bato-adv

برسد به دست داریوش ارجمند

برسد به دست داریوش ارجمند
داریوش ارجمند حدودا دو هفته پیش در مصاحبه‌ای گفت: «خدا زن را برای وزنه‌برداری نیافریده و زنی که وزنه می‌زند دیگر زن نیست. وزنه‌زدن زنان باعث افتادگی رحم و ازدست‌دادن قدرت باروری آن‌ها می‌شود. زن باید مادر شود».
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

 فیلم مسابقه یکتا جمالی بیشتر از ۲۴ ساعت است که در شبکه‌های اجتماعی بین کاربران دست به دست می‌شود و همچنان جزء پربیننده‌ترین ویدئوهاست. خبر مدال‌آوری او در رقابت‌های جهانی ازبکستان، آن‌قدر فضای جامعه را پر کرده که حتی در صدر اخبار رسانه‌های ورزشی کشور هم قرار گرفته است. صحبت از اولین‌هاست. اولین مدال یک بانوی وزنه‌بردار ایرانی در مهم‌ترین مسابقات این رشته. این افتخار بزرگ را دختر ۱۶ ساله‌ای به نام یکتا رقم زده است. دختری که مثل اسمش بی‌همتاست. وزنه‌برداری نوپای زنان ایرانی در حالی هنوز طعم مدال آسیایی را نچشیده که سرافرازانه سکو‌های جهانی را فتح کرده است. دختر وزنه‌بردار اصفهانی با درخششی که در مسابقات جوانان جهان ازبکستان داشت، نام خودش را به سینه تاریخ ورزش زنان ایران سنجاق کرد. او در نخستین تجربه حضورش در یک رویداد بین‌المللی این‌قدر شکوهمندانه حاضر شد.

جمالی در حرکت یک‌ضرب ابتدا وزنه ۸۰کیلوگرمی را بالای سر برد و در ادامه پشت وزنه ۹۰کیلویی قرار گرفت که آن را نیز مهار کرد. یکتا تنها فقط یک قدم تا اولین مدال جهانی وزنه‌برداری بانوان فاصله داشت. او باید در این لحظه وزنه ۹۲کیلویی را مهار می‌کرد که با سه چراغ سفید داوران این لحظه، جاودانه شد. مدال برنز یک‌ضرب برای یکتا، اما این پایان کار نبود. حالا وقتش بود که او در حرکت دوضرب نمایش فوق‌العاده‌اش را به رخ بکشد. ابتدا وزنه ۱۰۵کیلویی، بعد هم ۱۱۱ کیلو. جمالی آن‌قدر خوب بود که با مهار همین وزنه خیال همه را بابت کسب مدال برنز دوضرب و مجموع راحت کرد. با این حال او عملکرد درخشان خود را با مهار وزنه ۱۱۶کیلوگرمی و رسیدن به رکورد مجموع ۲۰۸ کیلوگرم تکمیل کرد؛ شش حرکت، شش وزنه صحیح و سه مدال تاریخی به رنگ برنز.

یکتا جمالی روی سکوی سوم رقابت‌های جوانان جهان ایستاد تا برای نخستین‌بار پرچم ایران در صحنه جهانی وزنه‌برداری زنان به اهتزاز درآید. این مدال‌های دور از انتظار در شرایطی به دست آمدند که از آغاز فعالیت رسمی وزنه‌برداری بانوان در ایران فقط سه سال می‌گذرد. پیش‌تر سیده‌الهام حسینی با کسب مدال برنز تورنمنت بین‌المللی نعیم سلیمان اوغلو در ترکیه، وزنه‌برداری بانوان را صاحب مدال کرده بود. ستاره نوظهور تیم ملی وزنه‌برداری بانوان بعد از کسب این مدال تاریخی گفت: «تقریبا سه سال است که وزنه‌برداری را شروع کرده‌ام و این اولین مسابقه بین‌المللی برون‌مرزی من بود. هدفی که دارم خیلی بزرگ است و می‌خواهم به طلای المپیک برسم و برای آن خیلی تلاش می‌کنم و می‌دانم که حتما به آن خواهم رسید. مدالم را به همه دختران سرزمینم تقدیم می‌کنم».

آقای ارجمند حالا چه می‌گویید؟

انتشار ویدئوی مدال‌آوری یکتا جمالی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در حالی موجی از خوشحالی را در ورزش کشور و عموم جامعه به وجود آورده که چندی پیش داریوش ارجمند پیش‌کسوت سینما و تلویزیون در اظهارنظری نسنجیده و غیرکارشناسانه فعالیت زنان ایرانی در این رشته را امری ناپسند شمرد. او حدودا دو هفته پیش در مصاحبه‌ای گفت: «خدا زن را برای وزنه‌برداری نیافریده و زنی که وزنه می‌زند دیگر زن نیست. وزنه‌زدن زنان باعث افتادگی رحم و ازدست‌دادن قدرت باروری آن‌ها می‌شود. زن باید مادر شود». نکته درخورتوجه و غیرکارشناسانه صحبت‌های این هنرمند جایی بود که به مباحث فنی و رکورد‌های این رشته اشاره کرد: «حسین رضازاده ۲۷۷ کیلوگرم وزنه زده است و یک خانم باید ۲۵۰ کیلوگرم وزنه بزند تا به جای اینکه بهترین مادر دنیا شود، بهترین وزنه‌بردار جهان شود».

اطلاعات آقای بازیگر حتی درمورد رکورد‌های وزنه‌برداری هم درست نبود چراکه بیشترین وزنه‌ای که حسین رضازاده زده ۲۷۷ کیلوگرم نیست و ۲۶۳.۵ کیلوگرم بوده است. سنگین‌ترین وزنه ۲۷۰ کیلوگرم بوده که لاشا تالاخادزه وزنه‌بردار گرجستانی در تمرین بالای سر برده است. نکته دیگر این است که در بخش زنان، وزنه‌بردار فوق‌سنگین جهان در‌حال‌حاضر یک چینی است که رکورد جهان را هم در اختیار دارد و بیشترین وزنه‌ای که زده ۱۸۷ کیلوگرم بوده است.

ادعا‌های غیرمعقول داریوش ارجمند درخصوص ورزشی که اصلا تخصصی در آن ندارد به قدری در فضای مجازی با بازتاب منفی از سوی مردم مواجه شد که در مقابل بسیاری از افراد با پست‌ها و کامنت‌های مختلف حرف‌های او را نشانه تبعیض جنسیتی دانستند. مدال‌آوری یکتا جمالی در عرصه جهانی باعث شده تا در یکی، دو روز گذشته بار دیگر ویدئوی مصاحبه این بازیگر در فضای مجازی بازنشر شود و افتخارآفرینی این دختر وزنه‌بردار جوان پاسخی بر اظهارات غیرمنطقی ارجمند باشد.

داریوش ارجمند در حالی تاکنون هیچ واکنشی به هجمه انتقاداتی که از او می‌شود، نداشته که اعضای تیم ملی وزنه‌برداری بانوان و مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری همگی به اتفاق صحبت‌های او را محکوم و نسبت به آن ابراز ناراحتی کردند. الهام حسینی در این باره گفت: «من خودم دانشجوی دکترای فیزیولوژی ورزشی هستم و به خوبی با بدن زن آشنا هستم. فکر نمی‌کنم ورزش‌کردن مشکلی برای بدن یک زن به وجود بیاورد. حداقل این موضوع را مقالات علمی هم تأیید می‌کنند. تنها استرس و تغییرات هورمونی است که می‌تواند مشکلاتی را برای زنان ایجاد کند».

الناز باجلانی دیگر عضو تیم ملی بانوان در این باره یادآور شد: «مدال‌آوران رشته وزنه‌برداری فقط سهراب مرادی و کیانوش رستمی نیستند. متأسفانه آقای ارجمند بدون داشتن اطلاعات کامل و لازم در این رابطه صحبت‌هایی را داشتند که کاملا اشتباه بود و نشان داد که واقعا بدون داشتن آگاهی لازم از فیزیولوژی بدن زنان و حتی رشته وزنه‌برداری فقط نظر خودشان را مطرح کردند که درست هم نبود».

داود باقری، نایب‌رئیس و رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری نیز گفت: «اگر وزنه برای بانوان مشکل داشت، آکادمی‌های علمی، مقالات علمی، دانشکده‌های تربیت بدنی و مطالعات IOC قطعا به آن می‌پرداخت. مگر می‌شود دنیا اشتباه کند و یک نفر که چیزی از مسائل پزشکی نمی‌داند، نظر درست بدهد؟ ما تازه وزنه‌برداری بانوان را راه‌اندازی کرده‌ایم و نباید نیمی از جامعه مخاطب‌مان را که بانوان هستند، با این صحبت‌ها ناامید کنیم».

مخالفت با آیسن ۸ ساله

ساز مخالفت با وزنه‌برداری زنان، از آغاز فعالیت این رشته در ایران شنیده می‌شود. در رقابت‌های بین‌المللی جام فجر که دو سال پیش به میزبانی اهواز برگزار شد، فدراسیون از آیسن ادیب هشت‌ساله دعوت کرده بود تا در مراسم افتتاحیه، به طور نمایشی وزنه بزند. آیسن از اردبیل با مربی‌اش راهی اهواز شد، اما مسئولان حراست در سالن مسابقات، اجازه حضور روی تخته را به او ندادند. تصاویر اشک‌های آیسن بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها یافت و حتی واکنش خانم اورسولا پاپاندرئا نایب‌رئیس آمریکایی فدراسیون جهانی را نیز برانگیخت.

با دخالت استاندار خوزستان، آیسن در مراسم اختتامیه روی تخته رفت. انعکاس خبر و فیلم این اتفاق، بیش از نتایج و رکورد‌های ثبت‌شده در متن مسابقات بود. اشک‌های آیسن تنها حاشیه رقابت‌ها نبود. فردای افتتاحیه نیز مأموران حراست، مانع از ورود زنان شاغل در هیئت برگزاری به سالن شدند.

اورسولا گارزا پاپاندرئا، اما مقابل در ایستاد و گفت اگر زنان ایرانی وارد نشوند من هم نمی‌آیم. او ۴۰ دقیقه بیرون منتظر ماند تا سرانجام، اجازه ورود به زنان داده شد. خانم پاپاندرئا پس از ترک ایران، عکس یادگاری که با آیسن ادیب انداخته را در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: «پس از چند روز سخت، آیسن ادیب جایگاه خود را در تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران ساخت. اولین زنی شد که روی تخته رفت؛ در برابر مردان و زنان وزنه زد. پخش زنده تلویزیونی شد و زینت‌بخش صفحه اول محبوب‌ترین روزنامه».

محدثه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
نام یکتا را نباید روی فرزند گذاشت. چون مفهوم این اسم مخصوص خداست. شما برای یک زن وزنه بردار چرا اینقدر روی اسمش غلو نوشتید. لطفا در سایت آن را تصحیح کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
یعنی تا حالا یه ایرانی (چه مرد، چه زن) مثل این خانم امریکایی (پاپاندرئا) از حق زن ایرانی دفاع کرده؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
آقای داریوش ارجمند درست گفتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اینکه کسی علیرغم همه خطرات چنین ورزشی رو‌ دوست داره و میخواد ادامه بده به خودش مربوطه و جامعه هم باید تا جای ممکن ازش حمایت کنه. اما بحث آقای ارجمند چیز دیگه ای بود. اینکه این ورزش های سنگین برای فیزیولوژی بدن خانم ها مناسب نیست واقعیتی ه که نمیشه انکارش کرد. اما لحن صحبت ایشون قطعا خوب نبود و نیست.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
سلام حالا مقام اوردن این خانم چه ربطی به رد نظر اقای ارجمند داره الان خیلی از متخصصین ورزش کلا ورزش قهرمانی را ضد سلامتی میدانن چه اقا چه خانم نظر هست که پایه علمی هم داره خوب حالا رضا زاده مقام میاره این نظر را رد میکند
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
بره وزنه بزنه ببینیم کجای عالم رو میتونه بگیره.
برو با بدنی سالم که خدا بهت داده یک انسان پاک و شریف پرورش بده که برات خدابیامرزی بیاره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
ورزش برای زن ها خوبه اما نه هر ورزشی.
همه چیمون اشکال داره. مثل دانشگاه ها که خانمها میرن رشته معدن میخونن یا آقایون برن رشته مامایی و زنان بخونن.
تقلید کورکورانه از دیگران منطقی نیست. هر کشوری فرهنگ خاص خودشو داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
چرا به اینهمه مرد که وزنه برداری و انواع ورزشهای مشابه انجام میدن گیر نمیدیم اما به یه زن که افتخار آفرینی کرده گیر میدیم؟! واقعا گیر کار کجاست؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
مگه رضا زاده ک وزنه میزنه کجا را گرفته و یا فوتبالیست ها کجا را گرفتند ؟که باید این خانم بگیره ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
مثلا همه ماها کجای عالم رو گرفتیم؟
من خودم وزنه برداری رو اصلا دوست ندارم و فکر میکنم ورزش مفید و خوبی نیست(نظر شخصی) ولی این ربطی به زن و مرد بودن نداره
ناشناس
Germany
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
ارجمند این حرفها رو نزنه بش نقش نمیدن.
دقت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
کلا همه ما سرکار هستیم یک وزنه بردار چه مرد چه زن خودش را خانواده اش را بودجه کشورش را همگی خرج می کند برای اینکه مثلا سه چهار کیلو آنهم نهایت برای دو تا سه بار بیشتر از دیگری بردارد و مدال بگیرد
ورزش کردن تا جایی ناسب است که تن انسان سالم باشد فشار آوردن روی چند عضله خاص صرفا برای یک حرکت ورزش نیست رقابت است برای دیده شدن
ورزش بخشی از زندگی باید باشد نه الان که یک حرکت شده است کل زندگی ورزشکارها
یادمان باشد پشت تمامی مثلا رقابت های ورزشی سیاستمدران و سرمایه داران نشسته هستند و ما مردم نیز باورمان شده است که باید حتما یک نفر عمرش را بگذارد تا در مسابقات آنان مقم بیاورد و ما افتخار کنیم
در قدیم افراد در کنار زندگیشان کارشان ورزش هم می کردند و پهلوانیشان به این بود که به عنوان یک فرد عادی ورزشکار و تنومند هم هستند هم زندگی دارند هم ورزش را این هنر است نه اینکه کل عمر را در سالن و ... بگذرانی و کلی رژیم غذایی خاص و کلی هزینه مربی بعد یک حرکت خاص بزنیم تا صرفا نسبت به یک نفر دیگر بیشتر زده باشیم
زن و مرد هم ندارد همگی در یک ارزش دیگر ساخته شده اسیر شده ایم ارزشی که برای آنان پول دارد و برای ما فقط هیجان اول شدن و در کنارش تلف کردن عمر هزاران هزار نفر برای رسیدن به یک مدال
ورزش همگانی و سلامت جمعی مهم است نه دادن سلامتی برای مدال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
این ها همه به خاطر تحمیق مردم به وسیله ی رسانه است. مثلا رسانه لحظه ی مهار یه وزنه توسط یک وزنه بردار زن را بولد میکند و از او برای مخاطب یک الگو میسازد اما چیزهایی که او در زنذگی شخصیش فدای مثلا این حرکت بالا بردن یک وزرنه کرده است را نشان نمیدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
تو دیگه خیلی از مرحله پرتی.
یه سوال ساده ازت دارم. توی یه اتاق یه میمون گذاشتیم و کنارش یه سیگار، یه توپ و یه تلوزیون گذاشتیم. حالا اگه از تلوزیون تصاویر بازی کردن با توپ رو به میمون نشون بدیم، اون میمون به سمت توپ میره و با توپ بازی میکنه یا سیگار رو روشن میکنه و میزاره گوشه لب اش؟ انقدر نادانی که هنوز نمیدونی وجود مسابقات مثل المپیک و جام جهانی هم برای کسب درآمد فدراسیون ها، هم برای سرگرمی تماشاچیان و هم برای تشویق گسترده انسانها به ورزش کردنه؟ مایکل فلپس، یوستین بولت، کوبی برایانت به چند نفر انگیزه قهرمانی در ورزش داده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
بیگ لایک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
حق با ارجمنده

چه اصراریه مثل مردان باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اشتباه نکن؛ اصرارشون بر این نیست که مثل مردان باشن، اصرارشون بر اینه که ورزشکار باشن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
چه اصراریه نباشن؟! اگه آزادیه.
ناشناس
Canada
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
داریوش ارجمند وقت بذاره سواد هنریش رو بالا ببره نه اینکه بره پاتیل قیمه نذری رو پارو بزنه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
چه اصراریه ورزشکار زن داشته باشیم؟ چه اصراریه هنرمند زن داشته باشیم؟ چه اصراریه زن حق رای داشته باشه؟
زن همون جاش باید توی آشپزخونه باشه.
واقعا فقط میشه تاسف خورد. صد سال پیش اولین خلبان زن ایرانی داشتیم، الان میگن چه اصراریه مثل مردا باشن. انگار صدمات ورزشی فقط برای زن های ایرانی هست وگرنه زن های خارجی هم میتونن وزنه بردار باشن و هم مادر بشن. عقل و شعور سازمان بهداشت جهانی و مسولان فدراسیون های ورزشی سرارسر دنیا اندازه داریوش ارجمند و طرفداران نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
شیر زن ایرانی درود بر شما
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
در کل نظر آقای ارجمند قابل تامل و از نظر اینکه بهرحال نظر یک انسان است، قابل احترام!
خواییش مشکلات ورزشکاران زن بیشتر است یا بقیه؟ چه از نظر اندامی و خانوادگی گیرفته تا سلامتی؟؟
خنده داره صحبت برخی افراد مه میگند هیچ مقاله‌ای به این آسیب ها اشاره نکرده و اتفاقا ورزش مفیده!!! کلا ورزش سنگین و قهرمانی از هر نوعش برای عر فردی چه مرد و چه زن آسیب زا هست!
این سخنان ناشیانه، را بهتره ارجاع دهم به آسیب مغزی بازیکنان فوتبال آمریکائی که تا مدتها حتی پزشکان نیز منکر آن بوند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
آخه چه ربطی داره؟ چون مایکل شوماخر رفت کما دلیل نمیشه بگیم مسابقات فرمول یک رو کلا تعطیل کنیم چون باعث کما رفتن میشه. چطوریه که فدراسیون های ورزشی بانوان و بانوان ورزشکار حرفه ای سراسر جهان هیچ مشکلی با این قضایا ندارن اما جناب داریوش ارجمند که نه جایگاه علمی داره و نه جایگاه ورزشی داره در مورد مطلبی که به ایشون ربطی نداره افاضات فلسفی میفرماید و شما هم که از لحاظ علم و تخصص در جایگاه ایشونید از این بیانات فاقد سند دفاع میکنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
افرین به داریوش زن باید زن باشد نه مذرد
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
البته چند سال آينده و دوران ميانسالي اين خانم هم براي خودش ديدن داره كه ببينه آقاي ارجمند براي چي اين موارد را گفته در دوران ميانسالي به بعد به امراضي مبتلا مي شود بخاطر فشار سنگين به بدن -
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
نظر اقاي ارجمندو قبول ندارم واي خب ازادي عقيده است ديگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
آزادی عقیده به قیمت نابود کردن آزادی دیگران؟ پدر رومینا اشرفی هم آزادی عقیده داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
نظر اقای ارجمند بیان به و بهتر است. و اولویت داشتن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اصولا هنرمندا ویژگی های شخصیتی شون رو خوب بازی میکنن. آقای ارجمند هم نقش مردان سنتی مردسالار رو عالی اجرا میکنند. من هم اگر جای ایشون و خیلی از مردا بودم تصور اینکه تو دعوا خانمم میتونه با یه حرکت بلندم کنه اذیتم میکرد. همیشه نگاه مرد سالارانه زن رو کمتر از مرد میدونسته ولی لازمه تبدیل شدن به یک جامعه مدرن و مترقی کنار گذاشتن اینگونه تفکراته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
در مورد افتادگی رحم و ناباروری پزشکا باید نظر بدن نه ماها
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
بله درست كه براي زنان ضرر داره - آيا مسئولان مكان و فضايي براي زنان و انجام ورزش دلخواه فراهم كرده اند - در ورزش حداقل نگاهي به روحيه و وضعيت زنان هم بايد داشت -
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
بیسواد زن ذلیل
میخوایی قانون تکامل طبیعت را مدرن کنی؟؟؟؟؟
ناشناس
Netherlands
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
چرا نتونه مادر بشه؟ زا کجا معلوم شاید بتونه هر دو کار رو خوب انجام بده. چه اصراریه که یا این یا اون باشه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
حراست کارش مقابله با مسایل ضد امنیتی است (و تامین امنیت با همکاری نیروی انتظامی) .این که حراست ها به خودشون حق میدن تو هر کاری دخالت کنن و گاهی آبروریزی کنن ، به خاطر این هستش که بتدریج حوزه دخالت هاشون فراتر از چارچوب های اولیه رفته ، و حتی در بسیاری از سازمان ها و ادارات روسا از این ها اجازه می گیرند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
چه انتظاري داريد صدا وسيما به آقاي ارجمند گفته از وزنه برداري زنان بد بگو اون هم دستور را اجرا كرده .
جناب ارجمند اين روز ها خيلي حرف ميزنه مثلا ميگه من عاشق بيليارد بودم بعد از بازي در نقش مالك اشتر بيليارد را گذاستم كنار چون نميخواستم كسي بگه نگاه كنيد مالك اشتر داره بيليارد بازي ميكنه !!!!
عجب ! آقاي محترم مگه بازي بيليارد مشكل شرعي داره ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
حرف اقای ارجمند درست است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اقای ارجمند بدجور رفته تو نقشش در سریال ستایش. ج.ری که هنوزم ازش بیرون نیومده. استاد اون فیلم بودا. تموم شده دیگه.
چرا تا کسی یه ذره اسم و رسم پیدا میکنه به خودش اجازه میده در مورد هر موضوعی اظهار نظر کنن؟
جالبه مصاحبه کننده با ایشون هم خانم بود که هیچ واکنشی جز خندیدن به حرفاش نشون نمیداد.
بانوان مملکتمون باید خودشون بیشتر هوای خودشون وداشته باشن
نامnaser
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
حیف اسم داریوش برای این هنربندبی ارج
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
ناصر با این حرفت مخالفم بعدا میفهمید که این ورزش واسه زنان خوب نیست من یه ورزشکارم و از این ورزش های سنگین متنفرم چون باعث شد آسیب جدی ببینم باعث شد رشدم متوقف شد پام آسیب دید افسرده شدم احساس میکنم عمرمو هدر دادم تورو خدا این ورزشها را انجام ندید بدرد هیچی تون نمی‌خوره فرارو لطفاً
تاج
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
هنرمند کاش هنر آفرینی است نه رفتارهای سیاسی و بیمارستان رفتن ها....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
چرا ملت ما اینطوری شدند چرا اگر کسی سالها زحمت بکشد و هزار نکته مثبت داشته باشد با یک خطا با کمال بی رحمی با او برخودر می شود بله حرف استاد ارجمند درست نبوده ولی بیان عقیده بوده و تازه در یک برنامه در خارج صداو سیما بوده و در اون مصاحبه کلی حرف دلنشین زده ولی این مورد برجسته شده ، فراموش نکنیم اینجوری که ما با بزرگان فرهنگ خود رفتار می کنیم ضررهای زیادی خواهد داشت
وجه غالب فرهنگ ما در گذشته چشم پوشی و نادیده گرفتن اشتباهات و وظاهرا وجه غالب امروز مچ گیری است
به قول شاعر گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنکه هست گیرند
امیر غلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اینا ملت ما نیستن،یسری اند دچار خودبیگانگی شدن یا از اول بیگانه بودند.ملت ما اصالت خودش رو از دست نمیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
به ملت چه ربطی داره؟ کمال الملکی که تن به کشیدن تمثیل رضاشاه نداد و تبعید رو به رونق بیشتر زندگیش ترجیح داد هنرمنده یا ایشون. کسی که در یک برنامه تلوزیونی نمیدونه چی داره میگه، نمیفهمه با حرفاش داره چه بلایی سر یه عده میاره که دیگه لیاقت تحسین نداره.
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
تراشيدن ريش يه نوع جراحى زيبائيه . زيباترين جراحیو تو سریال ستایش دیدم . حاج حشمت و مادر فولازره مث سیبی ان که از وسط دو نصف کردن !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
بهترین هنر یک خانم تربیت یک نسل است
این از هر کار دیگری ارزشمندتر است
یک خانم می تواند چندین نابغه پرورش دهد
هر کاری ممکن است خوب باشد ولی بهترین کار یک خانم و هنر اصلی او پرورش نسل و جامعه است

به قول یک بنده خدایی اگه زن بره سرکار یا از هنرش برای کارای دیگه ای غیر از پرورش نسل استفاده کنه، مثل این میمونه که کسی با پرادو بره مسافرکشی کنه
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
با هات موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
حالا اگه یه خانم بخواهد خودش نابغه باشه مشکلی هست فقط باید پرورش بده جوری دیگه قبول نیست؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
پس بفرمائید مهد کودک و مدرسه و دانشگاه یعنی کشک. بفرمائید اروپا و غرب نفهمیده و شما میفهمید. بفرمائید به همین دلیله اوضاع مالی و فرهنگی ما عالیه اما سایر نقاط جهان داغونه. بفرمائید زن کاری جز زائیدن و سابیدن و روفتن و پختن نباید داشته باشه. بفرمائید حضرت زینب اشتباه کرد که جلوی یزید و سایر مردان شروع به سخنرانی و دفاع از اهل بیت کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
تو هیچ مقاله ای هم نگفته کشتی کج برای سلامتی زنان مضرره
نظرتون چیه تیم کشتی کج بانوان را بینداریم؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
مگه فوتسال بانوان که قهرمان آسیا شدن به این دلیله که فوتسال آسیب ورزشی نداره؟ نمیدونی تیم ملی کشتی زنان داریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
من با آقای ارجمند موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
موافقت شما به درد خودتون میخوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
مگه مخافت تو دردی دوا کرد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
چون مقام آورده از اتهام مبراست؟! چه ربطی داره؟ استاد ارجمند درست گفته.برخی فعالیتها مخصوص مردان است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
ارجمند خیلی حرفها میزنه اونم مثل رامید، شهاب حسینی، شریفی نیا ، حیایی و....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اتهام چی؟ بندازینش زندان خب. اصلا یه نفر دوست داره خودش رو با وزنه برداری بکشه به تو چه ربطی داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
ایرانی اصیل ،قدردان همه ی افتخار آفرینان در هر رشته و زمینه ای می باشد چه شیر زنان ایرانی و چه شیر مردان ایرانی
ناشناس
France
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
به قول حشمت فردوس دکی.افتاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
بعنوان یه متخصص آسیب شناسی ورزشی میگم بهتره موضوع روباهم قاطی نکنیم.کلارشته وزنه برداری دربعدقهرمانی ۀسیب رسان هستش.یه بررسی آماری ازقهرمانان وزنه برداری آقایان داشته باشیدوصدمات وآسیبهای وارده به ستون فقرات وزانوهاشون رومطالعه کنید.ضمنااحتمال استفاده ازداروهای آنابولیکی به شدت دروزنه برداری حرفه ای بالا میره.حالااین موضوعات صدماتش برای بانوان به مراتب بیشترمیشه.فقط فیگورفمینیستی نگیریم
محمد ماکویی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
هیچکس منکر این موضوع نیست، اما در همه جای دنیا بین اجباری که باعث صدمات روحی می شود و اختیاری که باعث صدمات جسمی می شود تعادلی وجود دارد. مثلا همه می دانند که اگر سرعت ماشین ها را در حدی فیکس کنند و اجازه ندهند ماشین بنا به تمایل راننده هم سرعت بیش از 100 پیدا نکند، خیلی از مرگ و میرها کم می شود. با این حال اینکار را نمی کنند و در عوض با آموزش سعی می کنند کاری کنند که خود راننده ها با سرعت بالا نرانند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
آسی ستون فقراتی که میگی مانع از راد و ولد میشه؟ فیگور حماقت نگیریم.
داریوش ارجمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
دِکی! دائاشمونو! خوب حالا که چی؟ هنو رو حرفمون هسسسسیم! زن باهاس فقط تو خونه بمونه و بشوره و بسابه و بپزه بذاره جولو شوئر! افتااااااد؟!!!!
با اردات فراوون
داریوش ارجمند
98%
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
تعمیم استثناء به کل خطای محرز علمی است اما مثال نقض می تواند اثبات یک تئوری را زیر سوال ببرد. در کلیت موضوع وجود اختلاف فیزیکی و کارکردی دو جنس مذکر و مونث محرز است اما ملاک برتری جنسیتی نیست . دو جنسیت مذکر و مونث مکمل یکدیگر در بقاء نوع بشر و فتح قلل پیشرفت و خوشبختی است. بدون جنسیت زدگی وجود این دو نعمت بزرگ را در مقدس ترین واژه های هستی به نام مادر ، پدر، خواهر ، برادر و همسر ارج نهیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
خیلی از مخالفان نظر آقای ارجمند، عمرا اجازه بدن زن یا دختر یا خواهرشون وزنه برداری کنه
سروش
Italy
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
این که یه نفری به خواهر و زن و دخترش اجازه نده، دلیل نمیشه که یه قانون کلی صادر کنیم و بگیم هیچ کس حق نداره بره وزنه برداری کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
حالا آقای ارجمند به عنوان پدر ما جوانها یه نصیحتی کردن مگه پدرای ما نصیحت نمیکنن ایشون منظورشون این بود که خانما بیشتر به فکر سلامتی خودشون باشن من که آقای ارجمند و صحبتهاشون رو خیلی دوست دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
وای خدا چه تفسیری. خودش که لاله بیاد بگه منظورم حفظ سلامتی بود. شما باید بجاش نطق کنی.
حسن روحانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
داریوش ارجمند باریگر نیست او یک بازیچه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
تبریک به شیرزنان سرزمین من . در جامعه مردسالار عقب مونده فقط دوچیز می تونه شما رو نجات بده 1 - تحصیلات بالا و دانشگاهی 2 - ورزش . وگرنه با این حامعه و افکار عقب مونده پرتاب می شوید به ته آشپزخانه و بچه داری و ....و......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
کیمیا خانم رفته بود تکواندو مدال آورده بود گفتند فضیلت زن این نیست که پاشو دراز کنه و لگد بزنه . این شیرزن مدال وزنه برداری آورده هزارتا داستان می بافند می خوام بگم جامعه مردسالار یه جامعه عقب مونده هست که تزلزل شخصیت ضعیفه خود را هزارجوره توجیه می کنه
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
از داریوش ارجمند خوشم نمیاد اما بیربط نگفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
وقتی کودکان در تلویزیون یا سینما نقشی را بازی می کنند، در بیشتر مواقع پس از پایان کار مشاور روانشناسی با او کار می کند تا کودک از نقشش بیرون بیاید و زندگی عادی خود را داشته باشد. فکر کنم آقای ارجمند هم در پیرانه سری به چنین مشاوری نیاز دارد تا از نقش فردوس بیرون بیاید.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
درود بر این بانوی ورزشکار. چقدر این خبرهای خوب حال آدم را خوب می کند.
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
روزی خواهد رسید که فرزندان ما از این قوانین و تفکرات پدران خود خندشون میگیره
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
درود بر دخترای سرزمین من ایران عزیز که فعل خواستن را سر دادن و به آنچه دلشان میخواهد با تلاش میرسند. دختر عزیز م کسب موفقیتت را تبریک میگویم و تورا ارج مینهم. افرادی که شما را نقد میکنند . بهتر است خود بروند کاری مانا بکنند. داروش ارجمند هم عزیز است ولی بهتر نبود اول او را تبریک میگفتی و بعد نصیحت می کردی. شاید نخواهد مادر بشود و به آرزوهایش برسد . همانطور که شما درس نخواندی و دکتر نشدی و یک آرتیست شدی .لوطی تو برو لقمه خود گاز بزن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
مشکل ارجمند نیست مشکل اون کسیه که از یه بازیگر سوال دیگه ای می‌پرسه.مثل اینه از یه فوتبالیست در مورد تکنیکهای بازیگری بپرسی
رضا
Serbia
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
فرارو! آسمان ریسمان کردی که چه، حرفات کاملا غبر علمی است صحبت های کار شناسان تیم وزنه برداری زنان را اوردی خوب معلومه که از خودشون دفاع می کنه شما اگر می خواهید مساله از نظر علمی روشن بشه باید با یک متخصص زنان و زایمان مصاحبه کنید ان وقت معلوم میشه که صحبت های آقای ار جمند همچین بی راه هم نیست.
عماد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
شجاعت آقای ارجمنددر گفتن حقیقت بدون ترس از پروپاگاندای شما ستودنیه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
این ها کاسب هنرند و نان به نرخ روز خور. فقط دک و پوز دارندو ادای پهلوانی در می آورند. آقا یک شیرزن ایرانی تو رو سر جایت نشاند.
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین