bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۶۸۹۶۰
صادق زیباکلام در گفتگو با فرارو تحلیل کرد

چه کسی نامزد اصلی اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ است؟

چه کسی نامزد اصلی اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ است؟
زیباکلام همچنین با اشاره به اینکه اگر رئیس جمهور حتی قالیباف و با جلیلی شوند، در اوضاع فرقی به وجود نخواهد آمد، یادآور شد: اصول گرایان می‌خواهند تا زمانیکه روحانی سر کار است، اوضاع به همین منوال ادامه پیدا کند، اما در تابستان و پاییز ۱۴۰۰، به آن‌ها خواهند گفت که باید باب مذاکره با دولت بایدن را باز کنند تا تحریم‌ها برداشته شود، چراکه دیگر خود آقایان نیز می‌دانند که کفگیر به ته دیگ خورده و پولی در کشور وجود ندارد، برای همین می‌خواهند مذاکرات را خودشان انجام دهند، از سویی حتی مذاکرات مقدماتی نیز با برخی از مقامات آتی دولت بایدن صورت گرفته و تمامی این‌ها در سال ۱۴۰۰ و دولت بعدی رونمایی خواهد شد، فقط باید منتظر بود که روحانی از قدرت برود، تا اوضاع دگرگون شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۹
فرارو- این روز‌ها بازهم اصول گرایان خبر از وحدت می‌دهند برای ۱۴۰۰، کلیشه‌ای که به هنگامه هر انتخاباتی سر داده می‌شود، اما این بار به نظر می‌رسد انتخابات عرصه‌ای فراخ برای اصول گرایان را فراهم آورده و آن‌ها در غیاب رقیب اطلاح طلب خود، یکه تاز میدان خواهند بود، اما نکته مهم نیز مشارکت پایینی است که ممکن است به مانند انتخابات مجلس در ۱۴۰۰ نیز دامن اصول گرایان را بگیرد.

به گزارش فرارو، با توجه به اینکه بسیاری از ناظران سیاسی اصول گرایان را از الان برنده می‌دانند، به نظر می‌رسد وحدت آن‌ها عملی نخواهد شد، در حال حاضر دو طیف در جریان اصولگرایی مقابل هم هستند، جریان معتدل اصول گرایی که با دولت روحانی هم همکاری‌های نزدیکی دارد، مهم‌ترین چهره این جریان علی لاریجانی به حساب می‌آید، هر چند که افرادی همچون حسین دهقان و عزت الله ضرغامی را نیز نباید از قلم انداخت.

اما در جریان تندرو ریاست جمهوری مدعی کم ندارد، از قالیباف که امروز ریاست انقلابیون بهارستان نشین را برعهده دارد، تا سعید جلیلی که خود را مدعی تمام عیار پاستور می‌داند، در این بین شخصیت‌هایی نظیر پرویز فتاح، رستم قاسمی، علیرضا زاکانی، قاضی زاده هاشمی، سعید محمد و ... نیز در لیست بلند بالای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قرار دارند.

به نظر می‌رسد اصول گرایان با بیش از دو نامزد در انتخابات حضور پیدا می‌کنند، اتفاقی که در سال ۹۲ نیز برای این جریان رخ داد، از هم اینک می‌توان تصور کرد که تعداد زیادی از اصول گرایان در مناظرات انتخاباتی حضور پیدا کنند، اما می‌توان بر اساس شواهد و قرائن پیش بینی کرد که حضور افرادی نظیر لاریجانی، قالیباف و جلیلی در انتخابات تقریبا محتمل است، اما در این بین حضور یک نامزد نظامی همچون سعید محمد می‌تواند تمامی معادلات را بر هم بزند، حال باید دید در نهایت قدرت چانه زنی چه شخص اصول گرایی از همه قدرتمند‌تر است تا از این طریق بتواند بیشترین حمایت‌ها را برای حضورش در پاستور به دست آورد.
 
صفحه شظرنج اصول‌گرایی در ۱۴۰۰؛ مهره‌های اصلی چه کسانی هستند؟
صادق زیباکلام

سعید جلیلی نامزد تندرو‌ها در ۱۴۰۰ است

صادق زیباکلام در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه رقابت در سال ۱۴۰۰ بین اصول گرایان خواهد بود، گفت: در این بین آن‌ها با توجه به اختلافات عمیقی که با هم دارند، نمی‌توانند، به تفاهم و یا به قول خودشان به وحدت دست پیدا کنند، در انتخابات مجلس نیز در غیاب اصلاح طلبان آن‌ها به یک وحت صوری دست پیدا کردند، هرچند که قالیباف توانست رئیس مجلس شود، اما تمام کرسی‌های مهم دیگر را به تندرو‌های اصولگرا واگذار کرد.

وی افزود: به طور مثال زاکانی به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌ها انتخاب شود، قاضی زاده هاشمی نائب رئیس شد و آقا تهرانی و ذوالنور نیز رئیس کمیسیون شدند، به نوعی جبهه پایداری و تندرو‌های اصول گرا در حال حاضر عنان کار مجلس را در اختیار دارند و هر زمانی که قالیباف مخالف خواست عمل آن‌ها حرکت می‌کند، او را تحت فشار قرار می‌گذارند، تا در نهایت به خواسته خود برسند، در انتخابات آینده نیز جبهه پایداری و امثالهم با توجه به زیاده خواهی‌های که دارند نمی‌توانند با طیف معتدل این جریان به وحدت برسند.

زیباکلام اظهار داشت: اصول گرایان دو شقه خواهند شد که در یک طرف معتدلین حضور خواهند داشت، افرادی از جنس لاریجانی، ناطق نوری، توکلی، باهنر و... و در سوی مقابل نیز جریان تندرو و رادیکال شامل، جبهه پایداری، طرفداران احمدی نژاد، جمعیت ایثارگران، رهپویان و...، نامزد تندرو‌ها به احتمال زیاد سعید جلیلی خواهد بود، این جریان  از قالیباف حمایت نخواهند کرد، زیرا او را واجد شرایط انقلابی گری نمی‌دانند و به سوی جلیلی خواهند رفت و در این بین پایداری‌ها نقش اصلی را بر عهده دارند.

این استاد دانشگاه تهران اضافه کرد: جریان معتدل و میانه رو اصولگرا نیز در وهله اول از لاریجانی حمایت خواهد کرد، اما افرادی نظیر قالیباف، دهقان و ضرغامی نیز در صورت حضور ممکن است، حمایت این طیف را داشته باشند، هرچند که احتمال همزمان آن‌ها نیز وجود دارد که ممکن است سبد رای آن‌ها در اکثر موارد یکسان باشد و این شانس آن‌ها را در برابر جلیلی کمتر خواهد کرد. این در حالی است که شانس تندرو‌ها خیلی بیشتر است زیراکه بسیاری از طرفداران اصول گرایان معتدل نیز از وضعیتی که در کشور وجود دارد ناراضی هستند و احتمال اینکه رای ندهند، بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: اما در سوی مقابل طرفداران تندرو‌ها به صورت تشکیلاتی و تحت هر شرایطی رای می‌دهند، که به مانند انتخابات مجلس می‌توانند در ۱۴۰۰ نیز به پیروزی برسند، این در حالی است که احتمال حضور یک نظامی مانند سردار محمد وجود دارد که می‌تواند یک بازی تبلیغاتی باشد، برای ترساندن مردم از روی کار آمدن نظامیان و افزایش مشارکت، اما اگر این ترفند را نیز به کار ببرند، بازهم افاقه‌ای نخواهد کرد، زیرا که جواب نمی‌دهد.

زیباکلام همچنین با اشاره به اینکه اگر رئیس جمهور حتی قالیباف و با جلیلی شوند، در اوضاع فرقی به وجود نخواهد آمد، یادآور شد: اصول گرایان می‌خواهند تا زمانی که روحانی سر کار است، اوضاع به همین منوال ادامه پیدا کند، اما در تابستان و پاییز ۱۴۰۰، به آن‌ها خواهند گفت که باید باب مذاکره با دولت بایدن را باز کنند تا تحریم‌ها برداشته شود، برای همین می‌خواهند مذاکرات را خودشان انجام دهند، از سویی حتی مذاکرات مقدماتی نیز با برخی از مقامات آتی دولت بایدن صورت گرفته و تمامی این‌ها در سال ۱۴۰۰ و دولت بعدی رونمایی خواهد شد، فقط باید منتظر بود که روحانی از قدرت برود، تا اوضاع دگرگون شود.
 
صفحه شظرنج اصول‌گرایی در ۱۴۰۰؛ مهره‌های اصلی چه کسانی هستند؟
امیررضا واعظ آشتیانی
اصول گرایان به احتمال زیاد به وحدت خواهند رسید

امیررضا واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو بافرارو با اشاره به اینکه اصول گرایان به مانند اصلاح طلبان فعالیت‌های انتخاباتی خود را برای سال ۱۴۰۰ کلید زده اند، گفت: قدر مسلم اصول گرایان در این دوره با سازوکار جدید انتخاباتی حضور پیدا خواهند کرد، زیرا که باید از تجربیات گذشته درس گرفت و با آسیب‌شناسی که انجام می‌شود، نسبت به برنامه ریزی برای آینده اقدام کرد، از سوی دیگر باید نقاط قوت را نیز شناسایی و آن‌ها را تقویت کرد.

وی افزود: در جریان اصول گرایی نیز به هر ترتیب تفکرات و نگرش‌هایی فراوان و متفاوتی وجود دارد، اما آن چیزی که مهم است، توافق در اصول است که از اهمیت بسزایی برخوردار بوده، اما به تبع آن در فرعیات تفاوت در نگرش‌ها وجود دارد، اما این تفاوت‌ها قابل جمع شدن است، با توجه به توافقاتی که در اصول در جمع جریان اصول گرایی وجود دارد، بنابراین با توجه به این مسئله موضوع وحدت در انتخابات پیش رو برای اصول گرایان در دسترس است و به دست خواهد آمد.

واعظ آشتیانی با تاکید بر اینکه اگر اصول گرایان به وحدت برسند و زیر یک چتر واحد جمع شوند، دیگر میانه‌رو و تندرو معنی خود را از دست می‌دهند، اظهارداشت: جمع بندی بنده این است که اصول گرایان در سال ۱۴۰۰ می‌توانند به یک نامزد واحد برسند، که این موضوع شانس موفقیت در انتخابات را بسیار زیاد خواهد کرد، اما در این بین این احتمال وجود دارد که دو نامزد از بدنه اصول گرایی در انتخابات حضور پیدا کند که در چنین شرایطی یک رقابت شکل می‌گیرد و این صندوق رای است که برنده انتخابات را مشخص خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصول گرا با اشاره به شاخصه‌هایی یک نامزد اصول گرا باید از آن برخوردارد باشد، یادآور شد: در درجه اول یک نامزد اصول گرا باید حافظ ارزش‌های نظام و انقلاب باشد، در درجه بعدی نیز باید با فرمول عقلانیت و منطق با مسائل مختلف برخورد کند، در سیاست خارجی به دنبال عزت جمهوری اسلامی باشد و در سیاست داخلی نیز وفاق ملی و همگرایی داخلی را نیز دنبال کند، همچنین در مسائل اقتصادی نیز خبره باشد و بتواند وضعیت معیشتی و درآمدی مردم را بهبود ببخشد و آن‌ها را از زیر فشار اقتصادی که در حال حاضر گرفتار آن هستند، بیرون بکشد.
bato-adv
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
اراده قطعی چندین ده ساله وجود داره که نظام تصمیم گیری تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد مذاکراتی به نیت رفع اختلافات و حل اساسی مشکلات کشور با دنیای غرب صورت بگیرد. مذاکرات بصورت مقطعی و جسته گریخته امکانش وجود داره برای تک نفس کشیدن نظام و یا آزاد کردن چند ده میلیارد دلار پولهای بلوکه شده مذاکراتی انجام بشه، ولی خیال اینکه برنامه درست و حسابی برای برون رفت از گرفتاریهای چهار دهه گذشته از اهداف اصلی رییس جمهور دوره بعد باشه محال ممکنه. چرا که ورود به این موضوع از اختیارات قوه مجریه خارجه. ما بخاطر مسائلی که گفتنش زیاد صلاح نیست هرگز با دنیای غرب بخصوص آمریکا بر سر میز مذاکره و مصالحه نخواهیم نشست. لذا این وضعیت شل کن سفت کن و بمرگ بگیر به تب راضی باشیم همچنان ادامه خواهد داشت
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
تنها كسي كه مي تواند مملكت را از سياه چاله هاي وحشتناكي كه دولت اصلاحات، كشور را در آن انداخت،‌ نجات دهد، دكتر محمود احمدي ن‍ژاد است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
موافقم تنها مرد تاربخ ایران. می تواند مملکت را نجات دهد
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
خداییش زیباکلام خسته نشد این قدر تحلیل کرد!
فرارو هم که همیشه استقبال میکنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
زیبا کلام اگر از خوبی های احمدی نژاد بگوید موفق می شود وگرنه راهی به جایی نمی برد
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
ان شاالله لاریجانی بیاد و رئیس جمهور شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
چه دعای بد وخطرذناکی کردی آوخه لریجانیدها وهاشمیها وطهری ها مملکت را به ابن روپز نداختند وروحانی هم از همه فاید تر ایت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
چه دعالی. خطر ناکی الان مملکت تا صد سال دیگر. باید از نام هاشمیها ومطهری ها ولاربجانی ها وروحانی ها بترسد این ها مملکت را نابود کردند که خدا نابودشان کند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
آقای زیبا کلام رئیس جمهور انتخاب شده و شما هنوز دنبال تحلیلی ، سعید محمد انتخاب شده
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۷۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
رأی بی رأی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
من فقط به اصلاح طلب شجاع و پاکدست رای میدم
نه اعتدالی
نه اصولگرا
پلنگ مازندران
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
کاملا موافقم

انتخابات مجلس 98 نشان داد هر چه میزان آراء کمتر، کیفیت آن ها بیشتر!
استاد تمام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
انتخابات 1400 برای اپوزیسیون داخل و خارج یک بازی دو سر باخت است.

اگر میزان مشارکت بالا باشد، مهر تایید مجدد مردم بر جمهوری اسلامی است.

اگر میزان مشارکت پایین باشد، آرای طیف سنتی غلبه می کند، و کاندیدای ایشان پیروز می شود. (امثال جلیلی و قالیباف)، درست مثل انتخابات مجلس اخیر که میزان مشارکت پایین بود و دیدید چه طیف فکری به مجلس راه یافت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
استاد تمام 0802 اشتباه می کنید شاید نحسی سیزده دامنگیر انتخابات یا دولت بعدی شود؟! برای پیشگویی و پیش بینی وقت زیاد است چند هفته دیگر صبر کنید! شاید کل محاسبات دگرگون شود!؟ حتی یک هفته به انتخابات شاید نشود برآورد دقیق کرد؟! البته اگر همه رقبای توانمند و اصلی حذف نشده مسابقه تک اسبه با خودش نباشد؟!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
به جهنم.... بهتر...انشالله هرچه بدتر و بدتر شود... مرگ بهتره در این کشور در پیت
عزرائیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
تو بمیر.
چرا برای بقیه آرزوی مرگ داری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
غصه نخور باز انتخابات نزدیک میشه و یه سلیبیریتی یدامیشه تا جمعتون کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
ناشناس ۱۶:۱۴ منظورت تتلوعه؟
به نظرم مهراد جم گزینه خوبی واسه سلفی و رای گرفتنه. خوشتیب هم هست. خالکوبیش هم پیدا نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
احتمالا ممباقر یا ممصادق رای بیارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
منتظرم ببینم تتلو با کی عکس میگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
ناشناس ۰۸:۰۷:‌ معلومه با ريحانه پارسا
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
چه ساده ایم ماها همیشه سال اخر ریاست جمهوری هر شخصی رو اینقدر ایراد ازش میگرن تا مثلا جناح مخالفش برنده انتخابات بشه الان که روحانی جونشم که کاری کرده کارستون براشون عین انتخابات مجلس مشارکت مردم تو انتخابات 40درصد میشه وهمون شخصی که می خوان میزارن ریس جمهور بعدش اقای زیبا کلام تا ایران به این شکل هست هیچ مذاکره علنی با امریکا نمی کنن عین قبل ترامپ پشت پرده توافق برای مردم مرگ بر امریکا
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
مشکل اصلی را فقط مردم حل خواهند کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
امیدوارم اینبار مردم فریب کنسرت و استادیوم رو نخورند و به یه فرد انقلابی رای بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
احسنت
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
مهرداد بذرپاش گزینه اصلی آنهاست ولی واویلا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
حالا این بذرپاش چکار میکنه
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
لابد داره دون میپاشه!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
معلومه بذر می پاشه دیگه !
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
جلیلی یا قالیباف بره با آمریکاییها مذاکره کنه و تحریمها برداشته شه!!! از اون حرفها بود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
آقای زیبا کلام. با این حرف های شما. تنها کسیکه مملکت را آباد می کند. خودت هستی واگر هم می توانی دکتر احمدی نژاد را ببار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
باید شخصی باشد که در عمرش شغل آنچنانی نداشته
ناشناس
Canada
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
گفت مذاکره می کنند، نگفت تحریم ها برداشته می شود. اصول گرایان راهی جز مذاکره با امریکا ندارند چون پولی باقی نمانده است، اما بخاطر ایدئولوژی انقلابی تحریم ها قابل برداشتن نیست.
مشارکت پایین هم سیگنالی به بایدن است که مردم مذاکره کنندگان اصول گرا را قبول ندارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
مذاکره بکنند یا نه برای ما فرقی نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
جلیلی یه عمر با اشتون مذاکره - بخوان خاطره گویی- کرد آخرش چی شد؟!!!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
آقای سیاستمدار مگر فرقی میکنه چه کسی رئیس جمهور باشه؟ اصولگرا و اصلاح طلب امتحان خودرا پس دادن ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
به نظر می رسد که صادق آدم بی گانه باشد و یا هم نیروهای خودی وگاسوس مخفی باشد
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
سردار دهقان قراره بشه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
سردار دهقان قراره بشه
ناشناس
Germany
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
قرار بشه یا قراره بکنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
قراره بکنند
يحيا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
سردار دهقان که کليد نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
وای یعنی انتصاب
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
سردار دهقان قراره بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
قراره بشوننش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
دهقان منشادی یا خالی؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
استاد نفرمودی مردم مردم چه نقشی دارند؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
همون که نفرمود مشخصه دیگه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
مردم فعلا سیاه لشکر هستند اگر همه شرکت کنند میشه حماسه اگر به اصلاحات رای بدهند میشن کافر غربگرا
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
خواهشا روز اولی که تحریمای ایران برداشته شد اولین چیزی که صادر میکنید زیبا کلام باشه.
اندیشه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
اصولگراها و اصلاح طلبان عاقل به لاریجانی رضایت میدهند.
مردم هم دقیقه نود تصمیم میگیرند که رای بدهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
لاریجانی ها پکیجن! یا علی و ممدجواد و ممدصادق و ممدباقر با هم یا هیچ!
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
یه سرخ پوست خوب ،یه سرخ پوست مرده است (ضرب المثل آمریکایی)
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
مشهدی
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
باز این غربگدا اظهار نظر کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
سلام شرقگدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
مفهوم غربگدا کشورهای زورگو هستند
حالا چه شرق دنیا باشه چه غرب دنیا
در هر حال مرکز عالم ما هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
شما نوکران شرق کشور رو با خاک یکسان کردین
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
اخه کی رای می ده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
هنوز عده ای هستند برادر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
مگر انتخابات مجلس رای ندادید چی شد؟ این دفعه بدتر هم میشه؟ درست باید سنجید فکر رکد و اقدام متناسب حتی اگر کمترین ضرر را داشته و خوبی هم نداشته باشد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
مورچه رو آب داشت مي برد فكر مي كرد دنيا رو آب برده.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
به اصلاح طلب ها پیشنهاد میدهم یکبار شما مذاکره را امتحان کردید اما تحریم رفع نشد یکبار هم مانند کاری که با اردوغان کردید اتحاد داشته باشید و اینبار با قوی کردن ایران مقابل آمریکا بایستید اگر آمریکا عقب‌نشینی نکرد
M
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
دوست عزیز شما یکی از تصمیمات اینا رو بگو که در راستای تقویت ایران بوده باشه؟ اینا تمام کارهایی که کردن برای نابودی ایران بوده.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
رییس جمهورسال 1400 فقط دکتر احمدی نژاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
احمدی نژاد از همه آنها بهتر است وخدمت بیشتری کرده ودر دل مردم است برخلاف مطهری ها وهاشمی ها وروحانی
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
تنها چیزی که دیده نمی شود فقط مردم ایران هستند و درجه فلاکت آنها که روز به روز بالاتر می رود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
ما رعیتیم و بس
آندرتیکر
Italy
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
سوپاپ کلام تو و بقیه تون مگر پشت گوشتون رو ببینید تا انتخابات ۱۴۰۰ را ببینید. نمیکشه به اونجا. حالا ببین. فکر وکیل باش.
کین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
سلام برادر متاسفانه میکشه به اونجاها
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
عههه تو میخوای همه چی رو عوض کنی؟
رندی اورتون
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
راک
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
بشین سرجات
کین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
راک با برادر من درست صحبت کن
آندرتیکر
Italy
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
ممنونم برادر کین از دفاعت. امیدوار هم باش. زنده باشی برادر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
ازون قرصهايي كه مي خوري به من هم بده دوست دارم يه مدتي تو عالم هپورت باشم.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
سالهاست منافع مردم فدای مصالح شده است ایا زمان ان نرسیده است که مصالح فدای منافع مردم بشود ؟ جانب دلها نگاه دار که سلطان ملک نگیرد اگر سپاه ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
حفظ نظام از اوجب واجبات است
Saj
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
میگما تحلیلگر قحطی اومده ؟!!!؟
با نقل قول از زیباکلام فقط خودتونو زیر سوال می برید
خب تحلیل های چهار تا آدم دیگه رو بزارید
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
با سلام. این آقایان، اسم همه را گفتند بجز آقای رییسی. رییس جمهور آینده آقای رئیسی است.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
در ایران انتخابات از اهمیت افتاده است رفراندوم باید برگزار شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
رفراندو رو خوب اومدی
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
ما اونجایی ضربه خوردیم که به جلیلی رای ندادیم. فکر کنید جلیلی دور اول رییس جمهور بود، احتمالا برجام نبود و کلا چهار سال مذاکره برای انتخاب شهر مذاکره بعدی بود. و از اون مهم تر دور دوم جلیلی با ترامپ یکی میشد. بهترین ترکیب ممکن بود
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
عالی
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
فک نکنم موقع رای دادن ایران باشم،ایشالا تا اونموقع رفتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
کجا؟ ایشالا صدسال عمرکنی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
خدا به همراهت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
کجا ؟ اون دنیا ؟
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
خدا پشتش باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
ان شاءاله که بشه و خوش به حالت.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
خوشا به حال هر که رفت و خود را از این جهنم نجات داد.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
نمیدانم اینها که گفتی قرار رئیس جمهور کجا باشند ولی قطعا رئیس جمهور ایران و ایرانی ها نخواهند بود.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
نامزد یا عروس؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
از ته دیگ عروسی چیزی نمانده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
مراسم پاتختی کی برگزار میشه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
مردم را با همین تندرو گفتن فریب دادید سال 96 می گفتید اگر رئیسی بیاد قراره فلان کنه به روحانی رای بدید الان هم روحانی رئیس جمهوره الان روحانی چه گلی به سر مردم زده ؟ جز فساد و دلار 4200 و رانت های چند صد هزار میلیاردی و غارت مملکت توسط اقازاده ها و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
نفوذی ساکتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
لاریجانی که از خودتون هست. قالیباف و هر کس دیگه هم بیاد حداقل مثل روحانی مجسمه نیست. اصن حالا کی خواست رأی بده
بهلول
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
اولین نفر ساعت 8صبح پای صندوقی خط|اینم نشون/:|چند ماه بعد گوشها شل همان آش وکاسه تمام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
جناب زیباکلام هیچ فرقی بین اصلاح طلب و اصولگرا نیست . هر دو با هم سر سفره انقلاب نشستن و ... . مردم را با اصلاح طلب و اصولگرا فریب ندهید هر دو سر ته یک کرباس هستند
ناشناس
Singapore
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
البته به نظر میرسه که این حرف شما خواست خیلی از اصول گراها هم هست تا مردم رای ندن و کاندیدای اصول گراها انتخاب بشه.درست مثل انتخابات مجلس!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
ناشناس ۱۶:۲۹
هر کسی بشه ذره‌ای مهم نیست. اصلا مهم نیست خواست کی چیه. امیدوارم به این درک برسی و برا رای ندادن شک نکنی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
دوباره داره انتخابات نزدیک میشه امثال زیباکلام بوی انتخابات به دماغشان خورده از سوراخ ها و لانه هایشان خارج شدند شما بیاید درباره روحانی به مردم جواب پس بدید
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
زیباجون دیگه تمومه ماجرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
ماجرا تموم نیست اینم یه حقه دیگه مثل همون اصلاحات و اصولگرا بازی سابقه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
قیافشم هم شبه افکارشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
به خلقت خدا توهین نکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
الان به حسن روحانی رای دادیم چی شد ؟ جز اینکه جیب مردم را خالی کرد و فریب داد کار دیگری هم مگر کرد ؟ دیگه رای نمی دهیم
هشیار
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
اتفاقاً شما دفعه پیش هم رای ندادی. این که هی تکرار می کنید که من رای نمی‌دم یعنی اینکه ترسیدید . اتفاقاً مردم این دفعه هم رای می‌دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
جناب زیباکلام تا کی می خواهید مردم را فریب بدید؟خسته نشدی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
بزرگوار ، استاد نمی فرماید که در انتخابات شرکت کنید یا نکنید دارند تحلیل می کنند فریب یعنی چی !؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
زیباکلامو کی به چرتکه میاره آخه
نام
Germany
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
حتی یک مترسک بی روح ، قدرت و توانش بیشتر از رئیس جمهور ایرانه ، بنابراین فرقی نداره کی رئیس بشه ،چون دستورات و تصمیمات در جای دیگری گرفته میشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
دقیق و مشخص بگو کجا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
تا موقعی که موضوع فساد و رانت و اقازاده ها و دوتابعیتی ها و سلطان سکه و مافیای مسکن و روغن و دارو و خوراک دام و خودرو و غیره حل نشه ایران درست بشو نیست هیچ فرقی هم بین اصلاح طلب و اصولگرا نیست کار از ریشه خراب است
نظام فروش
Germany
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
دیگر خیلی دیر شده . شماها در طول این 42 سال نشان دادید که از بهره هوشی بسیار پایینی برخوردارید و قادر به اداره هیچ سازمانی نیستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
حتی سازمان اوقاف؟
نظام فروش
Germany
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
دوستان کشور هلند یا المان را کسانی اداره میکنند که فقط از متخصصان در هر زمینه ای کمک می گیرند اینها نه دسترسی به درامد نفتی داشته اند نه منابع گاز دارند نه معدن ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
سننه...؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
اینجا هلند و المان نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
اینجا هر کس منصوب بشه شش ماهه دو تا دکتری میگیره ...نگران تخصص نباش دوست عزیز ....کشور ما نیازی به متخصص نداره ....متخصص ها یا رفتند یا گوشه خانه منزوی شدند یا توی زندان هستند.....
ترسو
Switzerland
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
کلا رای بی رای.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
راي ما همايون شجريان
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
در 42 سال پیش بارها و بارها رای دادیم. چی شد؟ باز بریم راب بدیم یکی مثل محمود خان بیاد که چیکار کنه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
ای کاش مثل محمود بودند روحانی ام افیاد رن ایت واختلایگر
پرویز
Netherlands
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
صادق زیبا کلام یا همان دروعگوی روباه مرام دیگه سالهاست که ظشتش از آسمان به زمین افتاده است / خودش گفته بود که با تقاضای مقامهای اطلاعاتی و امنیتی کار می کند حالا هم فرستادنش تا باز بگه لولو داره میاد قاغل از اینکه کار از این حرفها گذشته
عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
صادق جان در لفظ وکلام شما تردید. زیادی وگود دارد شما یا وابته به انگلیس هستی ویا نیرپی خاص وخودی وموضع خودت را روشن کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
روحانی بدجور خلف وعده کرد
خودم
Austria
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
نه خودت زيبا هستي نه كلامت خوشگله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
زیبا کلامدیا نیروهای خودی است. یا آدم انگلیس است
ناظر 42 سال فریب
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
کلام ما یک کلام # رای بی رای
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
رای دادن معنی نداره
نامعلی
Germany
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
کو رای دهنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
اگه بالا پانصدهزار بدن من رای میدم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
به نظر من نباید رای داد. چون فردا که رای بدی، باز یه عده ای میان میگن میخواستی به فلانی رای ندی‌. چون رای دادی پس حق اعتراض هم نداری
ولی امیدوارم سال آینده اصولگراها رای بیارن. اون موقع اس که مردم میفهن عوض شدن این آقایون، دردی رو دوا نمیکنه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
به نظر من نباید رای داد. چون فردا که رای بدی، باز یه عده ای میان میگن میخواستی به فلانی رای ندی‌. چون رای دادی پس حق اعتراض هم نداری
ولی امیدوارم سال آینده اصولگراها رای بیارن. اون موقع اس که مردم میفهن عوض شدن این آقایون، دردی رو دوا نمیکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
حرف حساب زدی
نام علی
Germany
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
من که رای نمیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
کی رای میده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
ممنون از اونهايي كه راي نميدند چون اگر راي بدند به يه ... مثل روحاني راي مي دند.
نام قرطو
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
میشه قیافه و جملات این مردک رو چاپ نکنین
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
اسمت نشون میده که کی و چی هستی یه موجود بی ارزش. خب داره تحلیل می کنه اتفاقا درست هم تحلیل می کنه آقا قرطو یا خانم قرطو!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
چرا
نام علی.
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
هنوز زیبا کلام مردم را نشناخته این دفعه هر کس به اسم اصولگرا یا اصلاحات یا بقیه حزبها که در این دو طیف هضم شدن دیگه مردم به اینها محال است رایی بدن چون مدت چهل سال است با این اسامی دارن با مردم بازی میکنند تنها کسی که جزو هیچ کدام از اینها نباشه و در سالهای قبل به مردم خدمت کرده باشد رایی میاره البته اگر بزارن و اگر مشکل درست کنند بازم اونها بازنده اصلی هستند
.
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
من به پت و مت راي ميدم اما تا روز قيامت به هيچ اصلاح طلبي راي نميدهم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
همه همین راهی رو باید برن که روحانی رفت فرمانده کسی دیگست رای و انتخاباتی وجود نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
روحانی مگه راه هم میره!
کاشکی یک جایی می رفت حداقل
نامnaser
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
شمااول یه نظرسنجی ابتدایی کنیدببینیدکسی قراره شرکت کنه توانتخابات یانه بعدش فکرکاندیدچپ وراست روکنید،نهایتش ۳۰درصدشرکت کنن دربهترین حالت
بوق
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
جالبه براب منفی یامثبت دادن به نظرها نیاز نیست بخوانی .نظرات عاقلانه همیشه مثبت های فراوان گرفته و برعکس
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
قالیباف دارد تمتم تلاش خود را می کند که همه اصوا گرایان مجبور شوند با ایشان به اجماع برسند
مثل انتخابات مجلس و به احتمال زیاد چنین خواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
خالی باف
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
با عرض پوزش هنوز خوش خیال تشریف دارید
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
من رای نمی دهم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
نیازی به رای شما و من نیست دلبندم
ستم ديده
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
منم راي نميدم
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
ای خدا اگه بشه این مرد گاز انبری بازم رای نیاره
قد یه دنیا خنده و شادی میاره

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
نام
Netherlands
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
شرکت درانتخابات بزرگترین تصمیم استراتژیک است. نگذارید گناهشان و ظلمشان را پای شما بنویسند. در ضمن به قول احمد، عددی نیست.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
رای ما سعید محمد، مردی بسیار متخصص و توانمند در عین حال بی حاشیه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
سعید محمد عراقیه؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
من فقط این رو میدونم که همه این اقایان شناخته شده هستن و رفتار و گفتار طرز تفکر و ... برای ملت مشخص هست تو رو خدا وقتمون رو تلف نکنن و با فحش و فضاحت به روحانی دنبال تبلیغ نباشن به خدا اگر فقط اعلام اسامی کنن برن تا روز انتخابات و کلا هیچ حرفی هم نزنن در تصمیم مردم تغییری ایجاد نمیشه دست از مناظره کردن و این جنگولک بازیها هم بردارن همشون مال یه جناح و یه گروه هستن دیگه یعنی در نهایت مثل واتو واتو فقط تکثیر شدن
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
افرین، بنده 71 سال سن دارم، تاریخ انقلابم، اسمم واقعیه، شرمنده جوونام، متاسفانه همیشه ساسنور میشم!!!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
اسامی داوطلبان را در یک کاسه بیاندازید یکی ار در بیاورید به نظر مردم نزدیکتر است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
از همشوندبهتر همانذاحمدی نژاد بود واز همهدخراب تر. روحانی وهاشمی بودند که الاندهاشمی در دوزخ است وجای روحانی هم در استخر فرح است
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
فقط پکیج لاریجانیها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
فقط دلال دام
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
دیگه کسی در این بازی شرکت نمیکنه وقتی رای دادن چیزی رو عوض نمیکنه
نام
Turkey
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
همین زیبا را انتخاب کنید تا من هم راحت شوم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
معلومه دیگه مجسمه ی شکست یعنی قالیباف
نام
Germany
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
زیبا کلام درست گفته باآمدن یک اصولگرا قطعا به سمت مذاکره وتوافق و کم شدن مشکلات خواهند رفت چاره ای ندارند اصلاح طلب هم بعیده که تایید بشه و رای بیاره که تازه به فرض هم که بیاد از جانب تندروها دربدترین فشار ممکن قرار خواهد گرفت هم برای توافق و هم اینکه باز می توانند کل مشکلات کشور را تقصیر اصلاح طلبان بیندازند
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
اتفاقا اشتباه می کنه، نباید اشتباه مجلس دوباره تکرار بشه، حکوکت باید خواست مردم را درک کنه و تمکین کند

نه اینکه مردم تن به خواست اقلیت حاکم بدهند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
یک میلیون بریزید بحسابم رای میدم به هر کی که دوست داشته باشید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
ريال يا تومان در ضمن شماره حساب هم بده
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
تو از گندم پاستور نمیخوری ای قالیباف
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
تلقین نکنید که لاریجانی اصولگراست. لاریجانی از افراطی ترین اصلاح طلب هاست
مجله فرارو