bato-adv
کد خبر: ۱۷۲۶۲۲
اتحاد، آرزوی اصلاح طلبان و اصولگرایان در انتخابات مجلس

ترقی: اصلاح‌طلبان با خودشان هم رقابت می‌کنند/ زیباکلام: اصولگرایان هیچ شانسی ندارند!

رقابتی دیگر در پیش است؛ رقابتی که هم اصولگریان و اصلاح طلبان برای پیروزی در آن به طور جدی خیز برداشتند؛ رقابتی که تا آغاز آن دو سال دیگر باقی مانده است؛ یعنی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۲
فرارو- رقابتی دیگر در پیش است؛ رقابتی که هم اصولگریان و اصلاح طلبان برای پیروزی در آن به طور جدی خیز برداشتند؛ رقابتی که تا آغاز آن دو سال دیگر باقی مانده است؛ یعنی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی. 

به گزارش فرارو، با وجود آنکه زمان زیادی تا برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است دو طیف عمده سیاسی یعنی اصلاح طلبان و اصولگرایان از هم اکنون پرتوان اما چراغ خاموش به سمت کسب بیشترین کرسی‌های مجلس آینده در حرکت هستند. 

دغدغه هر یک از این دو طیف هم همچون گذشته یک مسئله است؛ اتحاد. اتحاد آرزویی است که اگر محقق شود می‌تواند برای هر کدام از طرفین به کلید موفقیت تبدیل شود. 

سابقه نشان داده است که هر‌گاه چه اصلاح طلبان و چه اصولگرایان وحدت و ائتلاف را پیش گرفته‌اند و انشقاق و افتراق را کنار گذاشتند مسیر موفقیت و کسب پیروزی هموار‌تر خواهد شد. 

بر همین اساس شاید از هم اکنون جدی‌ترین دغدغه میان فعالان سیاسی که برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خیز برداشته‌اند همین مسئله باشد؛ مسئله‌ای که اصلاح طلبان معتقدند این دغدغه در میان اصولگرایان بیشتر است و اصولگرایان معتقدند در میان اصلاح طلبان بیشتر. 

ترقی: اصلاح طلبان علاوه بر اصولگرایان با خودشان هم رقابت می‌کنند
عضو ارشد حزب موتلفه معتقد است که اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو نمی‌توانند به اتخاد و ائتلاف دست پیدا کنند. 

حمید رضا ترقی، با بیان این مطلب در گفتگو با فرارو با تاکید بر اینکه اولا زود است از هم اکنون نسبت به آرایش سیاسی انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهارنظر کنیم چرا که معمولا رسیدن به توافق در جبهه‌های مختلف در آخرین فرصت‌های باقی مانده حاصل می‌شود گفت: با این حال در شرایط کنونی از مواضعی که اتخاذ شده می‌شود استنباط کرد جبهه اصلاحات با سه جریان در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد. 

وی افزود: درباره سه جریان وابسته به اردوگاه اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده گفت: جریان اعتدال و طیف نزدیک به دولت، اصلاح طلبان تندرو و اصلاح طلبان معتدل سه جریانی وابسته و نزدیک به اصلاح طلبان هستند که در انتخابات مجلس علاوه بر اصولگرایان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. 

ترقی با تاکید بر اینکه انشقاق و افتراق در اردوگاه اصلاح طلبان قطعی است گفت: با حال در اردوگاه اصولگرایان چون هنوز به صورت مباحث انتخابات مطرح نشده است و هیچ نشانه‌ای درباره آرایش سیاسی این جریان شکل نگرفته است نمی‌توان قضاوتی دراین باره داشت. 
 
این عضو حزب موتلفه درباره اینکه جبهه پایداری بازهم به طور مستقل در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد و یا اینکه به ائتلاف با اصولگرایان تن خواهد داد گفت: الان علائمی مبنی بر اینکه جبهه پایداری بخواهد به صورت مستقل در انتخابات آینده شرکت کند وجود ندارد ولی برعکس ما علائمی در اختیار داریم که آن‌ها نسبت به گذشته علاقه بیشتری برای ائتلاف دارند.

ترقی در خاتمه گفت: با این حال طبیعتا هر نوع ائتلاف و اتحادی منوط به این است که شالکه وحدت اصولگرایان در آینده چگونه باشد و شاخص‌هایی که این وحدت را محقق می‌کند مورد قبول همه گروه‌ها قرار می‌گیرد یا نه که گذشت زمان این سوالات را پاسخ خواهد داد.


زیباکلام: اصولگرایان دوپینگ نکنند شانسی برای پیروزی ندارند
در همین حال یک استاد دانشگاه تاکید کرد: عرصه سیاسی در ایران آینده با انتخاباتی که دو سال دیگر برگزار می‌شود، یقینا عرصه پیکار سنگین بین از یک سو اصولگرایان و از سوی دیگر مجموعه اصلاح طلبان متشکل از اصلاح طلبان دوم خردادی و جریان ذیل عنوان اعتدال که در انتخابات ۲۴ خرداد به ائتلاف رسید خواهد بود. 

صادق زیباکلام با بیان این مطلب در گفتگو با فرارو گفت: معتقدم البته تا دوسال آینده، نحوه عملکرد و پیشرفت‌های احتمالی دولت حسن روحانی و یا برعکس عدم موفقیت و درجا زدن‌های دولت او در سرنوشت میزان رای آوری اصلاح طلبان تاثیرگذار است

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان دغدغه‌های بیشتری نسبت به اصلاح طلبان دارند گفت: اصولگرایان به واقع پس از گذشت حدود ۵ ماه از انتخابات ریاست جمهوری که متحمل شکست سنگینی شده‌اند نتوانسته‌اند هنوز کمر راست کنند و به سازماندهی خود بپردازند. 

زیباکلام با تاکید بر اینکه اصولگریان برای پیروزی در انتخاباتی آینده باید یک کار اساسی و بنیادی انجام دهند که آن کار می‌تواند به کلید موفقیت آن‌ها تبدیل شود گفت: اصولگرایان باید به سوال اساسی پاسخ دهند و آن این است که چرا با وجود ۸ سال در قدرت بودن و در شرایطی که از بیشترین درآمدهای نفتی در طول تاریخ ایران برخوردار بودند و رقیبی پیش رو نداشتند و... نتوانستند آنچنان موفقیت به دست بیاورند. 

وی افزود: اصولگرایان اگر می‌خواهند در فضای سیاسی ایران و نه لزوما انتخابات جایگاهی داشته باشند اولین کاری که باید بکنند این است که یک ارزیابی از خودشان داشته باشند و بدون آنکه تقصیر را به گردن یکدیگر بیندازند هر کدام به قدر سهمی که داشته‌اند اشتباهات ۸ سال گذشته را بپذیرند و مانع از افتراق همیشگی درون اردوگاهی خود شوند. 
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه این نگرانی را دارد که اصولگرایان قاعده بازی را در انتخابات آینده مجلس رعایت نکنند گفت: متاسفانه این احتمال وجود دارد که اصولگرایان با دوپینگ وارد عرصه رقابت شوند و با رد صلاحیت اصلاح طلبان بخواهند میدان را از رقیب خالی کنند تا شانس خود را برای پیروزی بالا ببرند. 

وی افزود: اما اگر این اتفاق نیفتد و اصولگرایان وارد یک بازی منصفانه شوند با توجه به اینکه بعید است بتوانند به یک اتحاد و ائتلاف برسند شانس کمی برای پیروزی دارند هر چند اتحاد و ائتلاف هم نمی‌تواند در تعیین نتیجه نهایی انتخابات تاثیری داشته باشد. 

زیباکلام درباره شرایط اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هم گفت: من به هیچ وجه نمی‌خواهم بگویم که در اردوگاه اطلاح طلبان همه چیز گل و بلبل است. یقینا آقای عارف و نزدیکان ایشان کدورتی‌هایی از برخی اصلاح طلبان دارند و از سوی دیگر اصلاح طلبان هم از برخی انتصابات در دولت روحانی دلخور هستند. 

وی افزود: با این حال معتقدم که نهایتا آن روحیه اتحاد و ائتلاف که در ۲۴ خرداد اصلاح طلبان را به پیروزی رساند، در انتخابات اسفند 94 مجددا حاکم می‌شود و اتحاد خاتمی، هاشمی، ناطق نوری، حسن خمینی به همراه عارف و روحانی پیروزی دیگری را برای ائتلاف اصلاحات و اعتدال رقم خواهد زد. 
ک م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
فرارو
من جایی که از بضاعت گفتید گفتم خسته نباشید.
جایی که مدیر مسئول محترم مقاله ای در خصوص امام علی ع نوشتند از ایشون تشکر کردم و مخلصانه پاسخ دادم.
بابت فعالیت و صداقت از شما تشکر کردم.

اجازه بده از این بابت که بسیاری از کامنت پر مغز و محتوای کاربران حذف میشه و کامنت های توهین آمیز و انتساب کاربر به ایادی دولت و... منتشر میشه ولی پاسخ آن نه !
به شما انتقاد کنم که این حق نیست.
جانباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
یکی ازدوستان کامنت گذاشته وازقول اسراییل گفته است که:اصلاح طلبان درایران سرمایه های ماهستند.بله دوست عزیز دلیل این گفته راازپرزپرسیدندواوگفت:به هرحال دشمن دانا بهترازدوست نادان است البته میدانم منظورایشان رامتوجه نمیشوید چون ازگروه دوم هستید.
زبل خان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
سهیلا خانم مگر همین کواکبیان وخیلی از اصلاحی های دیگه که تو انتخابات گذشته از شورای نگهبان مجوز داشتند باز چرا رای نیاورد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
بنده آقای روحانی و ناطق نوری و حتی هاشمی را اصلاح طلب نمیدانم. ولی ظلمی که آقایان تندرو از هر دو جناح در حق مردم کردند باعث شد این آقایان به همراه آقای خاتمی و حسن خمینی که همه از دلسوزان نظام هستند با هم اعتلاف کنند. شاید هم یک جناح قدرتمند جدید بنام اعتدال حول محور آقای هاشمی تشکیل شده و در انتخابات آتی شرکت کند. در اینصورت قطعا پیروز انتخابات شده و مجلس خوبی خواهیم داشت.
مقدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
اقای زیبا کلام مطمئین باش با عمل کرد ضعیف این دولت مطمئین باش سال اینده احمدی نژاد رئیس جمهوره اینها همش دروغ میگن اخه ادم دروغگو کم حافظه هم هستاهر کاری که انجام میدن بعد ده روز گندش در میاد چون با مردم رو راست نیستن
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۹۶
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
اصلاح طلبان فراموش نكنند امثال اصغر زاده هاي شوراي اول را، اصلاح طلبان فراموش نكنند تعدد كانديداهاي رياست جمهوري بعد از اقاي خاتمي را كه باعث روي كارامدن ويرانگر ايران شدند ما نبايد صد در صدي فكر كنيم ما در حد مقدورات بايد و حتما با تساهل و تسامح و گذشت به يك ليست راي دهيم
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
این تحلیل نیست یک جنگ روانی شوم است که اصلاحاتی ها مجبورند راه بیندازند تا از آن سو استفاده کنند ولی بدانند مردم خیلی عاقل تر از این بازی ها هستند .
حق گو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
با رسواگر موافقم

انتخابات سال 84 و مجلس هفتم نشان داد که مردم ایران با کسی عقد اخوت نبسته اند چه هاشمی چه خاتمی و چه احمدی نژاد!
وچه روحانی!

مردم سابقه و وابستگیهای اعضای دولت آقای روحانی را خوب می دانند مخصوصا" تیم اقتصادی و سایر وزارت خانه ها وعملکرد منفی آنهارا دارند می بینند!
تمام امید آقای هاشمی و خاتمی و روحانی به مذاکرات ژنو است که ان هم بسیار مبهم وتیره وتار است .......!

یادتان باشد مردم با کسی عقد اخوت نبسته اند!!
کوکب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
میزان رای ملت است.اصل مهم همین است و بقیه در فرع آن قرار می گیرد
علی
-
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
]چی شده آقایان اصلاح طلبان که می گفتند مردم انتخابات رو تحریم کنید تقلب می شه و.... حالا چی شده خیز برداشتند آیا قدرت دوباره زیرزبونشون مزه کرده؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
حق گو, اخه من موندم شما با این بلاهایی که تو این 8 سال سر مردم اوردین دیگه چجوری روتون میشه حرف بزنین
حسن
-
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
درجواب علی مجری انتخابات عوض شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
یعنی این رسوا منو می خندونه ها... معلومه که مردم عاقلن. یه نگاهی به نتیجه انتخابات 24 خرداد بندازی می فهمی . این که گفتن نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
ما اصلاح طلبان 3 جريان نبوده و نيستيم و بسيار بيش از 3 جريان هستيم اما در انتخابيات اينده اكثرا به يك ليست رايخواهيم داد
ازاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
آفرین !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
تحلیل آقای زیبا کلام خیلی جامع بود.
مرسی فرارو!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
با انتخاب باهنر به جای مرحوم عسکر اولادی هیچ شانسی ندارند وحدتشون از بین خواهد رفت
فقط اصلاحات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
اینقدر بی خبری که نمیدونی باهنر برای دبیر کلی جبهه پایداری انتخاب شده...نه حزب مؤتلفه....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
آقای با خبر ! باهنر به تازگی دبیرکل جبهه پیروان خط امام ورهبری هم شده است نه ججبهه پایداری! در ضمن مهمترین عضو جبهه پیروان خط امام ورهبری حزب مؤتلفه است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
آقای ناشناس اولی اظلاعات شما و امثال شما در همین حدیه که میبینیم و مصیبت مملکت ما هم همینه که امثال شما ادمای بی خبر توی این مملکت همه کاره هستند
کوکب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
اتحاد در انتخابات مجلس رو دوست ندارم و دلم می خواد طیف های گوناگون جامعه با توجه به وزن اجتماعیشان در مجلس حضور یابند.نگران پایداریهانیستم و امیدوارم اصولگرایان با آنها ائتلاف نکنند
ک م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
با طیف های گوناگون و توجه به وزن اجتماعی موافقم و بنظرمن هم اتحاد درست نیست و در واقع عملی هم نیست.
در اصل ائتلاف صحیح است.

البته تصور نمیکنم که اصولگرایان با پایداری در یک لیست قرار بگیرند.

من هم امیدوارم طیف های گوناگون در مجلس قرار بگیرند حتی اگر من به بخش بزرگی از آنها انتقاد داشته باشم.
تجربه ثابت کرده که مجلس یکدست بی فایده است.
و رای ملت هرچه باشد محترم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
اتحاد رمز پیروزی است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
در انتخابات 24 خرداد مشخص بود که چه کسانی به جان هم افتادند!!!!
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
وی افزود: با این حال معتقدم که نهایتا آن روحیه اتحاد و ائتلاف که در ۲۴ خرداد اصلاح طلبان را به پیروزی رساند، در انتخابات اسفند 94 مجددا حاکم می‌شود و اتحاد خاتمی، هاشمی، ناطق نوری، حسن خمینی به همراه عارف و روحانی پیروزی دیگری را برای ائتلاف اصلاحات و اعتدال رقم خواهد زد.
انشاله همین طور خواهد بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
مدیریت 8ساله اصولگرایان رو دیدیم چه خرابکاری هایی کردند زنده باد زیبا کلام
ازاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
مدیریت سه ماهه وادادگی شما دوستان در موضوع هسته ای مثل دولت هفتم و هشتم از آثار تحلیل های زیبا کلام هاست !!!!!!!!!!!
سهیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
اصولگرایان خوب میدونن که اگه شورای نگهبان اجازه شرکت در انتخابات رو به اصلاح طلبان بده اصولگرایان هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند
زنده باد اصلاحات
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
خداروشکر
با وجود نهاد گرانسنگ شورای نگهبان حضور افراطی ها در مجلس اسلامی هیچ گاه مجقق نخواهد شد .
کوکب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
منطقی تر باش
رسوای فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
واژه منطق رو از کی یاد گرفتی کوکب خانوم.از شما بعیده
کوکب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
منظورم با سهیلا بود البته همین توصیه رو به شما هم دارم.باید به نظر مردم و رای آنها احترام گذاشت و شورای نگهبان هم باید به تمام سلایق مردم در چارچوب قانون احترام بگدارد
سهیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
کوکب خانم اتفاقا نظر بنده کاملا منطقی ست این رو قبلا آقای مطهری که یک اصولگرا ست گفته
در ضمن مجلس فعلی اصولگراست چند درصد مردم از عملکرد آنها راضی اند؟؟؟!!!!!!
کوکب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
سهیلا خانوم اگر بخوایم به نظرات دیگران اتکا کنیم پس حجاریان که مغز متفکر اصلاحاته گفته یک اقلیت قدرتمند اصلاح طلب نقطه ایده آل ماست
سهیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
کوکب خانم
اصلاح طلبان نشون دادند که برای پیشرفت کشور و منافع ملی حاضر به ائتلاف هستند و منافع ملی رو به حزبی ارجحیت دانند
ولی اصولگرایان چی؟؟؟
انتخابات 24 خرداد یادت هست؟؟
مجلس فعلی رو یه نگاه بنداز چقدر با دولت همکاری داره؟؟؟؟
اینا که دیگه نظر اینو اون نیست واقعیته
کوکب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
سهیلا خانم حرق شما رو قبول دارم.اصلاح طلبان منافع ملی رو ترجیح دادند برای همین اصلاح طلبی رو دوست دارم.ولی واقعیت جامعه خیلی پیچیده تر از اونییه که شما فکر می کنی.بهر حال امیدوارم انتخابات سالم و پرشوری داشته باشیم و نظر مردم هر چی که باشه بهترین تصمیمه
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
سهیلا خانم بد نیست ماجرای خانم الهه راستگو را به یاد بیارین کجاش منافع ملی بود...در ضمن مجلس ششم که اکثریت اصلاح طلب بودند آیا با دولت وقت تعامل داشتند...ثالثا مگه اون زمان شورای نگهبان هم همین شورا نبود چه جوری اکثریت اصلاح طلب وارد مجلس شد...این حرفا دیگه کهنه شده و فقط از زبان امثال زیباکلام، اصلاح طلبا و اخیرا مطهری به خاطر جذب رای اصلاح طلبا زده میشه...البته میدونم فرارو منتشر نمیکنه.
سهيل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
ديدي ديدي دينگ جنگ سهيلا و كوكب
ک م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
دوستان عزیز , گذشته برخی اصلاح طلبان هم همچین دهنسوز نیست.
مهم اینه که بجای کار جناحی و تسویه حساب - به آنچه وظیفه شغلی و اجتماعیست برسند.

صرفا اصولگرایی یا اصلاحطلبی اصل نیست , باید عمل گرا و واقع بین بود و در خدمت همه اجتماع.

مردم هم بنظر من باید از حرکات هیجانی فاصله بگیرند چون واقعا کمک نمیکنه.
باید به کسی رای داد که نشون داده عمل میکنه خدمت میکنه , نه اینکه حرفی بزنه که دلمون خنک شه.
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
به نظر من اقای شریعتمداری حتما کاندید شود
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
پیشنهاد خوبیه، استقبال می کنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
خدا كنه امتحان خوبيه براي ايشان البته اگه ...
سید رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
ایران سازنده - اصلاحات پاینده
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
اصلاحات به زباله دان تاریخ پیوسته است .
8 سال پیش
چرا نمیخواهید باور کنید ؟
واقعیت تلخه ولی نباید ازش فرار کنید ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
رسواگر جان شرمنده مردم بازم اشتباه کردن و اصلاحات رو از زباله دان تاریخی شما آوردنش بیرون و توی دور اول برندش کردن.مردمن دیگه!! همیشه که نمیشه هر چی شما بگین رو گوش کنند
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
بازم فرار از حقیقت
عزیزم مردم به اعتدال رای دادن نه اصلاحات
روحانی چقدر باید دست رد سینه تون بزنه تا بفهمید گول خوردید ؟
آخرین مورد هم نفرستادن عزیز دلتون به آفریقا بود .
آیا وقت بیدار شدن نرسیده است ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
تک تک معاونان روحانی اصلاح طلب هستند :) زنده باد اسحاق جهانگیری. زنده باد معصومه ابتکار. زنده باد مجید انصاری. زنده باد محمد شریعتمداری :)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
رسواگر جان طبق همین نظر خودت که روحانی ملت رو سر کار گذاشته پس ملت دنبال اصولگرایی نیستن و یک اصولگرا با منش اصولگراییش ملت رو بازی داده !!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
ناشناس 14:44 رسواگر نگفته روحانی اصولگراست...گفته اعتدال گراست...یعنی نه اصلاح طلب افراطی و نه اصولگرای افراطی...هر چند روحانی یک اصولگرای سنتی است و واقعیت اینه که اصلاح طلبا برای فرار از یک شکست دیگر دست به دامان یک اصولگرای سنتی مثل روحانی شدن...
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
ناشناس بالایی لازمه از شما تشکر بکنیم
موارد متعددی در گذشته و حال بوده که مجال پاسخ گویی نداشتیم اما شما زحمت مارو به زیبایی قبول کردید و شبهات رو رفع و دفع نموده اید - باتشکر فراوان
به امید پیروزی حق بر باطل .
شنگل آقا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
رسوا یک نظر سنجی کوچک همین منفی و مثبتها بنظر تو و امثال تو کافیه که ببینی مردم با شما موافقن یا مخالف .البته سنگ پای قزوین در برابر شما باید لنگ بندازه
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
سمبل آقا تو رجا نیوز و ... برعکسه =س ملاک نیس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
خوشحالم از اینکه امثال رسوا هوز به یه تحلیل منطقی از شکستشون نرسیدن تا برای آیندشون یه پل بسازن و این یعنی شکستهای بعدی خوش باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
انتخابات 84 نشان داد كه اگر اصلاح طلبان هشيار نباشند مخالفان قدرتمند انها با زبان دفاع از حقوق افراد زمينه افتراق انها فراهم ميكنند و اراي انها را متشتت و نتيجه كار پيروزي ويرانگر ايران احمدينژادي ديگر ميشود
عزتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
ایران پیشرفته - اصلاحات شایسته
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
هرچی رد صلاحیتها بیشتر باشد وحدت اصلاح طلبان بهتر میشود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
از همین الان همه ی حامیان اصلاحات گوش به زنگ ائتلاف هاشمی خاتمی وروحانی.تنها راه موفقیت وعبور از دست انداز های شورای نگهبان ائتلاف اصلاح طلبان است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
انگار این برادر فتنه گر رسوا همیشه بیکار است و نون و نوایش کاملا تامین شده است و فقط کارش کامنت گذاشتن است و سرکشی به سایت های مختلف .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
پس خودت چی عزیزم...اگه بیکار نیستی از کجا میدونی رسواگر همیشه میاد کامنت میذاره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
اگر اصلاحات به زباله تاریخ پیوسته پس چرا اینقدر می ترسید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
این جمله ناشناس توهین آشکاری به معاون اول ووزرا ومعاونین اصلاح طلب روحانی است
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
واضحه
ترس از دشمن منطقیه .
اسراییل : اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه ما در ایران هستند .
کوکب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
آقای رسواگر،هموطن عزیز متاسفم که بخشی از ملت ایران رو دشمن فرض می کنی.اصولگرایی و اصلاح طلبی دو جریان ارزشمند جامعه هستند که هر کدام در سالهای گذشته گرفتار آفاتی شدند.ولی نباید اصل آن را زیر سئوال برد.فرارو خواهش می کنم این یکی رو سانسور نکن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
با نظر کوکب خانم موافقم که نباید بخشی از مردم ایران را دشمن فرض کرد...ولی واقعیت اینه که برخی یه کارایی کردند که از دشمن طی سالهای گذشته برنیامده بود و برنمیاد
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
منم دوست ندارم دشمن تراشی داخلی داشته باشیم اما شما اگر به سابقه اصلاح طلب ها در فتنه 88 دقت کنید برای ما راهی جز دشمن دونستن اونها نمیمونه
مگر اینکه واقعا پشیمون شده باشندو اصول قانون اساسی رو پذیرفته باشند
خودتون همنوشتید آفاتی در گذشته بوده - آیا اصلاح شده ؟
کوکب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
متاسفانه فتنه 88 سایه سنگینش رو هنوز از سر ملت ما برنداشته،شاید در آینده بتوان درباره آن و دلایل بوجودآورنده اش مفصل صحبت کرد.اما تمام تقصیرها را به گردن اصلاح طلبان انداختن بی انصافی است.اصولگرایان هم در بستر سازی این ماجرا نقش داشتند.
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
بله قبول دارم
اما راه اعتراض قانونی بود
من حرف شمارو قبول میکنم اما شماهم قبول بکنید آنها شکست را نپذیرفتند و هزینه ای سنگین به کشور وارد کردند که در نهایت همه ضرر کردیم . کشور خودمون بیشتر آسیب دید و دشمن های خارجی ما رو شاد کرد .
من بارها گفتم من طرفدار احمدی نژاد نبوده و نیستم حتی قسم میخورم به آو هرگز رای نداده ام اما آنها شرایطی رو پیش آوردند که مردم مجبور شدند بین بد و بدتر بد را انتخاب کنند .
الانم اگر اصلاحات میخواد به صحنه برگرده ;عرض کردیم باید تک تک اصول قانون اساسی رو بپذیره -
فقط در این صورت میتونیم اونها رو به رسمیت بشناسیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
کوکب خانم چقدر سادن !!
بعضیا انگار اصلا تو این جامعه زندگی نمیکنن و فکر میکنن همه مردم مثل ایشون و همکارای ایشون در دولت هستن!
کوکب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
فرارو خیلی ازت دلخورم
ک م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
حق داری دلخور باشی.
چون همونجا که برات مهمه و کامنت میذاری یا میخوایم پاسخ بدیم.
درست همونرا حذف میکنه.
امیدوارم بیشتر توجه کنه.
وجدان رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
ببخشید من این کامنت های غیر منطقی و غیر عقلانی رو میگذارم . چون من مجبورم و بابتش پول می گیرم !!!!!
میترا
UNITED KINGDOM
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
خیلی باحال گفتی. ترکیدم از خنده. :)))))))))))))))))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
چی شد ادعای زنده باد مخالف من.....اصلاح طلبای نمکدون...
سهيل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
بازم گلي به جمال وجدان جونم خيلي باحال بود خدايي
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
خیلی خلاقیت داری !!!
اما تو راه درست ازش استفاده کن ....
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
واقعا جناب رسواگر چقدر بزرگوارند
از منتقد خودش تعریف کرده و او را خلاق دانسته ...
شعار دهندگان زنده باد مخالف من بیایند و عمل واقعی به این شعار را ببینند .
شعارش رو شما گفتید اما در عمل اصول گرا ها بهش پایبند بودند .......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
خیلی باحال بود این رسواگر فتنه مخالف نیست بلکه دشمنه .به قول خودش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
رسواگر فتنه از اوناس که خودشون فتنه رو ساختن .پروبالش دادن و رفتن اون کنار گفتن این کار فتنه گراست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
یاد وجدان شیر فرهاد در برره افتادم که هر موقع حرف حق می گفت ، شیر فرهاد سرشو می کوبید دیوار .
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
بار دیگر آرزوهای زیبا کلام در قالب پیش بینی!!!!!!
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
خیلی خنده دار بود - مرسی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
یک الف جا انداختید « پارادایم » !
طلائیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
با تندروی های اخیر اصلاح طلبان خیلی خیلی بعیده که تعداد زیادی از کاندیداهای اصلاح طلب از فیلتر صلاحیت رد بشن و این به خودی خود یعنی پیروزی اصول گرایان. به نظر من مجلس بعدی اصولگراتر خواهد بود چرا که رای دهنده گان اصولگرا به خاطر رای آوردن برخی وزرای نامناسب از اکثر نمایندگان اصولگرا روی گردان شده و به چهره های جدید و اصولگراتر متمایل خواهند بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
بهترین فیلتر افکار عمومیه و لا غیر.
رسواگرفتنه
-
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
کامنتهای بالا بانام جعلی هست و ما به اعدام مخالفانمان اعتقاد داریم
ناشناس
CANADA
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
دوپينگ دوپينگ دوپينگ، اين مشكلى است كه اصلاح طلبان با آن روبرو هستند و متاسفانه هيچ كاريشم نميشه كرد!.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
نمیدونم اصولگرایان با چه منطقی خودشون رو حق و اصلاح طلبان رو باطل میدونند!! اگر از دوستان سینه چاک اصولگرا کسی هست جواب بده لطفا!
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
کی همچین حرفی زده ؟
اگه منظورتون بنده هستم لطفا مشخص کنید کجا گفتم اصولگرایی حقه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
کی با تو بود رسواگر .انگار خودتو نماینده ملت میدونی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
چه اصلاح طلب چه اصولگرا. مهم اینه بلد باشن بنویسن npt!
آرشام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
قابل توجه بعضی ها !!!!!
قمری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
ایران شایسته - اصلاحات پیشرفته
میو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
ازونجایی که نتیجه نظرسنجی آرای ریاست جمهوری سایت وزین فرارو کاملأ منطبق شد بر نتیجه واقعی انتخابات، پس نسبت موزونی از تفکرات جامعه در این سایت هستند. پس آمار منفیهای رسواگر فتنه و مثبتهای اصلاحات واقعی است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
فرارو كلا سايت رو بده دست رسوا وكوكب وسهيلا وخودت رو راحت كن!
سیدمحمداحسانی راد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
دوستانی که درباره اصلاحات نظر میدن توجه کنید.به نظرمن مردم درسال های پس ازانقلاب حداقل درانتخاب رییس جمهور نشان دادند که باتفکراصلاحات موافق هستندالبته فقط یکبارمردم به اصولگرایان اعتمادکردند ونتیجه این انتخاب رادیدند.منظورم ارثیه است که برای حاج حسن مونده
فیروزآباد فارس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
خوب بود فرارو
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین