شما اسهالاتی ها دیگه رای ندید تا از شر خاتمی بی شرف راحت شیم زنده باد رییسی
ناشناس
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
مردک تو کدوم آشغال دونی بزرگ شدی که این طرهات از مغز علیلت تراوش میکنه مگر انسان سالم راجب به رقیب انتخاباتیش اینگونه قضاوت میکنه . معلوم شد اوباش در کدام جبهه قرار گرفتن.
محمد فقیه نوری
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
ادب داشته باش
امیرحاتم
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
توهین وفحاشی نه تنهادراسلام بلکه درتمام ادیان الهی حرام است متاسفم واقعامتاسفم خاتمی بهترین رئیس جمهورتاریخ ایران بوده درودوهزاران درودبرآقای خاتمی عزیز
ناشناس
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
این خاتمی که 16 ساله خونه نشینه چی داره که شما افول گراها را اینقدر میترسونه من میگم محبوبیت
ناشناس
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
خدا شفات بده منجمد.
ناشناس
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
لطفا اول دهان بدبویت رو آب بکش بعد اسم سلطان قلب ها سیدمحمد خاتمی رو بزبان بیار ...
طرح سوال اشتباه هست. در روش تحقیق به اینگونه سوال می گویند هدفدار یا جهت دار. شما باید بپرسید نظرتان راجع به انتخابات چیست اینکه رای خواهید داد، چرا و در صورت مثبت بودن به چهکسی و چرا
1. رای ندادن
-حتی اگر اجماعی باشه و اکثریت رای ندن باز مسیری برای پیگیری خواستههاشون ایجاد نمیشه و در عوض حداقل اهرمهای قانونی رو هم تا 8 سال دیگه از دست میدیم(با توجه به برگذاری انتخابات بعدی با دولت مستقر و ادامه نظارت استصوابی و ...)
-با این وضعیت و ابر بحرانها، سخته امیدوار بود کشور تا 8 سال دیگه بتونه دووم بیاره.
2. رای دادن اکثریت و ادامه پیگیری خواستههای ملت از رئیس جمهور اکثریت
- اگر اکثریت رای بدن و علیرغم اینکه کاندیداهای احراز صلاحیت شده خیلی قوی نیستند، دو تا اتفاق عالی میفته اولا اگر نتیجه بگیریم مثل اینه که یک تیم 8 نفره در زمین حریف، با نفرات انتخاب شده حریف، مقابل تیم دیگه که داور هم از خودشونه پیروز شده!!!
- در ادامه کار با توجه به تجربیات قبلی مردم باید از منتخب خودشون حمایت کنند و پیگیر خواستههاشون باشند و در مقابل سنگ اندازیها منفعل نباشند.
برای مثال اگر مجلس حداقلی در مقابل دولت حداکثری برای انتخاب وزیرهای اصلح سنگ اندازی کرد، به کمک دولت منتخب بیاین.
- البته به شرطی که یکی از آقایان همتی و مهرعلیزاده به نفع دیگری کنار بکشه و متعهد به اجرای خواستههای مردم بشه و بزرگان اصلاحات و چهرههای محبوب (مثل آقای ظریف) بیاین و حمایت کنند و مردم هم بصورت حداکثری شرکت کنند.
در نهایت بنظرم باید به دو نکته اصلی توجه بیشتری کرد:
اول اینکه اینطور نیست که دولت منتخب حتما به سرنوشت دولتهای قبل دچار بشه و حتما میشه از تجربیات گذشته درس گرفت و راهحلهایی که با مشارکت گسترده مردم هست رو اجرا کرد و بصورت قانونی و با حمایت رای دهندگان پیگیر خواستههای مردم بود.
دوم اینکه در این شرایط راه حلهای مدت دار ریسک خیلی بالایی دارند، شاید بعد از اون مدتی که میگن فعلا کاری نکنید و منتظر باشید، شرایط بصورت غیر قابل برگشتی عوض بشه و دیگه از دست کسی کاری بر نیاد.
ناشناس
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
تحلیل درستی بود.
سرکه نقد به از حلوای نسیه. فعلأ دنبال رییس جمهور خوب باشیم که اوضاع از این بدتر نشه نه رییس جمهور عالی که معلوم نیست بعدا فرصت دیگری باشه.
ناشناس
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
خیلی کودَنی ، ..خودتی!
ناشناس
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
میشه بپرسم ما که دوره قبل به روحانی رای دادیم کدوم اهرمهای قانونی رو برای درخواستهامون داشتیم که این دومیش باشه؟
دوم اینکه یادمه یکی رفت گفت ملت ما با سیاستهای داخلی و خارجی ما موافقن وگرنه این همه ادم نمیومدن رای بدن. میشه بپرسم منی که با سیاستهای خارجی سردمداران مملکتم مخالفم چرا باید رای بدم؟
سوم اینکه تا زمانی که تصمیم گیرنده در این مملکت کسان دیگری هستند هرکسی رییس جمهور بشه نمیتونه مخالف خواسته های قدرت عمل کنه؟
ناشناس
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
ناشناس گرامي،راه حلي وجودنداردودرهردوراه حل ارائه شده،مردم سرشان بي كلاه خواهدماند.
ناشناس
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
ناشناس گرامی هستم، از همه شماها بدبین تر و نا امید تر هستم ولی برای هر مشکلی در ابتدا باید سناریو اجرایی که حداقل روی کاغذ قابل اجرا باشه داشته باشیم، تا وقتی راه حل بهتری نباشه، باید راه حلهای خداقلی رو معتبر دونست.
یا باید بریم خودمون رو راحت کنیم.
ناشناس
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
جناب آقای آی کیو سایبری عزیز ، ما ملت سالها است راحت شده ایم !
تو و امثال تو هم خودتان را راحت کنید بد نیست ، اینطور میلیونها انسان بیگناه و برده راحت می شوند .
راستی چرا از اصطلاح قجری راحت کردن که وقتی قهوه قجری به افراد می خوراندند ، بکار می برده اند ، استفاده کرده ای ؟!
تو یا از بورس همراه با همتی خون ملت رو مکیدی و بهت منفعت از خون مردم رسونده، یا واقعا جهالت داری. به هر حال از این دو حالت خارج نیستی.
سلطانی
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
رئیسی
شین هی سان
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
مناظره دیدی بورس را دوستای تو خراب کردن
ناشناس
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
اتفاقاً من یه عالمه توی بورس ضرر کردم و مطمئن هم هستم که کار کار رقبای دولته و دارن از همون پولا توی ستاداشون هزینه میکنن. کامنت گذار اصلی که نوشته« همتی» نیستم ولی باهاشون موافقم و به خیرالموجودین یعنی همتی رای میدم و امیدوارم مهرعلیزاده به نفعش کنار بکشه و سران اصلاح طلب و اعتدالیون ازش هم ازش حمایت کنن
فرارویی ها خر خودتونید
همتی از ۲.۸ چطور پرید ۶۰ درصد
خودتون خرید
دیگه مردم به شما اقبال ندارند
حتی اگه خاتمی بیشرفتون هم حمایت کنه مردم از همتی خوششون نمیاد
اگر لاریجانی هم کاندید شده بود باز مردم بهش رای نمیدادند
مردم از صداقت رئیسی خششون میاد که بهش اقبال میکنند
نامnaser
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
به همفکران اشغالهایی چون تواصلارای نمیدیم فراروبچاپ درجواب این عوضی
حمید
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
شرافتو شما تموم کردین که موقع اعتراض مردم چهره واقعیتونو نشون میدین
ناشناس
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
ادب مرد به از دولت اوست !!!!!!!!!!!
گروه تندرو داعشی رای بی رای
ناشناس
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
نجابتش منوککشته
ناشناس
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
بهتره بگی مردم از هیچکدوم از این چهره هلی تکراری خوششون نمیاد
ناشناس
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
چرا اینقدر بی ادبید .
ناشناس
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
متاسفم برای هموطن بی ادب
ناشناس
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
شما که رقیب ندارید برادر اخوی
ما کلا کنار کشیدیم بتازید در این رقابت تکنفره
در ضمن خاتمی هم برآمده از همین سیستم ناکارآمده و یکی مثل بقیه
ناشناس
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
یه کم عفت کلام هم خوبه. یه میمون سر کوچه ایستاده بود به هر کسی رد میشد میگفت میمون.
ناشناس
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
این کلمات شما از نظر قانونی جرم از نظر شرعی گناه است اگر خلافی از او سراغ داری به آقای رئیس ی بگو .
ناشناس
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
حتی نمیگم متاسفم برای شما، چون دیگه حتی تاسف هم برای افرادی مثل شما کارایی نداره
ناشناس
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
تو چرا با کم فسادترین دولت (از نظر اقتصادی) مشکل داری؟!!!
ناشناس
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
خیلی هم عالی عالی.
شین هی سان
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
شما تندرو ها چقدر پرو هستید
ناشناس
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
اگه مردم منظورت تویی و بقیه بی کله ها با این شعور و ادبتون، که باید به زاکانی رای بدید چون نماینده ریشدارهای بی مغز اونه.
اگر هم بیشرف محمد خاتمیه، خوشا بیشرفی عزیزجان.
شما خوش باشید
ناشناس
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
حتما مردم به شما ها اقبال دارند. تو هم همپالکی همون سردار قاسمی هولناک هستی.
کجاش بهتر. تو خوندن انشاء هم که نمرهش ضعیفه. هههههه
وای خدا من تا حالا مناظرهها رو نگاه نکرده بودم. البته دلم به همتی خیلی سوخت. به نظرم فقط زاکانی براش کافیه. دمت گرم زاکانی تا الان کجا بودی.
در اين مناظرات شخص تميز اقاي قاضي زاده هاشمي بود و شخص غير تميز اقاي زاكاني اگر اقاي قاضي زاده هاشمي تنصراف نده من به شخص تميز راي ميدهم و الا به هيچكس
یک دوست
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
تمیزیش به خصوص اونجا معلوم شد که سفره رو رو فرش تکوند. خخخخ!
این نظر سنجی در کانالها و گروههای مختلف وجود داره در برخی گزینه رای نمیدهم نیز وجود داره..... اگر ملاک نظر سنجی است.. این گزینه هم باشه بهتره.... از واقعیت نمیشه فرار کرد
من رای نمیدم ولی منتظرم تا رئیسی رئیس جمهور بشه و ببینم چکار میکنه چون این مدت همه تقصیرها رو مینداختن گردن دولت ولی از این به بعد که دولت هم از خودشونه ببینیم چه اتفاقی میفته
به نظرم این به نفع ملته چون دیگه برای کم کاریهاشون نمیتونن بهانه بیارن
ناشناس
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
دقیقا البته روی اینا کم نمیشه
ناشناس
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
دوست عزیز فکر میکنی که اونوقت رسانه ها بخصوص میلی!مثل حالا عمل میکنند؟!روزی هزار دروغ سرهم میکنند که بگویند دولت داره خوب عمل میکنه...
ناشناس
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
بهانه پیدا میشه!
ناشناس
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
عجب ساده لوحی تو دیگه!! ببم جان! دیگه از احمدی نژاد نورچشمی تر داشتیم که میگفتن امام زمام تاییدش کرده؟!! اون موقع چنان شامرتی بازی راه میندازن که از امثال تو که میگی مخالف رییسی بودی طلبکار میشن!!
ناشناس
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
میندازن گردن رعیت
شین هی سان
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
عزیزم این طور بر علیه ما میشه زنده باد آزادی
ناشناس
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
اون موقع خواهند گفت ویرانه ای تحویل گرفتیم بعدش خواهند گفت تحریم بعدشم خواهند گفت انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود نه اقتصادی بعدشم اگر حرف بزنی شما رو می کنن تو گونی
ناشناس
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
من هم رای میدهم.... هم منتظرم رئیسی امور رو به سمت اصلاح ببره و گندهای جهانگیری و همتی رو جمع و جور کنه....
علی
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
سلام هموطن من هم تصمیم گرفتم بعد از چهل سال رای ندهم ولی در جواب شما عرض کنم گروه به اصطلاح اصلاح طلب خرابکاری و ناتوانی خودشان را بهانه درست میکردن و گردن دولت پنهان میانداختن و این گروه تا چند سال قبل گردن شاه و حالا چون سالها گذشت و خجالتشون میاد می اندازن گردن اصلاح طلبها و امریکا اینها هیچ فرقی با هم ندارند باز هشت سال دیکر طلبکار از ملت
اگه بزرگانی که مورد وثوق مردم هستند بیان پای کار با عملکرد قابل قبول همتی میشه در دور دوم تندروها و برندازها رو باهم شکست داد.ولی فردا باید یه اتفاقی بیوفته.پس فردا دیگه فایده نداره
طبقات جامعه مثل بهشت زهرا بالا می رود
قول دادن مال مردم را به خودشان می دهند رای می خواهند بگویند انها چه می کنند ایا مردم را از دلار رها می کنند یا با دادن گره های کور انرا محکمتر می کنند
بنده که دیگه اعتقادی به رای دادن ندارم ولی بین گزینه بد و بدتر... شاید آقای رئیسی گزینه بناچار باشد، اکثریت مجلس اصولگراست ..شوراها همچنین ... دولت هم اصولگرا شود بلکه دیگه ملت تکلیفشون با خودشون روشن بشه که تمام این حرفها از دولت هاشمی تا این دولت و دولت جدید همگی پوچ و بیهوده بوده و فقط با دادن وعده و شعار در راستای بیمه کردن و مجکم کردن جای پای خودشان بوده است. و در کل نه اصولی وجود دارد و نه اصلاحی در کار است و من و شما بازیچه این ......
ناشناس
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
ضمن اینکه موافقم و رای دادن کار بیهوده ای است ولی فراموش نکن قبلا هم این سابقه داشته که کلا همه چیز دست اصولگراها باشه در سالهای دهه 80 به بعد این اتفاق افتاد. رییس جمهور مجلس شوراهای شهر شهردار و .. همه از خودشون بودن و میبینی که هنوز شیش قورت و نیم طلب دارن. با یکدست شدن هم هیچ اتفاق خاصی نمی افته.
تو خوبی. وضعیت الان مملکت ربطی به دوستان پاک دستتون نداره! عجب
ناشناس
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
فعلا که دوستای اصولگرای شما کشور رو به این روز انداختن
نامعلی
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
پسرم و یا دخترم اولا اعصاب خودت را به خاطر دنیای دیگران بهم نریز این کس رئیسی و یا همتی و یا هر کس دیگری باشد برای تو چه فرقی میکنه (این رو وقتی بزرگتر شدی میفهمی) دوما آخرت خودت رو هم با تهمت و ناسزا بدیگران خراب نکن (شب بخیرعزیزان
ناشناس
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
اسب ها یک درشکه هستند
ناشناس
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
مردم اصولگرا هم نمی خوان
ناشناس
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
نه به اصلاحات.تمام
khak
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
دیگ به دیگ میگه روت سیاه
شین هی سان
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
ادب داشته باش بچه
عبدالله
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
نامnaser@
فقط در پاسخ به دفاع از فرارو:
برعکس! توهین را اکثر سایتها از خدا خواسته چاپ میکنند
مگر آنکه مرام داشته باشند
که اگر مرام حاکم باشد، توهین چاپ نمیشود
دوستان توجه داشته باشین که این نظرسنجی از نظر علمی اصلا دقیق نیست چون توی این نظرسنجی فقط کسانی شرکت می کنن که فرارو را میخونن. پس در واقع،فرارو این نظر سنجی را در میان مخاطبان خودشبرگزار کرده و نه تمام مردم.جامعه نمونه باید از میان تمام اقشار مردم انتخاب بشه تا نتیجه نظرسنجی به واقعیت نزدیک باشه.
با احترام
ناشناس
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
سلام خودتون رو ناراحت نکنید . ارام باشید .
ناشناس
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
اتفاقا تو سه تا سایت دیگه که خبراشو فقط طرفداران رئیسی می خونن، رئیسی اوله .
اما اول داریم تا اول. در اونجا رئیسی حداکثر ۴۲ درصده اما اینجا همتی تا الان ۵۹ درصد.
ضمن اینکه سایت فرارو و تعداد مخاطبین اش رو دست کم نگیرید.
مهدی ریاحی
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
ناشناس 09:10 اقرین به نکته خوبی اشاره کردی. از سودابه عزیز هم ممنونم. قربون فرارو هم برم که حرف نداره در نجابت و اخلاق و انصاف و کار حرفه ای
اصلا فرض میکنیم (البته فرض) دکتر ما 6 کلاس داره. مگه به مدرکه به درکه درک.
در ضمن سخنگوی دانشگاه تیلبرگ هلند گفته مهرعلیزاده فقط ثبتنام کرده مدرکی نگرفته. هههههههههههه
سلام
بنده شخصا رای خود را به آقای رئیسی خواهم داد چون
الکی وعده نمیده
کلید ندارد واسه قفل زندگی مان
تا الان در قضاوت خوب بوده
الکلی جو را شلوغ نمیکند
پدر یک معلول عاجز و درمانده
حداقل در این هشت سال اخیر
با شعور مردم نباید بازی کرد به فرمایش مقام معظم رهبری بهتر آقای رئیسی کارهای قوه قضائیه را انجام دهد و آقای قاضی زاده کار قانونگذار بکند و آقای زاکانی هم ادب یاد بگیرد و آقای مهرعلیزاده معلم انشا بشود تا رییس جمهور و اقا محسن هم آموزش تفنگ بدهد
هم میهنان عزیز من یک پیشنهاد دارم گوش کنین اگه پسندتون شد انجامش بدین اگر نه که هیچی. حضرات از ما بهتران تا وقتی کل سیستم سیاسی از خودشون نباشه با کارشکنی، توطئه، جنگ افروزی و... جلوی هرگونه پیشرفت را میگیرن. حالا که مجلس و قوه قضائیه و ان شالله شورای شهر جدید داره با هسته سخت قدرت هماهنگ میشه بذارین ریاست جمهوری هم بیفته دست خودشون. وقتی همه چی دست خودشون باشه اولا بهانه ای ندارن که بی عرضگی خودشان را گردن دیگران بندازن و ثانیا در کار هم اشکالتراشی نمیکنن و همدیگه رو خنثی نمیکنن. یعنی صفر تا صد کار دست خودشونه و باید پاسخگو باشن. حالا با رای دادن میشه به این هداف رسید یا رای ندادن؟
من به هیچ کدوم از این 7 نفر رای نمیدم از اون ور هم اقا گفت رای سفید دادن حرام چیکار کنیم بنظر من انتخابات سال دیگه برگزار کنن تا اون موقع شورای نگهبان جواب لاریجانی رو داده البته تو اینا یه کم همتی بیشتر سواد داشت زاکانی که تلویزیون با چاله میدون اشتباه گرفته بود رضایی هم که اینقدر بتاکس زده معلوم نیست چرا چشماش میبنده و نفری 450 هزار تومن میخواهد بده اینا هیچکدوم در حد وقواره ریاست جمهوری نیستن
ناشناس
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
رای نمیدم
شین هی سان
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
احسنت
عبدالله
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
نامش@
چیکار کنیم؟
ملّت ایران در سال 1357 با 98.2% به جمهوری اسلامی رأی داد
اینکار ریشخندی به ابرقلدری امریقا بود
و چون خطر نوکر متمرّد -که باعث بدآموزی سایرین هم میشود- برای ارباب از دهخدای دِه بالا هم بیشتر است
پس امریقا: چین و روسیا را رقیب میداند ایران را دشمن
لذا در خوشباورانهترین افق، سرنوشت ما مثل کوباست -که 60 ساله تحریمه: چه با فیدل، چه بی کاسترو- با اصلاحات و برجام، هم عوض نمیشود
یا مثل ژاپن که با بمب اتم تسلیم شد
چون مسئله بودن/ نبودن است
من نمیتوانم به علّت قهر از بابام، مرد غریبه را به خانه آورم
و نمیشود بر دست تحریمگر غذا و داروی ملّت ایران، بوسه زد
پس همانطور که سرور آزادگان فرمود:
إنَّ الدَّعِیَّ ابْنَ الدَّعِیِّ قَدْ رَكَزَ بَيْنَ السَّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَيْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ
حرامزاده بین مرگ و خواری گذاشته و هرگز مباد از ما ذلّت!
بنابر این چارهای نیست جز اینکه به رئیسی رأی دهیم تا دشمن شاد نشود
[نه آنکه رئیسی معصوم است! که دیگران هم نیستند؛ و خودم همچنین]
راههای فرضی دیگر را تا تهش دنبال کنی به ستون پنجم ختم میشود:
یعنی کسیکه حاضرست بازاری بسوزد تا برایش جورابی بماند
کسیکه کاغذتوالت تحریمگر ظالم ($) را بها دهد
باعث/ بانی مسابقۀ تُف سربالای گرانترترفروشی شود
باصطلاح حق اعتراض را با خشونت بر سر هموطن هیچکاره خالی کند
مصالح ملّی را قربانی منافع حزبی کند
شایستهگزینی را فدای پارتیبازی نماید
پس از وقوع خبط/ خیانت هم استعفاء ندهد
و از اینکه جزوی از بیحاصلی/ شکست بوده، اظهار تأسف نکند
و السلام
هم وطن عزیز؛ در کشور ما در دورههای مختلف، هر زمان که بحران ارزی بوجود اومده، متعاقبش بحرانهای دیگه و در رأسش بحران اقتصادی بوجود اومده. دلیل بحران ارزی در ادوار مختلف؟ عدم مدیریت؟ اگر دلیلش عدم مدیریت بود، در طی چهل سال یه دولت پیدا میشد که مدیریت کنه یا لااقل از تجارب سی چهل ساله برای مقابله با بحران استفاده کنه. شاید دلیل فرعی عدم مدیریت باشه، ولی دلیل اصلی عدم ثباته. دلیل عدم ثبات چیه؟ تنش با دنیا و همسایگان. چرا تنش داریم؟ به دلیل دیدگاه و استراتژی کلی که در تقابل با دنیاست. درست یا غلط دیگاه و استرتژی؟ جوابش با خودتون. اما سوال اینجاست: آیا رییس جمهور میتونه و این اختیار رو داره که استراتژی کلی کشور و تقابل با دنیا از جمله آمریکا و ... رو تغییر بده؟ میدونید که نه!! چرا؟ چراشم خودتون بهتر میدونین. نمیگم رییس جمهور در مسایل کشور هیچ کارست ولی در نهایت بالاترین مقام اجرایی کشوره. اجرایی!! یعنی رییس جمهور هیچگاه نمیتواند تغییر دهنده استراتژی یا روابط سیاسی ما مثلا برقراری ارتباط با آمریکا، امارات و ... باشه. چیزی که در کشورهای دموکراتیک (واقعی) اتفاق میافته. پس مردم در کشور ما حق تغییر سیاستهای کلی کشور رو ندارن. من به کسی که اختیار لازم برای تغییر اصولی نداشته باشه، رای نمیدم. تغییر اصولی یعنی رفراندوم. کسی که رای نمیده بی توجه به مسایل کشورش نیست، اتفاقا چون کشور و مردمش براش مهمن رای نمیده. در واقع رای به عدم کفایت ایدئولوژی جاری میده که کشور رو به این وضع رسونده. یادمون باشه: اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا.
ناشناس
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
60 میلیون مثبت (تعداد واجدین رای دادن) به این نظر که چقدر صحیح مطلب راآنالیز کرده است.
باشناس
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
ناشناس 9:12@
یعنی دولت ایران رسماً از تحریمگر غذا و داروی ملّت ایران، عذرخواهی کند!
مشارکت حداکثری در عدم مشارکت. ولی به نظر شما اگر همتی رای بیاره بازی تمام میشه؟
باشناس
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
هرگز!
وَ لَنْ تَرْضىٰ عَنْکَ الْيَهودُ وَ لَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ﴿بقرة ۱۲۰﴾ هرگز يهود و ترسا از تو راضى نشوند مگر از كيش آنها پيروى كنى
تسليت به اصلاح طلبان تموم شد دورتون باشيد تا صبح دولتتون بدمد هرچقدر تو سايت فرارو به همتي راي بديد ولي ميزان راي مردمه كه با راي قاطع به آيت الله رئيسي براي هميشه شما رو از صحنه كنار ميزنند
ناشناس
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
ناشناس جان دوست دارم پس از چهار سال دیگر شما را در همین سایت ملاقات کنم ببینیم که آقای رئیسی چند مرده حلاجه؟؟ اتفاقا اگر رئیسی شود خیلی خوب خواهد بود آنوقت مشخص می شود که چه کسی چکاره اس؟؟
ناشناس
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
من به عنوان یک اصلاح طلب دوست دارم آقای رئیسی رئیس جمهور شود چون برخلاف عده ی کثیری از اصلاح طلبان که اعتقاد دارند همسو نبودن ارگان های تاثیرگذار با دولتها و قوانین و مقررات و سیاستهای اقتصادی مشکل کشور و ملت است اصولگرایان مشکل را در اشخاص و افراد تشکیل دهنده دولت می دانند امیدوارم امیدوارم این دوره با همسو شدن دولت با سایر ارگانها و نهادها و مجلس و ... گره مشکلات ملک و ملت باز شود و اگر خدایی ناکرده پس از 4 سال نشد پس مشکل از افراد و اشخاص نیست و باید تحول و تغییر اساسی در برنامه ریزی ها و قوانین و نگرش ها داد.
ناشناس
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
کلا دورانشون تموم شد. چپ و راست با هم. شما هنوز یه فاز عقبی
شین هی سان
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
تسلیت به اصولگرایان و اصلاحطلبانما
ناشناس
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
منفی ها هم نوش جونت؛)
مهدی
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
چه تو فرارو، چه تو کیهان و چه تو جامعه مثل روز روشن که پیش ۸۰٪ مردم مشروعیت ندارید
خودتون هم خوب میدونید که افولگرایی دیگه تمومه
ما به خاطر یک میلیون شب و روزمون یکی شده اون موقع همتی لیست یازده نفر رو که هر کدوم متوسط هشت هزار میلیارد تومان از بانک پول گرفتن رو مینویسه میده رییسی که رییسی اسماشونو بخونه. خداااااااااااا
هر رئیس جمهور خلاف خواسته حاکمیت و مراکز قدرت بیاد موفق نخواهد شد چراکه در طول 42 سال دوره طلائی و پاکدست تر از خاتمی نداشتیم ولی چون بر خلاف میل باطنی نظام و تندروها بود برای عدم موفقیتش هر روز دهها بحران آفریدند و.... و نهایتا ممنوع التصویر .و حال با نظارت استصوابی و ..... ایده نظام با گزینه همچون رئیسی مبتنی بر یکدست کردن قواست و مناظرات هم شو تبلیغاتی از جمهوریت است لذا بنده بعد از 42 سال میخام رای ندهم تا رئیسی با حداقل رای ممکنه رئیس جمهور شود تا با یکدست شدن قوا و مراکز قدرت و دولتهای در سایه جلیلی دیگر دنبال بهانه و فرافکنی نباشند .
نامnaser
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
درود
شین هی سان
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
پس دنبال سرنگونی رژیم هستی نه
عبدالله
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
رزمنده 8 سال دفاع مقدس@
اسمت با رسمت نمیخواند برادر
دفاع مقدس که تمام نشده دلاور! شاید وقت عملیات دیگر باشد
به رئیسی رأی ندهی، دو سر باختی
در این دنیا همین ستون پنجم -که دو طرفه برای پامالکردن دفاع مقدس نارضایتی ایجاد نموده- محاکمه میکند: چرا در دفاع مقدس شرکت کردی؟ و آن دنیا که چرا در جنگ تحریم غذا و داروی ملّت ایران، بیطرف ماندی؟ تاریخ هم هوادار دشمن میهن را نخواهد بخشید
منهم رزمندۀ دفاع مقدسم و جدای از کمبرخوردای (نداشتن خانه، ماشین و ...) معلولم
و البته که از خیلی چیزها ناخشنودم ولیک در این نبرد نابرابر راضی به پیروزی امریقا نیستم
یقینًا همو که در دفاع مقدس و بعدش به دادمان رسیده، حیّ و ناظر است
وگر کار به جای باریک رسد، ید الله فوق أیدیهم
با سلام
همین جریان اصلاحات با ترسوندن مردم از جنگ و تحریم بلایی به سر ملت آوردن که دولت قاجار بر سر ایران نیاورده بود قاجار شرف داشت به شما
khak
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
برو نون به نرخ روز خور که اسلام وکشور ومذهب وملت برای شما شده وسیله ای برای مرگ افرییی شده اصلاح طلب کیلو چنده شما تندروها عین طتالبان خوارج وتکفیری انتهاریا هستین ننگتان باد
ناشناس
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
ترسوندن مردم از تحریم؟ شرف و وجدان هم خوب چیزی است. مردم استخوانهایشان زیر تحریم شکسته بعد می گویی مردم را می ترسونند.
شین هی سان
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
قاجار شما همون هایی هستید که با سقوط آن مخالف بودید
چرا رای میدهم؟
امروز دیگر داستان بد و بدتر نیست بلکه به وسیله شورای نگهبان سناریویی خطرناک نوشته شده و باید با رای دادن این بازی از پیش نوشته و مهندسی شده را بهم زد. به احتمال زیاد بمحض انتصاب رییسی 100 شکایت علیه او خواهد شد و همانند سردار آقا محسن و ولایتی از مرز ایران نتواند خارج شود، زمان جانشینی نزدیک است و اصلاح طلبان باید باید باید دور همتی و یا مهر علیزاده جمع شوند این فرصت را نباید از دست داد، نگذارید سیستم یکدست شود.
سید
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
حرفت درسته میر عماد اما همتی و مهر علیزاده در حدی نیستند که بخواهند نقشه گردن کلفتها را بهم بزنند. این کار فقط از امثال رفنسجانی بر می آمد که او هم از سر راه برداشته شد.
در اين ساختار و براساس يك قانون نانوشته ولي مهم، هر كسي از بعد از انقلاب رييس جمهور شد براساس برخي بازيهاي سياسي، تبديل به چهره اي طرد شده و ناسالم گشت، آيا اين سرنوشت براي رييسي هم رقم خواهد خورد يا .......
سلام شین هی سان جان!....اگر دوست داری کامنت ها در همین حدی هم که می بینی امکان انتشار داشته باشه، اجازه بده تعدادی از اون ها رو سانسور کنیم! تا همین مقدار هم تحت فشار هستیم و احتمال زیاد میدیم که مدعی العموم (معاونت فضای مجازی دادستان کل کشور) از ما شکایت کنه! لطفا با فرارو همراهی کنید!...قربانتان
ناشناس
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
فراروی عزیز سختی های کار شما را درک میکنیم و.....آرزوی سلامتی و پایداری .......
ناشناس
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
آقای امین میرزایی به اسم فرارو کامنت گذاشتی:) من یکی دیگه با مدل نوشتن پیامتون آشنایی دارم البته یه تصوره دیگه م میشه کرد اینه که آقای امین میرزایی یکی از عوامل اصلی سایت فرارو هستن که همیشه و همه جا حضور دارن . احتمال میدم خودشون سانسورچی هستن که همش از سانسورچی فرارو گلایه میکنن :| بهرحال پیاماتون خیلی باحاله و خاص ادامه بدید
شعار من رای نمیدهم یک ترفند زیرکانه است و دلخواه کسانی است که میخواهند بدون دردسر یک شخص از پیش تعیین شده را رییس جمهور کنند.
دقت کنید که در مناظرات هیچیک از پنج نفر کاندیدای هم نظر از افزایش مشارکت صحبتی نکردند.
مثل کاری که در انتخابات ۹۸ انجام شد. مواظب باشید که گول نخورید.
من رای میدهم.