bato-adv
کد خبر: ۵۱۶۰۹۴

قالیباف: مشکل ما ضعف مدیریت است

قالیباف: مشکل ما ضعف مدیریت است
قالیباف گفت: مشکل ما پول و امکانات نیست؛ ضعف مدیریت یک مشکل مهم است. وقتی یک باشگاه ۴۰۰ میلیارد تومان مصرف می‌کند پس مشکل پول نداریم، چاره این نیست که وزیری بیاوریم که پول را از جایی جابجا کند، پول که ملک شخصی وزیر یا رئیس قوه نیست پس معلوم است ما فرهنگ اجرای قانون نداریم.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰

رئیس مجلس گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان عناصر اصلی بودند، اما امروز و در جنگ اقتصادی، شهروندان و به صورت کلی مردم در تصمیمات مهم نیستند و درحالی که مردم تکیه گاه اصلی کشور هستند ما آن‌ها را با دسته بندی‌های مختلف جدا کرده ایم.

به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه روز گذشته (دوشنبه، اول آذر ماه) به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در نشست صمیمی با جمعی از نویسندگان در مجلس حضور یافت.

قالیباف در این دیدار صمیمانه که بیش از ۴ ساعت و تا پاسی از شب به طول انجامید، گفت: در حوزه هنر، کتاب، کتابخوانی، موسیقی، سینما و ... مصرف کننده بوده و تولیدکننده آن نیستیم، اما به عنوان یک خدمتگزار از جنبه مدیریتی به موضوع فرهنگ نگاه می‌کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید به یک سوال پاسخ داده و در گفتگو‌های شفاف، حین گفتن چالش ها، راهکار‌ها را نیز بیان کنیم، اظهار داشت: آینده نگری، تحلیل محتوایی و روندی و آسیب شناسی باید به گونه‌ای باشد که در نهایت راهکار و نقشه راه داشته باشد.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود تاکید کرد: مبنای این انقلاب نیز مردم بودند که آمدند و به آن عینیت بخشیدند. معجزه امام (ره) این بود که دین را از کنج حجره‌ها به وسط جامعه آورد آن هم در زمانی که همه تحلیل‌ها این بود که امکان آن وجود ندارد؛ اما قدرت فرهنگ نشان داد که دین این ظرفیت را دارد و شعار هم نیست.

وی افزود: در بخش دفاع مقدس نیز حتی به لحاظ مادی پیروز شده و نشان دادیم به همه خواسته‌هایی که خیلی‌ها در سال‌های پس از قطعنامه ادعا کردند که به آن نرسیده ایم هم رسیده ایم.

رئیس مجلس در این بخش با بیان این پرسش که آیا در جنگ قدرت نظامی ما را نجات داد و آیا با موشک‌های که شهید طهرانی مقدم ساخت جنگیده ایم تاکید کرد: با گوشت و پوست و استخوان خود می‌گویم جز با اتکا به فرهنگ و باور‌های خود، مقابل دشمن نجنگیدیم.

قالیباف در ادامه با اشاره به اظهارات یک تحلیلگر شبکه بی بی سی، یادآور شد: او می‌گفت «وقتی به یک طرف جبهه نگاه می‌کردیم تجهیزات و نیروی نظامی وجود داشت، اما طرف دیگر، حتی حداقل امکانات و نیرو‌های انسانی را نیز نداشتند با این حال جبهه ایران پیروز بود ما فقط دیدیم وقتی کشته‌های ایران به شهر‌های خود باز می‌گردند مجددا افراد دیگر از همان شهر‌ها به جبهه می‌آیند و از مرگ نمی‌ترسند در حالی که طرف مقابل از مرگ می‌ترسید.»

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جنگ ما نیاز به گزافه گویی ندارد و یک واقعیت است، عنوان کرد: با چشم خود دیدیم یک نوجوان ۱۷ ساله تخریبچی در معبر افتاده و پایش قطع شده است و یک خرج آر پی چی هم پشت او بود که آتش گرفته بود و بالای هزار درجه هم حرارت داشت و پشت او را سوزانده بود، اما وقتی خواستیم او را از معبر درآوریم می‌گفت به من دست نزنید فقط مراقب باشید این بخش از محور پاکسازی نشده، رزمندگان روی مین نروند. آیا آموزش و نظامی گری این‌ها را به او یاد داده است؟ آیا این به جز فرهنگ محرم و صفر و عاشورا است؟ آیا این به جز سنت‌های الهی است؟

وی با بیان این که پس از انقلاب وقتی بسیج تشکیل شد، آن طور که باید جا نیفتاد و از زمانی جا افتاد که تولید فرهنگ کرد و آن زمان میدان دفاع مقدس بود افزود: فرهنگی که در دفاع مقدس نهفته بود در حوزه آموزش نیز تبلور یافت؛ من هم ابتدای نظامی نبودم بلکه یک دانش آموز دبیرستانی بودم، اما چه اتفاقی افتاد؟ یک افسر توپخانه برای اینکه وارد جنگ شده و یک توپ رها کند باید ۴ سال آموزش ببیند، اما یک شهروند عادی بدون هیچ سابقه جبهه، ۴ هفته آموزش می‌بیند و در این زمان به اندازه ۴ سال آموزش و مهارت می‌بیند و حداکثر ۳ ماه بعد تبدیل به یک فرد موثر برای حضور در جنگ می‌شود و این همان فرهنگی است که گذشت، مدیریت و فرماندهی را آموزش می‌دهد.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه قدرت ما باور‌های مردم است که اگر دل به جمهوری اسلامی ندهند، هرچه موشک داشته باشیم فایده‌ای ندارد، این پرسش را بیان کرد که «چرا به این شرایط رسیده ایم؟» و در پاسخ اظهارکرد: تصور می‌کنم به این دلیل است که همه کار‌هایی که مبتنی بر سنت‌های الهی بود کنار گذاشتیم. تا دوران دفاع مقدس مسیر را به درستی آمدیم، اما بعد از آن در حوزه نظامی نیز هنوز می‌گوییم سه برابر دشمن باید آفند داشته باشیم، اما مگر زمان حصر آبادان که بنی صدر را که نه خودش را و نه مردم را باور داشت، حذف کردیم چه تحولی در حوزه نظامی رخ که حصر آبادان شکست، طریق القدس را انجام دادیم و بعد از آزادسازی خرمشهر شد؟

وی با تاکید بر این که در آن برهه تغییر نگاه و اتکا به سنت‌های الهی و مردم باعث تحول در جبهه شد گفت: همه این اتفاقات پشت سر هم انجام گرفت لذا امروز باید این فرهنگ را که منجر به پیروزی می‌شد را حتی در سپاه تدریس کنیم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان تاکید کرد: مردم تکیه گاه کشور هستند درحالی که ما آن‌ها را با دسته بندی‌های مختلف جدا کرده ایم.

وی ادامه داد: زمانی که از انقلابی گری حرف می‌زنیم اگر در متن آن عدل و عقل نباشد و انسان‌ها حرمت نداشته باشند و اگر ما به عنوان مدیری سیاسی، حرف و دعوا‌های سیاسی و باور‌های مختلف مردم را نپذیریم و نگاه عدل و عقل بر تصمیمات ما نباشد و جامعه آن را نبیند، در موضوعات ملی که در سرنوشت همه ما تأثیر دارد به سمت بی هویتی می‌رود و فرهنگ برای آن بی ارزش می‌شود.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه امروز با مشکل فرهنگ اقتصادی مواجه هستیم، یادآور شد: در دفاع مقدس عنصر انسان و رزمندگان تنها موضوع مهم در جنگ بود، اما آیا امروز شهروندان و مردم در تصمیمات مهم هستند و یا صرفا برای خالی نبودن عریضه به آن‌ها نگاه می‌شود؟ به عنوان یک مدیر می‌گویم برای اصلاح شرایط، به ۲ موضوع نیاز داریم که یکی از آن‌ها فناوری است؛ فناوری تحولی را ایجاد کرده که در این عصر هر مدیری باید درک دقیق و درستی از این بستر داشته باشد و تحولات عظیمی ایجاد کند و سامانه‌های ۱۱۰ پلیس و ۱۳۷ شهرداری یک نمونه آن است؛ فناوری سبک زندگی دیگری است که حتی فرهنگ را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس قوه مقننه افزود: موضوع دیگری که مدیریت در ابعاد دفاعی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، محیط زیست که هر کدام از استراتژی‌های حکمرانی است به آن احتیاج دارد، فرهنگ است؛ و از قضا من معتقدم کار فرهنگی کار درازمدت نیست بلکه هم به لحظه جواب می‌دهد و هم تمدن سازی می‌کند، هرچقدر زحمت بکشید تا همان شب نتیجه آن را می‌بینید.

وی اضافه کرد: زمانی که به نیروی انتظامی رفتم در جلسات اول با فرماندهان در ماه نخست کاری از من پرسیدند برنامه شما برای نیروی انتظامی چیست؟ در آن جلسه گفتم که همه ما مدرسه رفته ایم و می‌دانیم که از دانش آموز می‌پرسیدند پدرت چه کاره است؛ من کاری می‌کنم که وقتی فرزند شما در مقطع ابتدایی در کلاس حاضر شد و معلم درباره شغل پدرش از او پرسید، پسر و دختر شما اضطراب نگیرد، لحظه شماری کند تا نوبتش شود و با افتخار بگوید پدر من پلیس است.

قالیباف اضافه کرد: دو ماه بعد از آن جلسه، در دانشگاه با جامعه شناسان صحبت کردم که پرسیدند در نیروی انتظامی قصد داری چه کنی که من گفتم قصد دارم رویکرد امنیت تهدیدمحور را به رویکرد «امنیت جامعه محور» تغییر دهم و از آن‌ها کمک خواستم؛ آیا این جز فرهنگ است؟

رئیس مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه امروز در اقتصاد در هر ۲۴ ساعت، ۵.۵ میلیون بشکه نفت در کشور مصرف می‌کنیم، اظهار داشت: کدام کشور دنیا نسبت به جمعیت خود این میزان انرژی مصرف می‌کند؟ نمی‌توان به آن اسراف هم گفت چرا که اسراف تنها دو تا سه برابر است، اما ما چه میزان اضافه مصرف می‌کنیم! با احتساب قیمت هر بشکه نفت، حدودا سالی ۱۶۰ میلیارد دلار هزینه مصرف انرژی در کشور است.

وی ادامه داد: اگر فقط به فرهنگ مصرف که اسراف را در اسلام حرام دانسته، توجه کنیم مشکلات حل می‌شود چرا که فرهنگ معنا و شاخصه دارد از این رو بدون شک می‌توانیم نصف این میزان مصرف را صرفه جویی کنیم. برای داشتن یک اقتصاد باثبات صرفا از طریق این یک قلم با ۷۰ میلیارد دلار می‌توان تثبیت پیدا کرد.

قالیباف در ادامه با تأکید بر اینکه باید این فرهنگ را داشته باشیم که برای مردم احترام قائل شده و آن‌ها را عزیز بشماریم، عنوان کرد: مشکل ما پول و امکانات نیست؛ ضعف مدیریت یک مشکل مهم است. وقتی یک باشگاه ۴۰۰ میلیارد تومان مصرف می‌کند پس مشکل پول نداریم، چاره این نیست که وزیری بیاوریم که پول را از جایی جابجا کند، پول که ملک شخصی وزیر یا رئیس قوه نیست پس معلوم است ما فرهنگ اجرای قانون نداریم.

رئیس قوه مقننه در ادامه تصریح کرد: در زمانی که فرمانده ناجا بودم که گفتم آلودگی و ترافیک تهران قابل حل است که به من گفتند همه طرح هایت را کنار بگذار، در یکی از بخش‌ها به بستن کمربند ایمنی تأکید کرده‌ای اگر توانستی این موضوع را در فرصت ۶ ماهه اجرا کنی ما بقیه را می‌پذیریم و کمک می‌کنیم تا حل شود. من گفتم ۶ ماه وقت نمی‌خواهم شما ۲ ماه وقت بدهید و دستگاه نظارتی بگذارید تا ببیند اگر بالای ۷۰ درصد مردم کمربند بستند قبول کنید که سایر کار‌ها را نیز انجام دهیم.

وی ادامه داد: در آن برهه بیش از ۸۰ درصد مردم ایران ظرف مدت ۴۵ روز با کار فرهنگی نظیر تولید فیلم، شعر، پلیس کودک، لباس و ... این اقدام را جدی گرفتند.

رئیس مجلس در این زمینه به خاطره‌ای جالب اشاره کرد: همان روز‌ها بود که در محدود میدان ولیعصر (عج) بودم یک وانت نیسان دیدم که سپر و چراغ و ... نداشت و شن حمل می‌کرد و برای اینکه شن‌ها نریزد، چند کیسه سیمان پشت آن بسته بود. آن خودرو حتی در نداشت! و شیشه‌های جلوی آن نیز شکسته بود و تنها ۴ چرخ بود که راه می‌رفت و درحالی که حتی کمربند ایمنی هم نداشت، اما دو سر یک پارچه را به گونه‌ای بسته بود که جای کمربند ایمنی عمل می‌کرد.

قالیباف اضافه کرد: آن پیرمرد به قانون احترام گذاشت و این یک فرهنگ است، اما اینکه ماشین او کمربند ایمنی ندارد و آن مشکلات را داشت ضعف من مدیر است که باید ماشین او را عوض کنم، اما نمی‌کنم و به این مسائل اهمیت نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: این نوع نگاه به مردم و مشکلات شان، همان حرفی است که زمانی درباره ۴ درصد و ۹۶ درصد گفتم؛ حقوق او را نمی‌دهم، از او حمایت نمی‌کنم و سروقت ماشین او را عوض نمی‌کنم که این را نباید به حساب آن پیرمرد گذاشت؛ با این حال او با همان پارچه به فرهنگ آن زمان لبیک گفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشور ما کشور ثروتمندی است، ولی ما در مدیریت دچار مشکل هستیم، یادآور شد: زمانی می‌گفتم ناکارآمدی ما اشباع شده است یعنی اگر امثال من سر کار نیاییم، کشور بهتر اداره می‌شود.

رئیس مجلس اضافه کرد: ما به دین و کشور مدیون هستیم و هرکاری می‌کنیم و همه ناکارآمدی‌ها به پای دین نوشته می‌شود؛ اما معتقدم در حوزه فرهنگ با کمترین هزینه‌های مالی می‌توانیم به بزرگ‌ترین منافع دست پیدا کنیم.

رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه همواره بر حوزه فرهنگ تأکید داشته ام، عنوان کرد: حداقل از نظر کمّی بودجه فرهنگی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، ۲.۵ برابر افزایش داشته، اما چون نقشه راه نداشته و در به کارگیری و استفاده از فرهنگ ناشیانه عمل می‌کنیم به نتیجه نمی‌رسیم و نیازمند کارِ گروهی و هماهنگی هستیم. همکاری سه قوه لازم است، اما کافی نیست و زمانی که به هم افزایی تبدیل شد و مردم به آسایش رسیدند این همکاری و همدلی اثربخش است.

وی با بیان اینکه در حوزه کارکردی، رفتاری و مدیریتی مشکل داریم که می‌توان آن را حل کرد، بیان داشت: شما به عنوان فرماندهان جنگ فرهنگی و رسانه‌ای به ما راهکار وپیشنهاد ارائه کنید و ما در جلسه سران قوا که در کنار اقتصاد، موضوع فرهنگ را نیز مهم می‌دانیم، آن را مطرح می‌کنیم و می‌دانیم جنگ رسانه‌ای سخت‌تر از جنگ اقتصادی است. جنگ اصلی فرهنگ ما را مورد هدف قرار داده و شما فرماندهان آن هستید.

وی در همین زمینه تاکید کرد: راه حل مشکلات اقتصاد ما نیز فرهنگ است.

قالیباف گفت: در زمان تصدی شهرداری تهران نیز آثار تفکر اجتماعی و مردم محوری را دیده اید. تخصص من تولید محتوا در این عرصه نیست، اما هر کار فرهنگی به خصوص در حوزه کالبدی و ساخت و ساز بوده، کم نگذاشته ام. بیش از ۳۵۰ کتابخانه در این شهر ساخته شد و کتابخانه‌های تمام مدارس را تجهیز کردم و در کلاس‌های اول تا سوم ابتدایی کتابخانه کلاسی ایجاد کردیم، چون می‌دانستم هرچه در این حوزه سرمایه گذاری کنیم بعدا نتیجه را خواهیم دید.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: همچنین باغ کتاب در کنار سایر سازه‌های عمرانی یکی از افتخارات این شهر است. اساس رویکرد ما محله محوری و توسعه اجتماعی بود و امروز نیز که در مجلس خدمت می‌کنیم صدای مردم هستیم و آمده ایم که برای مردم کار کنیم.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز اولویت مجلس را اقتصاد و فرهنگ عنوان کردند. ما نیز به مردمی سازی معتقدیم و شما که اصحاب فرهنگ هستید باید بگویید چه کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال نویسنده‌ای درباره نگارش کتاب عنوان کرد: فرصت کتاب نوشتن در این حوزه‌ها را نداشته ام و چند جلد کتابی که دارم در حوزه تخصصی ام است، اما هر کجا کار کردم مدیریت دانش کردم و همه تجربیات بنده ثبت و ضبط شده است و به خصوص از نیروی هوایی به بعد در حوزه کادرسازی هم تأکید داشتم.

قالیباف همچنین در پاسخ به سوال نویسنده دیگری درباره ارتباط با مجلس، عنوان کرد: شما باید با مجلس ارتباط برقرار کنید وقتی از هوشمندسازی می‌گوییم یعنی شرایطی فراهم باشد که هرزمان بتوانید وارد سایت مجلس شوید و جلسات کمیسیون‌ها در آنجا به صورت آنلاین در دسترس باشد و مردم بتوانند نظر بدهند. کمیسیون فرهنگی هم باید از شما دعوت کند تا نظرات شما را بشنود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با باور و قلم خود برای حوزه فرهنگ به صورت کامل مایه گذاشتند، اما وقتی پایین‌تر می‌آییم روش‌ها و کار‌ها ضعیف می‌شود. ایشان با همین تقریظ نوشتن‌ها کمک مادی و معنوی می‌کنند و می‌گویند به هر طریقی می‌توانید کاری انجام دهید. اگر سرباز ایشان هستیم، مشی ایشان را دنبال کنیم. در حوزه فرهنگ چه کسی از ایشان کارشناس‌تر است؟

وی در پایان با بیان این که پیش قراولان فرهنگ شما نویسندگان هستید گفت: ما نیز در رکاب شما هستیم و معتقدیم فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند اقتصاد را نیز مدیریت کند به شرط اینکه خداباوری، خودباوری و مردم باوری داشته باشیم.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
ایشان فردی توانا است اما برای منفعت شخصی. کسی که دکتر. سردار. خلبان. دانشبار دانشگاه. رییس مجلس . شهردار و... است حتما از طریق هوش سرشار برای رانت جویی و کسب منافع فردی برخوردار است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
شبخیر ... !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
عجب مدیر قدرتمنی بود انکه دستو بالا رفتن از دیوار سفارت عربستان را داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
خخخخخخخخخخخخخخ
قالیباف خودش و وجودش یکی از نقاط اصلی و مهم ضعف این سیستمه
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
تا بساط شما باشه همین وضعیت هست آقای قالیباف مشکل ما علاوه بر مدریت امثال شما هم هستید که دنبال قیومیت بر مردم ایران و منطقه هستید
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۵
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
این روزا قالیاف خیلی ایراد می گیره. نه که خودش خیلی مدیر موفقی بوده. با اون معاونش که اون همه خلاف کرد و اینم متوجه نشد.
ناشناس
United States of America
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
باسوادها کنار رفتن ، کودنها رو کار اومدن
ناشناس
United States of America
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
برای فوتبال و والیبال و ..... که بازی هستن مربی خارجی میارین ، اداره مملکت که مهمتره، برا اونم مدیر از خارج بیارین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
خوبم متوجه معاونش بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
درسته مدیریت بلد نبستین ولی مشکل اصلی این نیست. شما اصلا راه و اشتباه می رید هدف شما آباد کردن ایران عزیز نیست اجرای یک سری توهمه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
مدیریت با گاز انبری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
نه بابا نابغه تنهایی به این نتیجه رسیدی یا با مشورت از بقیه نخبگان دوروبرت این نتیجه حاصل شد.خب معلومه ومشخصه تو مملکت مدیر نیست اگه بود که بعد 42سال روزگار مردم این نمیشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
نه بابا نابغه تنهایی به این نتیجه رسیدی یا با مشورت از بقیه نخبگان دوروبرت این نتیجه حاصل شد.خب معلومه ومشخصه تو مملکت مدیر نیست اگه بود که روزگار مردم این نمیشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
ضعف مدیریت یک مشکل مهم است.
اگه نبود تو الان اونجا بودی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
بالاخره مشکل از چیست ؟ هر روز هر روز یک مورد را میفرمایید . دیروز آموزش و پروش بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
معلومه آدم شوخی هستید و از شوخی خوشتان میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
آقای قالباف چرا ضعف را بر طرف نمی کنید دولتت تزویر مملکت را نابود کرد وما همیسه می گفتبم روحانی باید استیصاح شود چرا مگلس اورا کنار نزد از کجا آب خورد آدمی که سه سال در قرنطینه بود وهمه اطلاعات را له انگلیس می داد حلا لید اورا محاکمه کنیدحتی مدرک دکتریس هم دذوغ ایت
ناشناس
United States of America
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
عجب املای مزخرفی !!!!!!, مگر مجبوری؟؟؟؟؟
ناشناس
Portugal
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
حداقل یه دور کامنتت رو بخوون و اصلاحش کن تا پولی که میگیری بابت هر کامنت حلال باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
بابا بیا پایین! اطلاعات رو به ملکه میداد! با نیسان ابی اومدن ناموس هسته ای رو بار زدن بردن نفهمیدید! اطلاعات دادن نمیخواد، همه اطلاعاتتون ریخته کف ترقوز اباد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
مشکل شما ضعف فکری است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
مشکل خود تو و امثال تو هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
مشکل ما امثال قالیباف هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
پس نعمت زاده درست میگفت که به جای هر چیزی، مدیر وارد کنید! یادته آخر وزارتش؟!
با سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
شما ومجلس از این قضیه مستثنی هستید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
بله پول و املاک مردم، ملک شخصی و ارث پدری نیست که فضل بخشش کنند
متولد 35
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
تو خود حجاب خویشتنی حافظ از میان برخیز
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
عجب بیاناتی فرمودن !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
استاد پرفسور خلبان ژنرال سپبهد ارتشبد جناب حاج محمدباقر قالیباف الان که دیگه مجلس و دولت و صدا و سیما و قوه قضائیه و قوای مسلح یکسره دست خودتونه و خلاصه صورت و مخرج مملکت دست خودتونه ببینیم چیکار می کنید و در 4 سال آینده چه بهانه ای دارید ؟؟؟؟؟ لطفا منتشر کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
خیلی جالب است. بعد از 43 سال مطلبی را همه فریاد می زنند، می گوید. البته الان هم در حد حرف است و انتصابات آنچنانی ( دوست، هم فکر، هم شهری، داماد، فرزند،...) با شدت ادامه دارد.و خدا شایسته سالاری را بیامرزد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
سردار تعهد ظاهری بدون تخصص به پشیزی نمی ارزد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
بالاخره بعد از چهل و خورده ای سال فهمیدی مشکل خودت و از بالا تا پایین رفقای خودت هستند....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
با نظر ايشون موافقم با اين توضيح كه خود قاليباف هم از مديرهاي نالايق و ضعيف و البته پرادعاست!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
زیرا شایسته سالاری کنار گذاشته شده و فرمانبرداری اصل شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
آقای قالباف چرا از صعف ها جلوگیری نکردید ورذوحانی که همه طور صعف داشت استیصاح نکردید که مملاکت را ابن طور نابود کند والاندهم آزاد برگدد تمام اختلاسدها وگرانی دها ودرذوغ ها در دپلت تزرویر رواج پیدا کرد
ناشناس
United States of America
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
مفهوم پیامت درست است ولی املای پیامت, فوق افتضاح, کمی دقت هم بد نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
سرتو از زیر برف بیار بیرون بهارشده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
دست کم درست بنویس پولش حلال باشه !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
دو سال از مجلس انقلابی و چهار ماه از دولت انقلابی گذشت،هیچ قدمی برای بهبود اوضاع مملکت برداشته نشد.به جز مشتی اراجیف مثل اینترنت ملی و طرح حمایت از خانواده که دخالت مستقیم در زندگی خصوصی مردمه.براتون متاسفم که هشت سال مجبورید توجیه کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
شعار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
یعنی 43 سال طول میکشه تا یه مسئله به این سادگی رو بفهمید ؟؟؟؟؟؟ خدایا پناه بر تو یا مالک یوم الدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
حالا که فهمیدی مشکل کجاست زحمت رو کم گن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
کاش جناب دکترررررر قالیباف از میزان محبوبیتش در بین مردم باخبر بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
میشه برای جلوگیری از خسران بیشتر به مردم مدیریت کشور بدید به افراد با سواد ،عالم ،مدیر و وطن پرست شماها حقوق بالای ثابت بگیرید و با زندگی مردم کاری نداشته باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
نپندارم ای در خزان کشته جو که گندم ستانی به وقت درو
ناشناس
United States of America
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
آدم باید خیلی پررو باشد که علی رغم اعتراف به ضعف مدیریتی باز دو دستی به پست بچسبد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
42 ساله همین مشکل رو دارید همه رو هم رد صلاحیت کردید خودتون موندید مشکل خودتونید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
آقای دکتر خلبان سردار قالی باف، ضعف مدیریتی حاصل مهندسی انتخابات و حذف مردم در تعیین سرنوشت خود هست. شماها با چند درصد مشارکت مردم تهران به مجلس راه پیدا کردید؟ آیا این پایمال کردن حق الناس نیست که حق اولیه انتخاب آنها را محروم کردید؟ لذا با این اقدام شماها برای دیگران نه به نفع مردم تصمیم گیری می کنید. حاصلش هم این مملکت داغون هست
جان مادرت چاپ کن چون نه توهین هست و نه بی احترامی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
نه بابا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
مشکل ایران اینه که شماها بر مسند قدرت نشستید در صورتیکه بر جایگاهی نشستید که لایقش نیستید نه شما بلکه اکثر مسئولین مملکت.
بعد نخبه ها همه از ایران دارند فرار می کنند. ایران شده جهنم نخبکان و فرهیختگان و انسان های سالم.
شما ایران را به ویرانه ای تبدیل کردید که جنگ میشد این اتفاق نمی افتاد
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
بابا گاز انبر موتور هزار خلبان ملبان کاپیتان ففط میگم خودتی
ناشناس
Turkey
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
ما ملت که ۴۳ سال هست داریم داد می زنیم که شما قادر به مدیریت کشور نیستید و شما
جناب ژنرال دکتر سردار سرتیپ مهندس کاپیتان شهردار محمد باقر قالیباف یکی از همان مدیران ضعیف هستی که به ناحق و عدم شایستگی پستی را بر عهده گرفتی که اصلا لیاقتش را نداری لطفا از خودت شروع کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
آن بابای مدیر بیسواد نالایق که از صدتا فیلتر خودتان رد شده که خودت یکی از سران‌ش تصمیم گیرش هستی. حالا به جای پاسخگویی، طلبکار هم هستی؟ خودت جواب بده چرا یک فرد نظامی باید سر از هرم مجلس در بیاورد
امیر
United States of America
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
نمیدونم آقای قلیباف چرا خجالت نمیکشی تو دوسال گذشت چه کردین چقدر حرف میزنین شما
naser
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
شما خودت ودوستات ۴۰سال پست ومقام ومسئولیت داریدپس چرانتونستیدکاری کنید،فقط حرف وشعارووعده وحرفهای صدمن یه غاز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
برای فروپاشی اقتصاد یک کشور تنها باید افراد کاردان و میهن پرست را بیکار کرد و به دزد نادان پست داد
یواخیم فون رینتروپ
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
خاویار بخورن به اسمِ خیار ، انشالله خوب میشن !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
خلبان حالت چرا تیپت نسبت به دوره شهرداری تغییر کرده؟
صاف می کردی حالا اقتضا می کنه پر باشه با دکمه بسته. تقبل الله حاجی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
کاپیتان مشکل ما مردم هم خواجه حافظ شیرازی می‌داند چیست
ناشناس
United States of America
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
شما مشکل ایران هستید . ایران را بکدایی انداختید مکه امریکا گفته دزدی بشه رانت بشه رشوه بشود دزدی و فرار کردن با پول ایرانی از ایران .شما مشکل هستید در سه قوه و مدیریت کلان .وقت پس دادن می رسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
با سلام .انشاله در دولت سیزدهم برای همیشه بعد از 20 سال سیاست تامین مالی از طریق کاهش ارزش پول ملی بکنار گذاشته شود و دولت تلاش کند که منایع مالی خویش را از طریق مالیات و صادرات تامین نماید تا تفکر ورادات برای همیشه از ذهن نمایندگان و مدیران اجرایی از بین برود و واحدهای تولیدی در تلاش برای ارتقا کیفیت باشند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
حاجی پاشوو ... نمازت داره قضا میشه خخخخ
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
وقتی تو و امثال تو رئیس قوای مملکت هستید ،دیگر جایی برای مدیر کاردان نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
بعد از چهار دهه کار جهادی و بسیجی وار کار کردند، چسبیدن به قدرت ،رساندن ارزش پول ایران به پهن، برگرداندن ایران به زمان قاجار،
تازه فهمیدی
تو و امثال تو چهل سال مدیر بودید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اگه مدیریت و شایسته سالاری انجام میشد، تو الان دربان مجلس هم نبودی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
مشکل اصلی شماها و تفکرات پوسیده تان است
محمد / اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
یه مثل هست که میگه ببین چه عزاییه که مرده شور هم به گریه افتاده . یه هوو به یاد اون افتادم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
شوخی می فرمایید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
فساد سیستماتیک و مسئولین نادان و بی سواد این مملکت این است که هر دلار امریکا معادل 280 هزار ریال ایران است.
مشکل ایران خیلی چیزها هست:
- دخیل کردن سیاست و دین. هم دین را نابود کردید هم سیاست رو.
- گماشتن افراد مذهبی در پست های سیاسی که کوچکترین دانشی نسبت به آن ندارند
- دزدی و اختلاس و فساد و ...
- دریافت مدارک دکترا و .... با هزار رانت و ...
- فراری دادن نخبگان مملکت
- دشمنی با دنیا. یک دوست برای خودتان باقی نگذاشتید
- به کارگیری فامیل ها و اقوام و آشنایان در اغلب مسئولیت های کشور
- عدم برخورداری از لیاقت علمی و فنی از سوی اکثر درصد مسئولین و عدم برخورداری از دانش روز دنیا
- شعار دادن صرف. در عمل صفر
- دروغ گویی واضح مسئولین
- نظام فاسد اقتصادی ایران اعم از رباخواری و نزول و ... از سوی بانک ها و مشروعیت بخشیدن به آن با استفاده از الفاظ و کلمات
- عدم مبارزه با فساد
- و خیلی از چیزهای دیگه
شما با ندانم کاری مشکلات اقتصادی، تورم و ازدواج و مسکن و فقر و بیکاری و اشتغال و معیشت و .... را به حد اعلی رساندید و مبانی فساد و دزدی و رشوه و اختلاس ودروغ و ... هرگونه فساد را در جامعه نهادینه کردید.
الان ضعف مدیریت کشور در نبود نخبگان در جایگاهشان است اگر اینگونه نبود تو (قالیباف و مسئولین) کجا نشسته بودید. آیا جایگاهی داشتید؟
حیف و صد حیف هزاران شهید و جانباز که دادیم که مملکت ایران بعد از چهل و خورده ای سال یکی از فاسدترین کشورهی دنیا باشد با پرچم ظاهری اسلام.
هم دین را خراب کردید هم سیاست را خراب کردید و هم هزاران خانواده را داغدار کردید در جبهه و هزاران شهید و جانباز و ... دادیم و این است وضع مملکت اسلامی ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
قالیباف: مشکل ما ضعف مدیریت است
احسنت اگر یک حرف راست زده باشی همینه مشکل شمایید تنها مشکل ایران شمایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
مشکل عمیق تر عدم اعقتاد به حقوق انسانی و اجتماعی است که باعث شده است مدیران بی حیا شوند . مدیریت چارچوبی دارد و مسیری است . وقتی کسی اعتقادی به چارچوب حقوق مردم نداشته باشد ، فعالیتها را به سمت منافع شخصی خودش و املاک نجومی هدایت می کند
ناشناس
United States of America
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
نه بابا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
پس لطفا بکش کنار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
نمونه این ضعف مدیریت (سوء مدیریت) اداره شهرداری تهران با شخص قالیباف و شورای شهرش بود که بیش از پنجاه هزار تومان پول مردم تهران از بین رفت و برای خدمات شهری از جمله حمل و نقل عمومی چیزی باقی نماند.
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین