bato-adv
کد خبر: ۳۲۷۴۰۴
صادق زیبا کلام در گفت‌گو با فرارو بررسی کرد

سونامی "ژن‌های خوب"!

تا وقتی که ما این معضل را رفع نکنیم روند به همین شکل فعلی پیش خواهد رفت که فرزندان و نوه‌ها و ندیده و ... مسئولان آرام آرام به صرف داشتن ژن خوب در سمت‌های اجرایی قرار می‌گیرند سیستم فاسد می‌شود و عواقب بدی برای کشور در پی خواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
فرارو- مدت‌ها است که گاه و ‌بی‌گاه شعار «جوانگرای» از سوی مسئولان مطرح می‌شود و حتی بعضا مانند لیست شورای شهر تهران کمبودها و انتخاب‌های اشتباه خود را با تکرار این شعار طرح مسئله سهمیه جوانان، توجیه می‌کنند اما اخبار این روزها حکایت از مسئله دیگری دارد و انتصاب‌های اخیر بیش از آنکه رنگ بوی جوانگرایی داشته باشد، بیانگر ورود نسل جوان مقامات به عرصه مدیریتی کشور است.

سونامی ژن خوب و نسل سومی‌ها

به گزارش فرارو، شعار «جوانگرایی» نقل محافل و محور سخنرانی های است. اما گویا تفاوت عمده‌ای در تعریف عمومی با تعریف مسئولان وجود داشت و نتیجه این مسئله ورود نسل سوم از نزدیکان و وابستگان مقامات مختلف به عرصه مدیریتی بود. در همین راستا به عنوان مثال  با وجود شخصیت‌ها برجسته و کارآمد دختر صفدر حسینی در لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس قرار گرفت طی روزهای اخیر افرادی از نزدیکان برخی مقامات و مسئولان از جمله محمود بهمنی و... به دلیل رانت موجود و با وجود سن کم و تجربه ناکافی برای سمت‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها و مدیرعاملی شرکت‌های وابسته به وزارت کار و... شدند.

البته این نخستین بار در تاریخ نظام جمهوری اسلامی نیست وبه نوعی یک روند ثابت طی سه دهه اخیر بوده است اما قاعدتا با وجود گسترش رسانه‌های و شبکه‌های اجتماعی این روزها در ابعاد مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود و در مرکز توجهات قرار گرفته است و این شائبه را ایجاد کرده که آیا قرار است مدیریت کشور همچنان میان برخی خانواده ها در گردش باشد و به صورت پیوسته نسل‌های بعدی این افراد نیز وارد عرصه مدیریتی و اجرایی شوند و در نهادهای قدرتمند فعالیت داشته باشند؟ آیا منظور از جوانگرایی محدود به مسائل خانوادگی می شود یا عموم ملت ایران را نیز در بر می‌گیرد؟

در همین خصوص صادق زیبا کلام تحلیگر مسائل سیاسی در گفت‌‌وگو با فرارو عنوان کرد: این سوالات از جمله سوالات مهم و اساسی کشور است که باید مسئولان هم به آن پاسخ دهند. اتفاقا چندی پیش بعد از اینکه دولت آقای روحانی رای اعتماد از مجلس گرفت، آقای حجاریان مصاحبه‌ای داشتند که بازتاب زیادی داشت. ایشان در این گفت‌وگو عنوان کردند که طی 40 سال اخیر نتوانستیم کادرسازی کنیم و این دولت نماد واضح شکست خوردن ما در کادرسازی است. آقای حجاریان این را هم گفتند که ما فقط همین را داریم  و با توجه به این مسئله انتخاب چنین افرادی اجتناب ناپذیر بوده و اشخاص دیگری حضور ندارند. جالب این است که از مسئولان هم بپرسیم نمی گویند که چون خواهرزاده یا برادر زاده  یا نوه و... فلانی هستند انتخاب شدند. می‌گویند فرد مناسب دیگر وجود ندارد.

وی ادامه داد: من با تمام وجودم با آقای حجاریان مخالف هستم و نمی دانم که چرا ایشان چنین مسئله ای را مطرح کرده اند. کی میگه ما نیروی خوب، کارآمد، مدیر و مدبر نداریم؟ نه؛ مشکل جای دیگری است. مشکل ما به بخشی سیاسی و گزینشی برمی‌گردد. مشکل این جا است که ما یک سری ضوابط تنگ و محدود گزینشی داریم که هرکسی از این چارچوب عبور نکند نمی‌تواند وارد بدنه مدیریتی کشور شود و گویا فقط نزدیکان و وابستگان مسئولان چنین شرایطی دارند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اجازه دهید برایتان یک مثال ساده بیاورم. فرض کنید یک فرد متدین که مدیر، مدبر و کارآمد هست، ریش خود را با تیغ می‌زند. آیا این فرد اجازه ورود به عرصه مدیریتی کلان کشور را دارد؟ خیر. اگر این مدیر همسر یا دخترش کمی حجبشان با آنچه دختران و همسران مدیران فعلی دارند متفاوت باشد، اجازه ورود به بخش مدیریتی کشور را پیدا می کند؟ خیر!

او افزود: موضوع این است که ما یک سری محدودیت‌های عجیب و غریب برای گزینش‌هایمان مشخص و تعیین کردیم که خیلی‌ها نمی توانند از آن عبور کنند بعد می‌گوییم که شخص دیگری نیست. اما به نظر من هست. افرادی در کشور حضور دارند که نه اصلاحطلب هستند و نه اصولگرا اما ملاحظات اطلاعاتی و امنیتی اجازه ورود به این افراد نمی دهد.

وی ادامه داد: در تمامی موارد باید نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ارزیابی و نظر خودشان را در خصوص مدیران و مسئولان مطرح کنند که واقعا این عجیب است. مگه در کشورهای دیگه سازمان‌های اطلاعاتی به این مسائل ورود می کنند؟ مثلا سی‌آی‌ای یا ام‌آی سیکس درباره انتخاب مدیران نظر می دهند و دخالت می کنند؟ لذا این باید حل شود که چرا نهادهای امنیتی باید در این مسئله ورود کنند؟

زیباکلام تصریح کرد: جالب است که در چنین گزینش‌هایی دقیقا آنچه که مورد توجه و معیار قرار نمی‌گیرد تجربه، دانش، کارآمدی افراد است. برای آنها مهم این است که مثلا درحوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری دور دهم حضور داشتند یا خیر؟ حجاب دختر یا همسر این فرد مناسب است یا خیر؟ خب وقتی همچین قوانینی وضع می کنیم معلوم است که بسیاری از افراد کارآمد نمی توانند وارد کابینه شوند یا در فلان منطقه شهردار شوند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تا وقتی که ما این معضل را رفع نکنیم روند به همین شکل فعلی پیش خواهد رفت که فرزندان و نوه‌ها و ندیده و ... مسئولان آرام آرام به صرف داشتن ژن خوب در سمت‌های اجرایی قرار می‌گیرند سیستم فاسد  می‌شود و عواقب بدی برای کشور در پی خواهد داشت.

وی درپاسخ به این سوال که زمانی ارتباط خانوادگی با مسئولان صرفا یک امتیاز محسوب می‌شد اما چه اتفاقی افتاد که امروز این افراد حضور در سمت‌های مدیریتی و اجرایی را حق خود می دانند، گفت: موضوع این است که هیچ دلیل اخلاق و منطقی برای اینکه این افراد بدون داشتن تجربه کافی و بدون توجه به شایسته‌سالاری بیایند و شهردار یا نماینده مجلس و... شوند، آنها اینگونه توجیه می کنند که مثلا پدر ما جنگ رفته است یا جانباز است یا اینکه طی این سال‌ها به کشور خدمت کرده و...

او تصریح کرد: درحالی که باید به این افراد گفت پدر شما هر چه انجام داده به دلیل اعتقادات خودش بوده و برای کشورش انجام داده است و اگر فرد متدین و دین داری است که خوش‌ به حالش در آخرت به کارش می آید ولی این دلیل نمی‌شود که شما بدون تجربه و توانایی در سمت‌های مهم جای یک نیروی کارآمد را اشغال کنید. بنابراین حرف‌های شما از پایه و اساس اشتباه است.

زیباکلام در پایان تاکید کرد: ادامه این روند همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردم بسیار خطرناک است. همین الان هم بسیاری از کشورها که نظام سیاسیشان با ما یعنی 40 سال پیش فعالیتشان را آغاز کردند در مدار ترقی قرار دارند و ما همچنان اندرخم یک کوچه‌ایم و حتی نمی‌توانیم وزیری که باب میل رئیس جمهور است و مدیر و مدبر و کارآمد است انتخاب کنیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
مشکل مملکت ما فرهنگی است. متملق و بادمجان دور قاب چین از عهد کوروش تا به امروز بر صدر نشسته است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
همه مردم با هم برابر اند اما بعضی ها برابر تر اند
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
با بخشهایی از سخنان جناب زیبا کلام موافقم اما چند نکته حائز اهمیته.1-اتفاقا برعکس بسیاری از فرزندان مدیران ارشد در سی و چند سال گذشته در مسئولیتها و مدیریتها نبوده اند و نام و نشانی از آنها به چشم نمی خورد اینها عمومآ در تجارت و اقتصاد و واردات و صادرات فعالیت می نمایند.2-با رکود بازار و مشکلاتی از قبیل تحریمها ،سختگیریهای گمرکی چه گمرکات داخل و یا خارج و کاهش حاشیه سود در امور اقتصادی و تجاری آقایان به فکر دستیابی به شغلهای مدیریتی و مسئولیتهای کلان افتاده اند چراکه هم حقوق نجومی می توانند دریافت کنند و هم به راحتی قوانین را دور زده و امور تجاری خود را هم داشته باشند.3-با کهولت سن مدیران اسبق و به حاشیه رفتن آنها و تغییرات مرتب دولتها پشتیبانی از انحصارات تجاری و اقتصادی کاهش خواهد یافت در نتیجه نیاز به مدیران جوان بوده تا با نفوذ در بدنه دولتها و نهادهای تصمیم گیرنده فعالیتهای اقتصادی و تجاری خود و اطرافیان را برای چندین سال دیگر تضمین نمایند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
دکتر جان سلام دو پسرم مهندس شیمی بیکار ولی پسر .........لیسانس علوم دامی شهردا شهر 40 هزار نفری
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
سلام شما هنوز تحلیل میکنید
کابینه رییس حمهور که تحلیلهاتو هوا کرد
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
من قبلا" هم همین موضوع را در فرارو گفتم که مدیریت در ایران حول و حوش خانواده همین آقایون دور میزنه و بقیه بچه های این مملکت ول معطل هستند الان هم این موضوع را زیباکلام گفته بابا کشور را خوردند و بردند و سندش را طوری به نام زدند که هفت پشتشون از آن ارث میبرند دیگه دنبال چی هستید یک صداوسیمائی هم دارند که روی همه چیز ماله میکشه خیلی چیزهای دیگری هم همچون عقاید مردم را دستاویز میکنند تا صدای کسی در نیاد تو این سالها هرکدوم از این آقایون آنقدر تخصص داشتند که توانستند در هر سه قوه کار کنند خیلی جالبه ؟ نه ؟
آسمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
اون های که مملکت رو خوردند همون های هستند که امثال شما با تحریک همین زیباکلام و امثال فرارو براشون پیراهن پاره میکنید و سینه میدرید.به اسم ها خوب نگاه کن تا متوجه شوی همه از جریان زرسالار اصلاحات هستند.برای امثال شما متاسفم که اینقدر راحت همیشه فریب باند زر و زور و تزویر رو میخورید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
تا وقتي مردم خوب ايران فريب تبليغات نادرست را ميخورند
وضع همينه و بدتر هم ميشه
از ماست كه بر ماست
اصلا كي گفته هر رئيس جمهوري كه مياد شروع به توزيع رانت و پست بدون ضابطه كنه!؟
الان نمونه بارز آن رئيس ميراث فرهنگي است بدون تخصص و تجربه
تازه نيومده نظر تخصصي هم ميده!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
این آخرین باری بود که رای دادم
ناشناس
United States
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
الان چند سالیست که (ژن ها) مسئولین شروع به رفع این مشکل کردن و براحتی با تغییر اسم فامیلی آقازادشون وی را بعنوان فردی مستقل در دستگاههای دولتی بمناسب بالا می گمارند.

بعنوان مثال پسر یکی از رئسای جمهور ایران با فامیلی "عمرانی" در چندتا از نهادهای سطح بالای کشور مسئولیت داره
آسمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
اقای زیباکلام با یک روش اماتور و ابتدایی همیشه سعی میکنه خدمتش به جناح اشرافی و انحصارطلب را بپوشاند اقای زیباکلام این افتضاح ژن های برتر و انحصار نتیجه عمل امثال شما و جریان کهنسال اشرافی است.بهتره به طور واقعبینانه و صادقانه به اقازاده ها و زندگی های اشرافی ان ها نگاه کنید تا متوجه شوید از چه گروهی هستند.این همه عوام فریبی بسته دیگه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
شما اصلا خوندی ؟ یا همینجوری نظر دادی ؟ جناب زیباکلام هم داره به این وضع ژن های خوب اعتراض میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
موافقم آسمانی
آسمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
خود همین زیباکلام و همکارهاشون در دانشگاه اگر کسی بخواهد رساله ای برخلاف نظر تئوریسین های غربی و رسمی که برای اینان مانند بت است بنویسد چنان بایکتش میکنند که از قید درس و دانشگاه بگذرد.اقای همیشه حق به جانب اول به خودت و قشر خودت نگاهی کن.
آسمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
کار امثال ایشان همیشه فرار رو به جلو است اقای استاد این ژن های خوب و اقازاده ها حاصل انتخاب و توصیه امثال شما است.این اقایان اشرافی همه را شما حمایت کردید و تا اخرین نفس ازشون حمایت کردید صفدر خسینی.پسر عارف.پسر وکیلی.پسر هاشمی.دختر وزیز اموزش پرورش.برادر زاده عراقچی و..... بس کنید دیگه این همه عوام فریبی رو.این افراد عصاره جریان غرب گدای اصلاحات هستند
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
آقا زیباکلام چقدر رنگ عوض میکنند،اون از حمله به سفارت آمریکا و حالا ستون پنجم آمریکا شدن،و تا دیروز حمایت از بعضی اشخاص مهم اصلاحات و حالا هم عبور از آنها..... زیباکلام تو دیگه کی هستی؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
مملکت مال ژن های خوب است بقیه تماشاچی هستند
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
ما ژنهای خندانیم
صاحبان ایرانیم
ما مملکت ایران را ارث پدر میدانیم
کندوله
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
اگر آقازاده ها و نوه ها و ... که کل مملکت را ارث اجدادی خود می دانند دارای یه ژن به درد بخوری بودند که حال وروز مردم این نبود،
اتفاقا هرچه می کشیم از همین مسئولان رابطه ای می کشیم .
ناشناس
United States
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
از نظر نظام صاحبان ژن های بد (یعنی مردم) فقط هر چهار یکسال یک کار خوب می کنند و آن هم انداختن اسم ژن های خوب تو صندوق رای است.!!!
دکتر گاوچرون از کومور
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
فرارو بچاپ میخوام خود دکترم بیان بخونن. دکتر من و شما دکتریم خب؟

و هر دوی ما هم قائل به اینیم که موفقیت های ناسیونالیستی آبکی مثل فوتبال و والیبال و ... مفتش گرونه بله؟
اشتراکات زیادی داریم اما یه جاست که هذا فراق بینی و بینک: اونم سعی شما در تطهیر روحانی. روحانی اونقدر تحت فشار نبود که بگید نشد و نتونست. روحانی همون روحانیه که به وقتش حرف هایی زد که این 38 سال هیچکس جرات نکرده بود بزنه.
پس بحث فامیل سالاری و قدرت طلبیه و اون سخن آیت الله طالقانی که اول وعده میدهد و بعد که سوار شد به هیچ چیز رحم نمیکند و این خاصیت یک د... است.

شما درسته یکی به نعل میزنید یکی به میخ اما از نوشته هاتون توجیه استشمام میکنم و میل به تبرئه روحانی! در حالیکه هرگز اینطور نیست. احمدی نژاد بیش از روحانی تحت فشار حضرات بود چون هیچ ارتباط و علاقه ای به بعضی نهادها نداشت ولی چون خیالش از جهاتی مثل مسائل مالی پاک بود خیلی کارها کرد و خواست و شد و اتفاقا علیه اونها مدرکم داره گویا. پس روحانی هم میتونست اما نخواست.

روحانی عمدتا به حفظ خودش فکر میکنه تمام و خوشحالم که تو اون جو خفن اردیبهشت گول نخوردم و ازش حمایت نکردم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
مشکل دختر صفدر حسینی و پسر عارف نیستن مشکل اونایی هستن که لیست درست می کنند مردم رای میدن بعد اینطوری گندش درمیاد وگرنه اونی که لیست درست میکنه همه اینا رو خوب میشناسه الان کی به پسر بهمنی و عارف پست داده خود عارف جلوی حرفای پسرش چیکار کرده
والا تنها چیزی که برای مردم مونده بود امید بود که اونم داره از بین میره
ايراني
France
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
جناب اسماني نترس با اين مواضعي که داري به زودي صاحب ژن خوب ميشي !!!
ناشناس
Germany
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
امیر بهمنی پسر کاکل زری بهمنی رئیس کل بانک مرکزی ، بدون هیچگونه تجربه در مدیریت شهری ؛ شهردار هشتگرد شد . جا ی سؤالست که چرا دولت ، قوه قضائیه و مجلس و هیچ مرجع دیگری برای جلوگیری از این انتصابات غیر عادلانه اقدامی نمی کند و قانونی وضع نمی شود ؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
اتفاقا اونهایی که میگن بواسطه ی توانگری خانوادگیشون ژن خوب دارن راست میگن . چرا ؟؟؟ برای اینکه مثلا من نوعی که ژن بد دارم وقتی دانشگاه قبول میشم هزار تا دغدغه پیدا میکنم از تفریح و خوابگاه و امکانات و شغل و ازدواج و .... ولی کسی که ژن خوب داره بواسطه ی ثروتی که داره آرامش داره و براحتی پیشرفت میکنه.قابلیتهامون یکیه ولی ژن خوبش حرکتش میده به جلو بعد میاد میگه من حاضرم با هرکسی رقابت کنم.اگه احمدی نژاد این حرفارو زده هزار بار مسخرش میکردید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
قبیله گرایی است دیگه
جوادسکاکی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
احمق ترین ژن ها فرزندان مسوؤلین است که باقدرت اسلحه ادعامیکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
دقیقا با قدرت اسلحه. هیچ جایگاهی بین مردم ندارند.
آسمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
جناب ایرانی اون های که ما بهشون میگیم ژن خوب دنبال پست و مقام نیستند.اقازاده های ما سهمشان از انقلاب جان دادن در گمنامی است.اینقدر گمنام که اسم خیلی هاشان و طریقه شهادتشان حتی بعد از شهادت هم مخفی میماند.شما هم تا کسی رو نشناختی تهمت بی جا نزن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
آقای روحانی وقتی میگویند جوانگرایی یعنی باید احساس خطر کرد.
چون جوان های خودشان و اطرافیان به کار گمارده میشوند.
ناشناس
United States
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
این ژن خوب را باید نابود کرد قبل از انکه مثل ویروس کشنده همه را الوده کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
نمیدونم این چطور ژن خوبیه که وقتی کلکسیون دارندگان این نوع ژن مرغوب دور هم جمع میشن هم نمی تونن بدبختی و مکافاتی که ناشی از مدیریت خودشون هست رو مرتفع کنن!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
امیدوارم اندک صداهای اعتراضی که گاه گاه به گوش میرسد دعوا بر سر سهم خواهی نباشد و واقعا از سر صدق و دلسوزی باشد.
آقا زادگان در 25 سالگی به لطف ژن و DNA ویژه خود به همه چیز میرسند اما جوانان 25 ساله سایر مردم اگر شانس بیاورند و در پادگان به رگبار بسته نشوند در حالی به جامعه برمیگردند که باید از صفر و با حقوق 930 هزار تومانی برای خود آتیه تامین کنند!!!!فاصله طبقاتی به گسل طبقاتی بدل گردیده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
معانی جملات سیاسیون:

1- جوان گرایی => جوان من گرایی => ژن من گرایی => ژن غالب من

2-مردم در معنای عام => رعایا => خدمه خواص

3- قانون => اصول کنترل خدمه خواص و استثنا برای خواص

4- عدالت => وسیله ای برای نشان دادن در باغ امید به خدمه خواص

5- دشمن => عامل بیداری خدمه خواص

6- مبارزه با فساد=> تلنگر به حریف که بپا گر پرده بیفتد نه تو مانی و نه من

7-مدیران=> سهم داران دنیوی انقلاب

8 -....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
آقای زیباکلام در این مصاحبه تو مثالهاشون دلیل اصلی ورود نکردن افراد بدون پشتوانه رو ریش داشتن و عملکرد نهادهای امنیتی میدونن در حالی که این مسائل دیگه قدیمی شده و اصل مطلب همون ژن خوب و خانواده گرایی مسئولین و اونهائی هست که آقای زیباکلام بهتر میشناسنشون
م
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
آقای زیبا کلام خیالت راحت کنم کسی به حرف شما و امثال شما گوش نمیده. از طرفی یه حکومت درست کردیم و به کسی ربطی ندارد. ما که داریم راحت حکومت می کنیم و در ناز نعمت هستیم .حالا شماها تا میتونین نق بزنین. مگر تا الان این همه حرف زدی کسی گوش کرده یا اصلا جوابت دادن؟ از این ببعد هم همینه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
امروزه مدیریت علم است و ما باید عالمترین افراد را انتخاب کنیم چنانکه همه مردم در وقت مریضی به پزشک مراجعه میکنند بدون اینکه از سن و سال و دیگر خصوصیات او برایشان مسئله باشد فقط دنبال میزان مهارت او برایشان سوال است در علم مدیریت امروزه سن و سال قومیت و و بومی بودن هیچ جایگاهی ندارد و این فکر کنم فقط در ایران است که ما به جای شایسته سالاری دنبال یک سری مشخصات دیگر مثل جوانگرایی بومی بودن و.......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
با سلام، باید به آقثی زیبا کلام بگویم که گر کسی باشد که هم ریشش را بلند کند، هم همسر و بستگانش جچب کامل داشته باشند و هم پایبند به قانون باشد و سینه چاک انقلاب؛ وهم فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه های کشور باشد اما دستش توی جیب مردم نباشد و با کسانی که با زد و بند و تبانی روی مسندها نشسته اند و مملکت را ملک پدری شان می دانند حاضر به مشارکت در غارت بیت المال نباشد باز هم جایی در نظام مدیریتی برخواسته از جناح های فاسد اصولگرا و اصلاح طلب فعلی ندارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
ج.ونخای کشور احساس خوبی ندارند از زندگی توی ایران
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
برجسته شدن ژن خوب ویا طبقه برتر و...یک موضوع سطحی و عارضی نیست که بتوان با اصلاح و رفوگری آن را درز گرفت بلکه یک مقوله ذاتی در سیستم های اتوکراتیک است که قشربندی و طبقه بندی و درجه بندی انسانها را هم در سطح روانشناختی و هم در سطح جامعه شناختی باز تولید می کند خود این شخص و ملاشدنش (نیروهای اقماری)نیز بازتابی از این رویکردذاتی گرایانه به قدرت است
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
استاد چرا درمجلس هنوز همان افراد از اول انقلاب هستند آیا جوان تجربه آنرا دارد در مجلس باشد وای جوان تجربه دارد در راس یک بانک باشد اول انقلاب حضرت امام خمینی فرمودند تجربه بکار بیشتر خواهد امد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
اخیرا به بهانه جوانگرایی آقازاده ها را وارد سیستم مدیریتی می کنند تا هم از مزایای آن بهره مند بشوند هم برایشان سابقه مدیریتی و خدمتی درست کنند.مثلا می گویند این آقای جوان پرورش یافته بعد انقلاب(1360) است.اگر دقت کنیم این ها همان زادگان حضرت آقایان و نسل سومی هستند.
در حالیکه متولدین دهه های 40 و 50که به ترتیب از بعد انقلاب و از زمان جنگ (دهه 60) و بعد جنگ و دوران سازندگی (70) که نسل دومی هستند وارد خدمت شده اند و همگام با تغییرات کشور رشد کرده اندو در بهترین دوران تجربه خدمتی بعد از انقلاب هستند.
مجله فرارو