هم از اين خرجا ميكنن ؟؟؟!!!!! من كه تصميم گرفتم من بعد حتي يك ريال هم حروم خرج هاي اين چنيني آقايان نكنم. فكر كنم اينجوري اعتقادادتم پر رنگ تر ميمونه...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
حا ج اقا فقط بخاطر ارج نهادن به علم ریاضی بزرگواری فرموده اند.انشا الله کسانی دیگر در سایر علوم وهنرها لیاقت الطاف ایشان را داشته باشند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
الله الله بيت المال،الله الله بيت المال
الله الله بصيرت
الله الله تدبير
الله الله .......
الله الله مديريت در شان امام رضا (ع)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
با اين پول ها چه خدمات بزرگ و شگرفي براي ترويج مرام اهل بيت عليهم السلام مي توان كرد و صد حيف مديريت ناتوان و نا كارآمد سرمايه ها را هدر مي دهد
salman
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
آستان قدس بسیار ثروتمند است. مقدار زیادی زمین های کشاورزی و کارخانجات وقف آستان هستند و این گونه سرمایه گذاری ها از درآمد این موقوفات معمولا انجام می شود.
فکر نمی کنم نذوراتی که در ضریح مطهر انداخته می شود صرف این موارد شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
اي خدا اين همه عالم برجسته و دلسوز و طلبه خلاق در حوزه و در مقابل شخصي كه نه حاضر به پذيرش اشتباهات خود است نه كنار مي رود نه بازنشسته مي شود نه درست مديريت مي كند و........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
نفهميديم آقاي سلمان چه مي خواهد بگويد
كار خانه جات و موقوفات مال شخصي هستند مال مردم يا مال امام نيستند
آيا مي توان با دهها سوئ تدبير آنها را هدر داد
زارع
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
استان قدس به زلزله زدگان چه کمکی کرده است؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
فكر كنم بايد به زلزله زده ها كمك كنن. ناسلامتي روي كوهي از پول نشستن!!!!!!!
يک بچه مثبت
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
سايت بلانسبت محترم فرارو آستان قدس با مديريت اين مرد بزرگ که در اکثر کامنتها به او توهين شده در اکثر شهرهاي مهم ايران کتابخانه داير کرده با همت بلند او امسال ملياردها تومان کتاب خريده شده و به کتابخانه هاي مختلف آستان قدس اهدا شده به همت اين مرد بزرگ صدها مليارد تومان به اقتصاد ملي کمک شده به همت اين مرد و با مديريت او امداد آستان قدس به فقرا و محرومان کمکهاي شاياني کرده افطارهاي ساليانه حرم و .... بعد يک برنامه فرهنگي را يک خانم ساخته که مردم بدانند پولي که ميدهند چگونه هزينه ميشود تو جوري تيتر ميزني که انگار آستان قدس يک و نيم ميارد به کسي که ارزوي پولدار شدن داشته مجاني داده و اينقدر جوانمردي نداري که اگر با طبسي دشمني کامنتهايي که توهين به شرافت يک زن مسلمان است نگذاري از تمام کساني که توهين کردند ميخواهم که راجع به خدمات آستان قدس و شرح وظايفش تحقيقي کنند بعد خواهند دانست وجود آيه الله طبسي يک نعمت است و هر آدم غير معصومي هم نقاط ضعف دارد که بر هيچکس پوشيده نيست روابط عمومي آستان قدس يک همتي کند و اعتراضات مربوط به اين خبر را بخواند و به شبهات مردم پاسخ دهد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
این کارایی که گفتی با پول خودش کرده دیگه
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
مطمئنی آستان قدس به فقرا هم کمک کرده.
نمونه ای در شان آستان قدس سراغ دارید.
البته توجه داشته باشید که 48 درصد شهر مشهد مال آستان قدس است و این البته یکی از مایملک کوچک آستان قدس است.
seyyed
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
اول از همه به شما یک بچه مثبت بگم که نمیخواد سنگ 100 میلیارد رو به سینه بزنی چون اون پول هم از جیب مردم بوده که به خودشون برگشته دوم باید بگم که شما دقت نکردید چون در متن خبر اومده قرار شده فیلم دوباره به تولیت فروخته بشه و همچنین من میگم وقتی قراره هزینه بشه چرا به یه آدم کار بلد پول رو ندیم.حتما باید خانوم باشه؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
جناب آقا/سرکار خانم بچه مثبت! اول از همه بگم که من هم با این بخش نظرتون که تهمت زدن به ایشون و یا اون خانوم به هر شکلی اخلاقی نیست موافقم اما یادتون باشه که خود روحانیون هم می گن یک مسلمان هم نباید خودش رو در معرض تهمت قرار بده پس هم ایشون و هم این خانوم حداقل به خاطر شیوه انتقال این داستان مقصرند ...
ثانیا مشکل از اون جا سرچشمه می گیره که نهادهایی مثل آستان قدس که اگر اشتباه نکنم غیرانتفاعی هستند هیچ وقت گزارش مالی شفاف و دستورالعمل های مدون مالی و اداری ندارند تا معلوم شه طبق کدوم سازوکار و از کدوم منابع بودجه شون رو تامین می کنند و چطور اون رو خرج می کنند ... به هر حال فکر نکنم شما منکر این مسئله باشید که مردمی که نذورات شون رو به این دست نهادها می سپرند حق دارند بدونند این پول ها کجا و چطور خرج می شه نه؟
و نکته آخر اینکه هیچ کس حق نداره برای انجام وظیفه اش سر مردم منتی بذاره ایشون در بهترین صورت مدیر خوبی هستند و این مغایرتی با وظیفه ایشون برای پاسخگویی به شبهات وارده به عملکردشون نیست ... پس اگر سازمان شون جوابیه ای منتشر نمی کنه باید دلیل رو از اون ها پرسید نه از یه سایت خبری که یه مصاحبه رو منعکس کرده!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
بچه بلانسبت مثبت
خودت یک همتی کن یک لیستی از درامد ها و هزینه ها توسط این مرد بزرگ انجام شده چاپ کن تا همه ما شرمنده شویم از اینکه این همه به یک خانم هنرمند بی تجربه، بی اعتقاد ، بی خبر از فیلم ، کمال گرای پول دوست و ان وجود بزرگ نسبت ناروا دادیم
راستی همت بلند این موجود بزرگ تاثیری هم در زندگی شما داشته؟
REZA
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
انتخابات سال 88 گذشت ولی فراررو هنوز هم داره میسوزه! وگرنه در مقابل میلیاردها دلاری که آستان قدس در ایران خرج کرده، این مسئله اگر هم "فساد" آن محرز شود باعث نمی شود که عده ای عقده گشایی خود را سمت تولیت آستان قدس ببرند.
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
تاکه احمق باقی است اندر جهان مردمفلس کی شود محتاج نان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
اين بچه مثبت محترم كه فكر ميكنم تند رفته بداند ما هرگز نافي خدمات نيستيم ولي با اين همه امكانات اگه مديريت شايسته اي وجود داشت انقلابي در ارائه خدمات علمي فرهنگي و مردمي در سطح جهان ايجاد كرد
با عرض پوزش نقاط ضعف مديريتي و علمي و فرهنگي آن قدر آشكار است اين 148 راي تنها آوايي ضعيفي از صداي دهل است
اگر نه مي توانيد با يك نظر سنجي در سطح نخبگان ويا عموم به عمق فاجعه پي ببريد
در ضمن شايسه نيست با بي منطقي وبي ادبي يك سايتي كه جرات ارائه آرائ مردم را دارد اين گونه مورد هجمه قرار دهيد
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
به جای این اسرافکاری ها، کمکی به مردم مستضعف و فقیر مملکت کنید والا امام رضا (ع) هم از این جور کارا خوشش نمیاد...
مجله فرارو